1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Web ontwikkelaars Topic [deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Le Lastpak, 19 mei 2011.

  1. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Fijn.....had ik inderdaad niet aan gedacht. Naja ik zie het wel...kopen mensen maar een groter scherm :cool: ( misschien valt het allemaal wel mee, ik zal het even testen op me ipad, op de imac van me zus en bij me vader op het werk. Daar staat nog een 17 inch schermpje.
     
  2. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Heeuuuhhh, nog 1 ding moet ik programmeren en het php werk is klaar. Cookies probleem heb ik opgelost.

    Echt man, in m'n eentje werken had ik veel eerder moeten doen. Ik ben beter dan mijn programmeur. :cool:

    hier zit ik trouwens vast

    Momenteel heb ik:
    $pieces = explode(",", $clink);

    Wat alle links uit elkaar haalt en er een array van maakt(toch?)

    en dit:
    $rand2 = mysql_query("SELECT ID, Link FROM grabbelton WHERE Link <> ($pieces) ORDER BY RAND() DESC LIMIT 1") or die(mysql_error());

    ($pieces) werkt niet, wat moet ik doen?
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2011
  3. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Omdat je het zo moet doen: ('".$pieces."')
     
  4. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Maar het is een array, dus kan het dan nog steeds? Dit is namelijk het stuk waar ik niet uitkom. Ik zou graag gericht willen zoeken in mijn database op basis van "Link <> Array van verschillende links die ik niet meer nodig heb".
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2011
  5. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Momenteel een tijdelijke innovatieve oplossing bedacht waarbij ik een loop heb gemaakt waarbij er net zo lang gezocht wordt naar een nieuwe row totdat er een unieke is tegengekomen.
     
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Klinkt als een potentiële DDOS aanval op je eigen server. :+
     
  7. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Tja, we zullen zien. :cool:

    Kan iemand mij uitleggen hoe watermerken werkt? Snap er momenteel geen kut van, shitload aan scripts uitgeprobeerd maar niks lijkt me te lukken. Ik zal waarschijnlijk iets heel doms verkeerd doen, daar niet van.
     
  8. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ik wil een website laten ontwikkelen. Heb de website erg ruim en gedetailleerd omschreven (25 pagina's). Heb dit ook laten registreren op www.file-reg.com. Vraag aan jullie is of jullie nog tips hebben waar ik op moet letten. Ik heb sowieso even een geheimhoudingscontract gemaakt. Verder heb ik ook geen idee hoe ik moet zoeken naar een goede webdesigner, dus als jullie tips hebben hoor ik het graag!
     
  9. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik heb een best wel brutale vraag (dus als je er geen antwoord op wil geven dan snap ik dat).

    Context: ik beun af en toe wat bij als illustrator / vormgever en heb ook wel wat verstand van html/css en nu krijg ik af en toe de vraag of ik ook een website kan maken (kleinschalig). Prima, leuk, en werk is werk, maar ik vind het lastig om een prijs te bepalen en ben nu dus op zoek naar wat referentiemateriaal. Google, kvk, allemaal goede bronnen, maar ik weet dat hier ook veel kennis rondhangt, vandaar dat ik het hier ook even wilde aankaarten.

    Dus, mijn vraag aan webdesigners hier:
    - hoe bepalen jullie een prijs. Fixed price afhankelijk van de opdracht / uurtarief?
    - wat is evt. een gangbaar uurtarief?
    - in dit geval wil iemand een kleine site (5 pg) via een cms als Wordpress of Joomla (neig naar wordpress wb gebruiksvriendelijkheid voor leken). Ik zou dan ontwerp/converteren naar cms/eerste contentvulling voor mijn rekening nemen. Wat zou je daar reeel voor kunnen vragen?

    Nogmaals, wellicht gevoelige, brutale vragen dus negeer gerust ;)
    En anders alvast bedankt voor je input!
     
  10. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ik heb meestal dezelfde soort sites die ik moet maken. Gewoon simpele sites met een paar pagina's. Heb een prijs voor de site zonder en een prijs met CMS. Zelfgemaakt cms. Dit is 300,- en 500,-. Hoeveel ik er dan aan werk is mijn eigen ding. Het liefst zsm dus.
     
  11. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Thanks voor je reactie! Ik zat zelf ook te denken aan 300/400 EUR dus fijn om te horen dat ik er niet zo ver naast zit vergl met anderen.
    Ik sta overigens te kijken van wat sommige bedrijven durven te vragen voor een Wordpress site, trouwens. Sommige rekenen rustig 100 EUR voor alleen de installatie van Wordpress (half uurtje werk!) of 450 EUR voor een basisinstallatie, prefab theme en contentvulling voor 10 pagina's.
    Jackpot!
     
  12. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Welke host is volgens jullie beter? Godaddy of One? Ik twijfel namelijk welke te nemen van de twee.
     
  13. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Niet zo gek hoor, ben je zo een paar uurtjes mee bezig, dus dan is een uurtarief van rond de 100euro vrij normaal..

    @Conqi, One denk ik.
     
  14. ExtraBB

    ExtraBB Bruno

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
  15. Luukiee09

    Luukiee09 Active Member

    Berichten:
    2.073
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik host bij ONE, en het is perfect.
     
  16. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Ja? Ik vind 100 EUR per uur voor standaard werkzaamheden (dus waar geen ontwerp bij komt kijken) best pittig...
    Maar goed, als mensen het betalen, by all means :)
     
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Bij ons is ontwerp juist goedkoper dan programmeerwerk.

    Als er bijv een ruby dev met je site bezig is = €110 per uur, als iemand puur met het ontwerp bezig is (dus niet functioneel ontwerp maar alleen look & feel) = €75 per uur
     
  18. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Dat kan ik begrijpen, maar volgens mij komt er bij een wordpress-site vullen op basis van een standaard template geen echt ontwerp en geen programmeerwerk kijken ;)
    Of schat ik de boel verkeerd in?
     
  19. The Redman FTW

    The Redman FTW ^_^

    Berichten:
    596
    Leuk Bevonden:
    0
    Content kost ook circa 2,5 à 3,5 cent per woord dus is ook iets om rekening mee te houden. Ikzelf weet het want als ik centjes nodig heb freelance ik wel eens als webdeveloper of tekstschrijver. De prijs voor het schrijven van content hangt overigens af van het onderwerp, de zelfstandigheid en of er veel of weinig op SEO gelet dient te worden.
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb joomla gedag gezegd en ben nu met wordpress begonnen. Dus niet echt ontwikkelen (al wil ik deze straks wel gaan tweaken). De eerste opzet is al gemaakt, maar ben nog niet tevreden ;)

    www.fardo.nl

    Ben nu op zoek naar de juiste plugins
     

Deel Deze Pagina