1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het School & Opleidingen Topic [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Uh ik begon met een test waar je 50 vragen krijgt waar je een stand van een vliegtuig ziet van voor of van achter. Je moet dan aangeven in welke positie jij die stuurknuppel hebt.

    Psychisch onderzoek waarin ook veel vragen over de luchtmacht zelf voor komen. Ze kijken of je dan ook het beetje het nieuws enzo volgt en een beetje interesse in het vak hebt.

    Verder kreeg ik een lijst met 50 vragen waar mee zeggen of je het eens of oneens was. Je mag dan 5x geen mening invullen. Zaten statements tussen zoals: Nederlanders zijn de beste bruggen bouwers. Je moet antwoorden geven die ze willen horen en je moet dus ook een beetje patriottistisch overkomen.

    Moeilijkste was nog de hand oog coördinatie. Je moest met je handen en voeten een balletje op het scherm in het midden proberen te houden. Deze wil iedere keer weg uit het midden via random wegen. Links en recht zijn zowel voor je voeten als handen omgedraaid!

    Gehoortest was ook best pittig. Je hebt een koptelefoon op en je hoor dan een hoge of een lage toon. Hoog staat voor je linker ook en laag voor je rechter. Als je hoog of laag hoort moet je dus met links of met rechts luisteren. In beide oren krijg je verschillende letters en cijfers te horen. Deze moet je dus noteren.

    Vliegsimulator. Hier krijg je eerst een boek voor thuis dat je moet leren en dan moet je 4 of 5 vluchten maken alleen op je instrumenten. Later zie je hoe dicht je op de lijnen gebleven bent.

    Dan moet je ook nog een keer in de centrifuge. Dit is vaak icm de fysieke test. De sporttest is vrij eenvoudig te halen als je een beetje sportief bent. In de centrifuge moet je dacht ik tot G7 volhouden. Je krijgt dan steeds eenvoudige vragen waarop je antwoord moet geven. Vragen zoals je adres etc. Op een gegeven moment weet je zelfs daar geen antwoord meer op :)

    Als laatste is de PVS of Praktische Vlieger Selectie. Je gaat dan ook echt vliegen is een fully arobatic toestel samen met een instructeur. Eerst krijg je weer een boek mee die je moet bestuderen. Je moet natuurlijk eerst een tentamen maken en daar mag je maar 5 vragen fout hebben. Haal je die dan ga je een week naar een hotel en maak je 2 vluchten per dag. Maakt niet uit of je het slecht doet als je maar laat zien dat er vooruitgang in zit en dan je het ook snel op pakt.

    verder zal ik nog wel iets vergeten zijn, maar als me nog iets te binnenschiet laat ik het je weten.
     
  2. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Wow wut, je hebt die opleiding gedaan? Nice, alleen wel jammer dat het zo is verlopen.
    @ Dyonko: ik ben er zelf ook mee bezig. Enige wat je moet doen,wil je dit echt, is wel een plan B hebben. Die keuringen duren lang en de kans dat je er doorheen komt is vrijwel nihil. Ik faalde helaas al bij de eerste keuring, maar ga het over 2 maanden opnieuw doen.
    Eerste keuring bestaat uit, wat GForce eigenlijk al zei, uit de handoogvoetcoordinatie, ruimtelijk inzicht (die 50 vragen met stand van vliegtuig) en de hoortest. Ruimtelijk inzicht is soms ff pittig, maar had bij de gehoortest bijv weer geen enkel probleem. Alleen handoogvoetcoordinatie faalde ik, die is dus echt veruit het kutst.
    Ik doe nu dus gewoon een andere opleiding maar wil het liefst vlieger worden, dus ik probeer het gewoon weer dit jaar.
     
  3. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Klinkt geweldig , behalve die tests maar ach moet te doen zijn hoop ik.

    Ben momenteel nog bezig met m'n studie ,maar weet nog niet of ik die ga halen en of ik het wel wil halen. Dit daarentegen is iets wat ik altijd al heb willen doen (ma is 30 jaar stewardess dus ben opgegroeid met vliegen, ken ook hoop piloten dus heb het altijd willen worden).
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Java is juist booming op het moment, veel webapps en interfaces tussen systemen worden op Java gebouwd. Daarnaast, als je eenmaal de logica van een programmeertaal door hebt kan je vrij makkelijk switchen tussen talen. Ze leren je dus meer de logica en het probleemoplossend denken wat programmeren vereist, dan specifiek Java als specifieke programmeertaal.
     
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.515
    ^ Dyonko, ik zou sowieso je huidige studie (weet niet wat je doet) afmaken. Heb je iig een backup.
    Piloot worden bij de luchtmacht (iig de keuringen) kan je naast je studie gewoon doen.
    Vliegwereld zelf is vandaag de dag helaas erg onzeker, het werk ligt totaal niet voor het oprapen helaas.

    En vergis je niet in die keuringen, Luchtmacht is enorm streng en ze zijn pittig. Een goeie vriend van me had ook alles doorstaan (is zelf een enorm fan van vliegshit, heeft als hobby zweefvliegen en studeert aviation aan de hva), werd er gewoon op het eind gezegd dat ze hem niet meer nodig hebben. Doeg. Toen ik eerste keuring deed vorig jaar, zou dat een begin zijn naar de opleiding beginnend ergens in 2013.
     
  6. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Okee ja denk dat ik me gewoon ga inschrijven voor die keuringen en verder ga met m'n studie , word het niets heb ik dat nog en kan ik nog gewoon m'n P halen.

    Hoeveel kosten die keuringen?
     
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Niks, gratis.
     
  8. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Okee , mooi. Ga ik zeker doen , niet geschoten altijd mis.
     
  9. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Jaa precies, zo zat ik ook. :+
     
  10. pApzAkkii

    pApzAkkii Active Member

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit nu in het 2e jaar van Commerciële Economie, en het 2e semester gaat in februari van start. Die 14 weken gaan wij ons bezig houden met het schrijven van een exportplan voor een nederlands bedrijf/product.

    Hebben jullie nog leuke suggesties van bedrijven die ik kan benaderen?
     
  11. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Die vond ik ook veruit het moeilijkste. Die gehoord test kreeg je eerst een proef opgave. Toen dacht ik dat het onmogelijk zou zijn. Echter tijdens de echte test viel het reuze mee.

    Ja daar was ik wel al echter. Begon 10 jaar geleden met programeren in Pascal (Delphi), nu lijkt Java er gewoon heel erg veel op. Had alleen niet het idee dat er veel in Java gedaan werd. Dacht altijd dat het ook een stervende taal was :) Leer ik iig nog iets waar ik iets aan heb :)

    Idd. Je kunt ernaast gewoon een studie doen of werken. Af en toe als je verder komt moet je wel eens een week weg. Maar als het iets voor je is moet je het zeker proberen!
     
  12. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Dat is de allerlaatste test toch, een week weg? Vriend van me heeft het 3 jaar terug net niet gehaald. Alle testen gingen goed, toen moest ie een week naar Portugal om meteen in een vliegtuig gezet te worden en te vliegen. Ze vonden dat ie niet genoeg progressie had gemaakt die week, toen was het klaar.

    Nu gaat ie bijna met de KLM academy naar Florida trouwens.
     
  13. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Op 4 februari hebben de hoge school van Leiden en de Haagse Hoge School een open dag. Zit nu in m'n eind jaar van Mediatechnologie op 't ROC Leiden en ga in ieder geval naar die open dagen. De Haagse Hoge School heeft de opleiding CMD (Communication & Multimedia Design) wat me wel trekt. Ik ben benieuwd, ik wil sowieso na school naar het HBO gaan.
     
  14. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heb daar CMD gedaan (en afgemaakt) en Furies heeft er ook enige tijd gezeten, maar niet afgemaakt. Opleiding is mwoah, als je wat wilt leren (qua webdesign oid), moet je echt zelf dingen gaan leren. Je leert er wel het een en ander wat je later wat aan hebt en het is vrij breed, maar er zijn mensen afgestudeerd die nog weinig kunnen.
     
  15. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Had ik ook wel verwacht hoor, en dat is ook zo in die sector. Verder heb ik me aangemeld voor Informatica, maar dat is niets voor mij denk ik. European Studies lijkt me ook wel interessant, maar er zitten zaken bij die me minder interesseren (bv Politiek). Twijfel of ik me daarvoor ook ga opgeven. Sowieso interesseren andere landen me wel, vind het tof om met internationale studenten te werken of te ontmoeten en Engels vind ik ook wel een fijne taal om te spreken.
     
  16. Funkyzeit

    Funkyzeit Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat ligt dan denk ik eerder aan die mensen dan aan de studie... Uiteindelijk draait het ook om de manier van denken die je daar leert, niet zozeer wat je precies leert.
     
  17. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Klopt, als je niets wil leren, leer je niets. Maar toen ik begon was het een nieuwe studie.
    Veelal in groepen gewerkt en daar heb je mensen die niets (willen/kunnen) doen en er mee weg komen. Als groep konden we die personen er toen nog niet uit knikkeren en docenten hielden hun ook onterecht een handje boven het hoofd.
    Vlak voor het afstuderen een project gedaan met een belachelijk grote groep (12 personen ofzo), waarbij de helft nog steeds niets kon en wilde. Dat soort mensen mogen gewoon niet zo ver in de opleiding komen en verdienen geen diploma.
    Kan zijn dat het ondertussen anders is, maar toch.
     
  18. Tyspolir

    Tyspolir Active Member

    Berichten:
    2.118
    Leuk Bevonden:
    0
    Grappig, ik ga volgend blok ook CMD doen bij de HHS. Ben benieuwd wat ik ervan vind.
     
  19. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Dat was de allerlaatste test ja. Ik zat (helaas) gewoon in Nederland op vliegveld Boschenhoofd vlak bij Roosendaal. Was midden in de winter en koud dat ik het had met alleen een vliegpak :)
     
  20. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Vind het nog steeds bizar haha, 'ga zitten en vlieg' :+

    Ik krijg nu trouwens steeds vaker calculus achtige dingen voor mijn kiezen, en dat wordt volgend jaar waarschijnlijk nog veel meer (macroeconomische modellen kennen veeeeeel wiskunde). Nu bezig met de Taylor series om natuurlijke logaritmes te benaderen.

    Matrix, ik zie jou nu nog veel meer als computer :+ Wat moet je voor wiskunde abstract denken zeg, tering.
     

Deel Deze Pagina