1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

  1. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.774
    Wat een ontzettende kutargumenten Neus. Eigenlijk het enige argument - en dat is uiteraard jouw goed recht en kan ik nog wel begrijpen - is dat je het gewoon helemaal geweldig vindt en de onderneming inderdaad je kindje is. En dan vindt niemand dat gek hoor!

    Hij vergelijkt je niet met een tiener uit Bangladesh, maar meldt wel dat zij dergelijke werkweken maken. Ik snap de opmerking ook wel, want 'dan werk je best veel' dekt niet echt de lading voor 120 uur. Voel je niet zo aangevallen, ik zou ook 'nee' antwoorden op de vraag of je het dan goed hebt gedaan.

    Maar dat op de borst kloppen van kijk eens hoe hard ik werk, 4 uur per dag slapen, '40 uur met de baas zijn geld spelen, en overal over klagen', 'maar ze weten wel hoe alles zit', 'ook voor jouw rotzooi' (iedereen werkt ergens voor een ander he, zo werkt het nu eenmaal. Doe jij het niet, doet een ander het wel), maar vooral de laatste: 'terwijl hun tot hun 67ste elke week 28 uurtjes naar hun baasje moeten, wie is er dan zielig' krijg ik zo'n ontzettende slappe van. Zo'n ontzettend neerbuigende opmerking.
    Alsof het zo is dat wanneer je voor een baas werkt, je geen leuke baan kan hebben oid. En als ik mag kiezen of ik 28 uur prima verdien bij een baas of alleen maar moet werken tot mijn 45e weet ik het wel. En dan maar hopen dat ik niet neerval op mijn 46e, de mooiste jaren heb ik immers toch nu, niet als ik 60 ben.

    Ik hoop van harte dat je alles kunt verkopen op je 40e. Maar als je zo van werken houdt zoals jij dat doet, snap ik niet waarom je dat zou doen.
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Maar word je echt blij van het feit dat je 90 tot 120 uur werkt dan?
    Want dan begrijp je je oorspronkelijke vraag niet echt:
    Je lijkt hier verbaasd dat er dus mensn zijn die leven in een 40 urige werkweek.

    En je analyse van mij is spot on ;). Werk 40 uur, krijg decent betaald door een aardige baas en vul de rest van de week met vrije tijd en slapen. Bevalt zeer goed. Klagen over mijn eigen werk doe ik niet, wel een beetje stoken op XBW zo nu en dan.


    @Garrett gvd ik kan het heus wel voor mezelf opnemen lullo!
     
    L.A. en Kimi NL vinden dit leuk.
  3. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.774
    Ik weet het sorry, maar net zoals ik een hekel heb aan de arrogantie van het 'kantoorvolk' naar het 'werkvolk', heb ik dat ook altijd andersom. 'Hele weken voor een baasje werken' is een soort triggerzin.
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Na een maandje met de motor door Vietnam te hebben gereden heb ik mezelf beloofd mijn werk nooit op #1 te zetten in mijn leven.
     
    sandrog, Obscure Thing en Daz vinden dit leuk.
  5. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.774
    Waarom zien we daar geen foto's of verhalen van in het vakantietopic. Ineens was je weg, foto van vietnamees vlaggetje tussendoor en ineens ben je weer terug. Deel eens wat man
     
    AntraXxX en Fiasco vinden dit leuk.
  6. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Oprecht vraagje zonder patserig over te willen komen:

    't Gaat de laatste tijd financieel gezien best-wel-lekker. Ik werk in loondienst en heb daarnaast nog een eigen zaak en als ik inlog op de ING mag ik absoluut niet klagen. Dit is redelijk nieuw voor me (ben 26 en toen ik net klaar was met mijn studie had ik net aan 1000,- euro op de spaarrekening). Maar ben nu op het punt dat ik zo'n halve ton kan sparen eind dit jaar. Heb alles wat m'n hartje begeert, waaronder een dure auto, dus grote aankopen zitten er niet meer aan te komen. Het enige is wellicht een huis, maar ook dat kan zo goed 2 jaar duren nog.

    Ik doe nu niks dus met mijn geld, anders dan stallen op de spaarrekening voor de enorme zieke rente van wel 0,3%... en zakkende. Van beleggen heb ik 0,0 kaas gegeten en heb daar eigenlijk ook 'geen zin' in om te leren of iets. Heb toch best veel aan m'n hoofd nu. Is dit een gevalletje "tja..." of eerder: "wat ontzettend dom dat ik niks met dat geld doe en ik zou er véél meer uit kunnen halen"?

    Krijg nu wat brieven van de bank namelijk dat ze 'voor me klaar staan' en dat zet me een beetje aan het denken, maar heb verder geen zin om er risico, tijd en moeite in te stoppen voor 100 of 200,- per jaar extra zeg maar.
     
    Garrett vindt dit leuk.
  7. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.774
    Ik ben wat dit betreft zo'n watje :D. Bij mij staat het maar gewoon een beetje op de bank, omdat ik bang ben om het te verliezen. Ben benieuwd naar antwoorden hierop.

    Maar als je van geld meer geld wilt maken is er natuurlijk altijd een bepaald risico, bij bv beleggen. Kopen en verhuren van onroerend oid goed kan ook optie zijn, maar dat red je dan weer niet met een halve ton.
     
    Dex vindt dit leuk.
  8. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Ja klopt, vandaar ook de laatste zin. Wil geen risico en tijd erin stoppen als ik van die 150 euro rente per jaar, 300 euro kan maken. Maar als je gaat praten over 1000 euro en verder, dan kan het ineens een leuke sport worden zeg maar. Maar heb echt 0,0 idee waar je over praat met zoiets.
     
  9. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Spreken we tegenwoordig bij een Opel Corsa van 20k al van een dure auto?
    Voor een Corsa misschien, maar dat is toch niet veel geld voor een auto?

    niet om te pesten hoor, maar vond het een beetje vreemde opmerking.

    Als in de positie was 50k te investeren, dan wende ik mij tot de youngtimers en toekomstige klassiekers. Bijvoorbeeld de E36 M3, E46 M3, 205 Gti, Clio Williams etc.
    Dat zijn auto's die, mits ze netjes zijn, erg in prijzen aan het stijgen zijn.
     
  10. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Dat is 'ie nu, tweedehands, ongeveer waard ja. Helaas was 20k nog geen 60% van de nieuwprijs. Maar ik bedoelde er meer mee: ik rijd niet rond in een verroest Twingootje uit '98 maar heb gewoon een degelijke moderne auto die niet aan vervanging toe is, dus daar gaat voorlopig dat geld niet inzitten.

    Om te investeren in auto's heb ik eigenlijk ook te weinig geld. Ja ik kan zo'n young timer kopen en stallen nu, maar ALS ik dan een huis wil kopen, heb ik bijna geen geld meer. Plus... je kunt bij mij geen M3 in de garage zetten en verwachten dat ik er alleen maar naar kijk :9
     
  11. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    je moet hem niet ook alleen maar stilzetten, je moet er alleen geen 40.000km bij op rijden. max 10k tot 15k afhankelijk van de kilometerstand van de auto toen je hem kocht.
    niet van je geld genieten (of de middelen die je er van koopt) is het stomste ooit..
     
  12. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.589
    Dat is toch de reden dat hij over de mogelijkheden wilt praten
     
  13. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    .
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2023
  14. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    GEVAARLIJK EN ONVERANTWOORD.
     
    Reckuuza en Fiasco vinden dit leuk.
  15. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Hij houdt juist zo van het werken OM TE KUNNEN stoppen op zijn 40e. Werken tot je 67e en dan pas echt van je vrije tijd te kunnen genieten is te bizar voor woorden ;-)

    Actie: reactie, dat kan je niemand kwalijk nemen ....
     
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.546
    26 en 50.000eu op zn rekening..

    Goed. Wat doe ik verkeerd.
     
    L.A. vindt dit leuk.
  17. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Werken bij AH...
     
    Scarlett en Reckuuza vinden dit leuk.
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Het wil dat ik een paar uur geleden gehoord heb dat @De Neus NL tijdens zijn werk, in Hamburg, is neergestoken. 5 keer in zijn been geraakt omdat iemand zeilen van de aanhang van trucks aan het kapot snijden was. Hij heeft in kritieke toestand in het ziekenhuis in Hamburg gelegen. Meer weet ik niet. Hij komt er later zelf op terug.
     
  19. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Wat?

    Als dit een poging tot een grap is ben je niet goed bezig.
     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Absoluut niet kerel. Ik heb hem en zijn vriendin op Facebook en inmiddels goede vrienden geworden met beide. We hebben beide onze vader verloren, daardoor leerden we elkaar kennen. Zijn vader was chauffeur, de mijne ook.

    Op Facebook hebben we in chats al veel met elkaar verwerkt. En ik kan lezen en schrijven met hem.

    Hoorde net van zijn vriendin dat hij nog in het ziekenhuis in Hamburg ligt. Schoonvader heeft zijn vrachtwagen opgehaald en is begonnen met schoonmaken. Alles zat onder het bloed uit zijn been.

    Nee, dit is absoluut geen grap. Zoals ik al zei komt die er later zelf op terug. Ik doe om dit soort redenen ook liever geen emoticons, dan komt hopelijk goed over dat ik het serieus meen.
     

Deel Deze Pagina