1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het XBW lagerhuis

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Iris, 24 mei 2006.

  1. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    P.s. Voor al jullie politieke vragen:

    http://jpb.hyves.nl

    Jan Peter op hyves 8)
    Vrienden: (12465)

    woei.. Het lijkt hem ook nog echt te zijn :D
     
  2. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    nieuwe stelling? : Dik zijn is lelijk

    nu OT: "Het Eurovisie songfestival is ongeloofwaardig en kan beter afgeschaft worden."

    Ja ben ik het mee eens, vroeger was het een kweekvijver van talent, grootste voorbeeld uiteraard ABBA. Nu met programma's als Idols etc. is het niet meer nodig om eens per jaar de landen van europa uit te nodigen om hun talentjes op te sturen. Alhoewel talent.....Ik hoorde dat ze volgend jaar Marco Borsato willen sturen.....eerlijk? nee, logisch? ja.
    Tegenwoordig gaat het niet om hoe goed je kan zingen, meer om hoe maf je doet, hoe goed jij ligt met je buurlandjes en of je een groot land bent.
    Engeland zit er bijvoorbeeld altijd bij, Duitsland en Frankrijk ook. Corruptie?
    Er moet een nieuw systeem komen, met vakkundige juryleden. Dat nog is beter moet werken dan dit maffe en corrupte systeem.
     
  3. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Hoe kan hij nou zoveel vrienden hebben :+
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mei 2006
  4. Jorrit

    Jorrit Server admin XBW.nl ICT

    Berichten:
    5.537
    Leuk Bevonden:
    9
    Hij heeft meer voorkeursstemmen gehad dan jij in je hele leven ooit zult krijgen, dus sommige mensen zijn toch op hem gesteld :)

    Edit: deze reactie op zijn profiel is goed:
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2006
  5. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Of misschien Small Seyss sturen kompleet met sloot en al.:+
    Kan de wereld nog is lachen met die boerenslootrapper.\o/
     
  6. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Als ik alvast de volgende stelling mag voorstellen;"Schooluniformen moeten verplicht worden in Nederland".
     
  7. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het opzich wel gedeeltelijk eens met die stelling, en dan om de redenen van verschil tussen welvaart. Maar anderzijds, je kan jezelf niet laten zien in schooluniformen wat een groot minpunt is. Voor sommige mensen/pubers is het heel belangrijk zich te kunnen vertonen zoals ze zich voelen. En op elke school zie je duidelijke verschillen tussen de jeugd ('hiphopfiguren', 'alto's', 'gothics' etc.)

    Eigenlijk zou het mij niet veel uitmaken of schooluniformen verplicht worden of niet, maar als het wel zo zou zijn ben ik toch voor een diversiteit aan uniformen. Dat je toch nog wat te kiezen hebt aan de hand van jouw stijl.
     
  8. Jorrit

    Jorrit Server admin XBW.nl ICT

    Berichten:
    5.537
    Leuk Bevonden:
    9
    Het gaat er juist om dat het er hetzelfde uitziet :) Als je dan verschillende uniformen hebt is het niet echt uniform meer he.
     
  9. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    Ik vind dit wel een goede stelling. Dankjewel Rigest :). Hij gaat vanaf nu meteen maar in denk ik? Want oude stelling loopt beetje dood.
     
  10. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    Ik ben het trouwens niet met de stelling eens. Er zijn genoeg manieren om alsnog jezelf van anderen te onderscheiden. Met of zonder uniform zal er altijd wel een vorm van pesten blijven denk ik ook. Ik denk ook dat veel jongeren zich er tegen zullen verzetten.
     
  11. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Mjah, natuurlijk zullen pesters iets anders vinden... maar dan kun je één van de storende factoren toch weghalen? Ook is er een grote kans dat er later op je werk ook bepaalde restricties gelegd worden m.b.t. kledingdracht.

    De mannelijkere helft van de samenleving heeft ook wat meer concentratieproblemen als er meisjes in korte topjes/rokjes ect. rondlopen. En we zijn van dat gezeik over Lonsdale en Karl Kani af! Geweldig toch :)
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2006
  12. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben juist supergeconcentreerd dan :D

    Nee ik snap dat het daar om gaat, maar waarschijnlijk zullen er ook veel mensen zijn die zich daar niet prettiger bij voelen. Daarom zou je wel een aantal 'varianten' van een schooluniform op een school kunnen hebben, maar wel voor dezelfde prijs natuurlijk ;), zodat het onderscheid daar niet te vinden is en men dus eigenlijk toch hetzelfde is. (het gaat toch immers vooral om het verschil in rijkdom/welvaart niet te laten zien?)
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2006
  13. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi topic, altijd leuk om te debatteren :cool:

    Ik ben het ergens misschien wel eens met de stelling. Het kan niet slecht zijn als iedereen in hetzelfde loopt, wat absoluut een groot deel van pesterijen weg zal halen. Je ziet zelf ook wel, dat de gene die totaal niet met de mode mee loopt, eerder wordt gepest, dan de ventjes in de leren jassen met een bondkraag.
    Als je dan allemaal een schooluniform aan hebt, ben je in ieder geval het probleem kwijt dat mensen eerder gepest kunnen worden door het uiterlijk.

    Maar aan de hele andere kant van het verhaal, en waarom ik denk dat het helemaal niet slim is; Ik denk dat je jezelf er totaal niet lekker in zal voelen. Als het her-ingevoerd wordt, is het nieuw, waardoor je er aan moet wennen. Dat kan misschien de school resultaten achteruit halen, en mensen onzeker maken.
    En daarnaast, je voelt je toch het lekkerst in de kleren waar je zelf voor hebt gekozen..
     
  14. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat bedoel ik ook te zeggen, dat je je het lekkerst in je zelf gekozen kleding zoekt (althans de meesten, sommigen interesseert het echt geen ene moer..). Daarom de mensen laten kiezen uit een aantal uniformen, in verschillende 'stijlen' waar dan waarschijnlijk vast wel iets bij zit wat je mooi vind (of in elk geval minder lelijk).
     
  15. Jorrit

    Jorrit Server admin XBW.nl ICT

    Berichten:
    5.537
    Leuk Bevonden:
    9
    Dat niet lekker voelen is tijdelijk, uiteindelijk zal het wel wennen. En nogmaals: ik ben tegen stijlen, want het principe achter schooluniformen is dat het allemaal (extact) dezelfde stijl is. Je kunt net zo goed geen uniform invoeren als je verschillende soorten aanbiedt.
     
  16. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het niet zo veel uitmaakt of er minder gepest wordt als er schooluniformen zijn. Er zijn altijd wel kinderen die het weer op een 'coolere' manier dragen, bovendien gaat het niet alleen om kleding maar ook om uitstraling. Als ze niet op de kleding kunnen letten, letten ze wel op iets anders.

    En stel er is een dik meisje dat een schooluniform aanmoet met een rokje enz. Ik neem aan dat zij zich hieraan niet comfortabel voelt.
    Ik zelf zou me ook het lekkerst voelen in mijn normale kleren.

    PS. Ik heb alvast een volgende stelling (edit: voor volgende week killaz :))(als jullie die natuurlijk geschikt vinden): Het fanatisme (door de media) tegen de duitsers moet worden gestopt.
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2006
  17. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    deze stelling zit vol in de bloei en jij komt met een nieuwe? :p :cool:

    maar goed OT:
    ik ben tegen deze stelling, omdat het tegenwoordig gewoonweg niet meer in te voeren is......Hoe wil je dat gaan doen als ruim 90 % er zich toch tegen verzet, als je als school een uniform verplicht stelt en iedereen zich daar niet aan houdt kan je niets doen, of wil je ze allemaal schorsen??
    Het idee erachter is goed, om het pesten en verschil in welvaart weg te halen. Maar denkt niemand eraan dat de mensen die niet zoveel te besteden hebben, er misschien wel achteruit gaan op zo'n uniform. En waarom zouden die kinderen het wel een mooi uniform vinden? Nee een uniform is als je het mij vraagt niet meer van deze tijd waar individualisme erg belangrijk gevonden wordt. Met een aantal uitzonderingen natuurlijk (Lonsdale, Karl Kani etc.), ik wil niet zeggen dat dat de "zwakkeren" in onze samenleving zijn. Maar toch is meeloopgedrag vaak te zoeken in het feit dat je je zelf niet belangrijk of sterk voelt.
     
  18. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    We leven ondertussen alweer in het jaar 2006 en vrouwen kunnen prima een broek aan.


    Wat een bullshit :p . Als jij van plan bent een wet in te voeren laat je dat toch ook niet zitten omdat sommige mensen zich er tegen zullen verzetten?
     
  19. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Nou wedden dat veel scholen het gaan afschaffen als geen enkele leerling zich er aan houdt?

    Hoe wil je een wet gaan invoeren dat al bijna in strijd is met de vrijheid van meningsuiting?
    Ik mag toch zelf bepalen wat ik aandoe naar school?? volgens mij betalen mijn ouders nog steeds een groot gedeelte van mijn studie. En dat het een overheidsgebouw is en het moet is ook bullshit, wat komt er dan hierna? Ook een uniform voor een bibliotheek?? of speciale kleding die je aan moet trekken wil je op kraambezoek in het ziekenhuis?

    even een quote voordat een wetsvoorstel wet wordt:

    als de 2e Kamer het er niet mee eens is moet het voorstel worden gewijzigd, en wedden dat er veel kritiek komt?? Als de fractieleider van de SP al jaren niet met een stropdas is gesignaleerd denk je dan dat hij zich niet verzet tegen uniformen op school??
    wat denk je van de islamitische scholieren? Mogen ze net hun hoofddoeken om doen, moeten ze dat combineren met een uniform........waar je dan ook weer verzet tegen krijgt
    "maar als zij een hoofddoek om mag mag ik toch ook een ander colbertje? etc."

    nee die wet komt er denk ik echt nooit hoor
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2006
  20. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Ik ben het eens met de stelling. Het invoeren van een school uniform is een goed begin om mensen gelijk waardig te maken.Geen gezeur over welk merk je draag, of je er wel goed uitziet etc. Individualisme is een erg overgewaardeerd woord. Je bent wie je bent. Je kleding helpt je natuurlijk aan de wereld te laten zien wie je bent..maar het is niet noodzakelijk.
    Individualisme gaat erom dat je bent wie je bent, en kleding kan dat juist doen veranderen. Want je wilt bij die of die groep horen dus je veranderd je kleding zodat je er bij past. Hierdoor gaat er een stuk individualisme verloren.

    Als we dat regelen zoals in engeland hoeft niemand er op achteruit te gaan. Daar wordt het schooluniform vergoed door de overheid.

    Over het pesten kan ik héél kort zijn: Pesten gebeurt altijd.
    Het ligt niet aan de persoon die gepest wordt maar aan de persoon die pest.Die haalt er een kick uit als hij/zij de andere omlaag brengt.
    Maar iedereen gelijke kleding geven kan helpen het pest gehalte omlaag te brengen
     

Deel Deze Pagina