1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het XBW lagerhuis

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Iris, 24 mei 2006.

  1. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ja en laten we ook geen huiswerk meer opgeven, want leerlingen maken het toch niet :confused:

    Ik weet niet hoe jij je mening uit, maar via kleding lijkt mij niet de meest duidelijke manier. Volgens mij kun je in een schooluniform nog prima je mening uiten.

    Als jij later makelaar wordt of bij de bank gaat werken en veel andere banen, zijn ook bepaalde regels qua kleding. Soms zul je in een net pak moeten lopen, soms in een echt uniform, maar nergens zien ze je (als man zijnde) graag in een jurk aan komen lopen. Een goeie zaak om alvast te wennen aan dat je niet alles kunt dragen wat je wilt.


    Even voor de duidelijkheid, het gaat erom of JIJ het een goeie zaak vind dat het ingevoerd zou worden. Niet of het gebeurd, maar wat jij ervan vindt.
     
  2. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Maakt elke leerling zijn huiswerk dan? Ook al is het 'verplicht'?


    Voor jouw misschien niet, maar ik ken genoeg mensen die wel waarde hechten aan hun eigen kleding(smaak). Hoe je het ook went of keert, een uniform kan je nooit in een universele smaak maken.

    Ik vind dat er een verschil tussen school en werk is, alleen maar om het feit dat als je je op je werk niet aan de regels houdt je gewoon de lul bent. Je hebt dan waarschijnlijk veel meer verplichtingen waar je je aan moet houden. Op dit moment (middelbare school praat ik over, het WO of HBO is het anders) zie ik veel minder verplichtingen die ervoor zorgen dat ik op school me strikt aan de regels moet houden of ik wordt van school af gekickt. Werk en school vind ik dus niet hetzelfde qua kledingregels o.i.d.

    even voor de duidelijkheid: ik zeg dat alleen omdat ik denk dat de 2e kamer het zo en zo nooit zou invoeren, het is meer een toevoeging dan een belangrijk onderdeel van mijn mening over de stelling
     
  3. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Je gaat niet op mijn argument in. Ik zeg dat je je mening niet uit via je je kleren, maar via je je mond.


    Ah, en dat is dus fout! School moet dienen als werkplek i.p.v. een gezellige plek om een beetje contact met mede leerlingen te maken. Natuurlijk is een goeie sfeer belangrijk... zodat je goed kunt werken! En ik zeg ook niet dat school en werk hetzelfde moet zijn qua kledingregels, maar het is wel een goede zaak om alvast te wennen aan dit soort restricties. Anders krijg je ventjes die op hun eerste dag gaan huilen omdat ze een uniform aan moeten, hoe kunnen ze zich nu nog onderscheiden :'-( ?
     
  4. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    tuurlijk moet je je mening uiten via je mond, waar staat dat ik anders beweer? maar je kan het onderbouwen met je kleding.......neem een voorbeeld aan het initiatief van onemen......

    En waarom moet school dienen als werkplek??
    het is een voorbereiding op het arbeidsleven, dat betekent dat je leert hoe je moet werken en hoe je je geleerde dingen kunt toepassen. Bij werk heeft kleding een functie --> het beschermt, straalt iets uit of promoot bijvoorbeeld je werkgever. Waarom zou dat op school ook zijn? Sinds wanneer is een scholengemeenschap een werkgever?
     
  5. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Nou, door jouw heb ik helemaal niks meer te typen. :+

    Ik ben het met je eens. Nog een reden waarom het uniform een goed iets zou zijn, scholieren die voelen zich dan ook scholier, niet een jongere die hun eigen kleding mogen dragen op school en doen wat ze willen. :)
     
  6. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Op school kan een uniform net zo goed een functie hebben, het zorgt ervoor dat men zich niet laat afleiden door korte rokjes en topjes met inkijk. Ook geeft het een gevoel van eenheid op je school.
     
  7. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar dacht ik ook net aan toen ik even wat reacties aan het lezen was. Sowieso zou het niet verkeerd zijn om op scholen meer activiteiten te organiseren waardoor dat gevoel versterkt zou kunnen worden.

    Misschien leuk om een poll hierbij te houden?
     
  8. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    een nieuwe disscusie dan maar?

    Meisjes/vrouwen horen niet thuis in de game wereld

    Persoonlijk ebn ik tegen de stelling, vind ik er niets mis mee dan meisje's gamen.Het is leuk om te zien dat meisje vaak netzo goed (soms zelfs beter) zijn in games.
    Het gene waar ik wel wat tegen heb zijn ''specialen'' uitgaven voor meisje. Zoals de roze gameboy om maar wat te noemen.Ik neem aan dat meisjes niet anders behandeld willen worden als ze aan het gamen zijn dus vind ik ook niet dat er specialen uitgaven voor meisjes moeten zijn.
     
  9. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    absoluut tegen de stelling of vrouwen niet in de gamewereld thuishoren,
    het is alleen maar beter dat er vrouwen meegamen, zo word het alom bekende beeld van een nerd met een bril en puisten achter een pc vergooid. ik vind het leuk als ik een vrouw tegenkom op live, hoewel het wel irritant is voor een vrouw om online te gamen, er zijn telkends van die irritante 13 jarige die proberen te flirten en haar in hun party te krijgen. ik heb zelfs weleens een gozer geprobeerd die echt aan het xbox live sexen was met een vrouwtje, erg ziek om te horen als een 11 jarige americaan aan het vertellen is hoe geil hij is. maar goed, ik vind dat er meer vrouwen zouden moeten gamen, dat is goed voor het gamers beeld, en voor de wereld, van gamen krijg je goede reflexen, en dat is ook goed voor vrouwen (no offence iris en wendy)

    dus ja vrouwen horen te gamen
     
  10. pindakaas

    pindakaas pindakaasNL

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    0
    Zal ik maar proberen tegen te zijn dan? :) Ik denk dat jullie er nu voor aan het pleiten zijn dat vrouwen zich zouden moeten kunnen mengen in de gamewereld. Of ze erin thuis horen, is iets anders. Ik denk niet dat ze erin thuis horen, sickness zelf geeft net al een voorbeeld waarom niet. Omdat het een mannen-wereldje is en er een hoop trieste mannetjes bij zien die gaan zitten geilen op een vrouw erbij. Lekker samenspannen. Kijk alleen al eens naar hoeveel reacties komen op élke post van een vrouwelijk lid hier. Ik heb er niks op tegen, maar in mijn beeld passen vrouwen niet in het wereldje, nee. Maar ik denk niet iedere 'normale gamer' wel ziet dat het een mannenwereld is en er niets op tegen heeft om tegen een vrouw te spelen. Het is een beetje een lastige discussie, want opzich is er niet echt een probleem zal ik maar zeggen. Behalve dan die zielige mannetjes die sickness noemt, maar ja die blijf je houden...
     
  11. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt gelijk, gamen is absoluut een mannen wereld, vrouwen passen er en zullen er nooit in thuis horen, er zullen geen vrouwen in de wereld van het gamen geboren worden, maar dat ze erin mengen vind ik wel cool, dat varieert het spelen wel, en er zijn best wel goede vrouwelijke gamers op de wereld. mischien dat het over 5 jaar bij de next gen gaming meer toegankelijk is voor het andere ras. en er dan wel echt geboren vrouwelijke gamers zijn.

    in iedere hobby heb je mannen en vrouwen, van theezakjesvouwen tot brommers oppoetsen. waarom zou de vrouw niet in de gamewereld passen, zij past hier wel in, maar of ze er in HOORT is mischien toch wel iets anders ja
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2006
  12. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    TEGEN!! Ik kan er niet zo goed tegen als ik verlies van een meisje.. :+ 8)
     
  13. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, gg geeft dus al toe dat er goede vrouwelijke gamers zijn.

    of hij is gewoon slecht :+ nee geintje
     
  14. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    Ik ben het er totaal niet mee eens. Wat nou mannenwereld? Ik ken genoeg games die vooral door vrouwen bijzonder populair zijn. Volgens mij zijn de meeste games toch wel meer op de man gericht waardoor het voor vrouwen nooit echt aantrekkelijk is geworden om te gamen. Als men dat zou veranderen zal de kans groot zijn dat het aantal vrouwen die gamen best nog wel eens toe kan nemen.
     
  15. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zeg ook dat ik graag zie dat er meer vrouwen gingen gamen, ik zeg alleen dat het tot nu altijd iets voor mannen werd gezien, hoeveel vrouwen speelde er nu super mario op de nintende 8 bit, niet veel toch. ik zou het niet erg vinden als er meer vrouwen spelen zouden komen, maar daar is nu nog geen markt voor. noem eens enkele echte vrouwen spellen voor op de xbox op dan?

    Playboy the mansion? edit:: is niet echt een vrouwenspel he, maar wel een roze hoesje :+
    Sims?

    Wat nog meer ik bedoel, echt vrouwen spellen he, niet spelen die sommige vrouwen leuk vinden
     
  16. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    Ik heb geen xbox. Maar wel een playstation ;) Ik kan mij zeer goed vermaken met tomb raider/ sims/ eyetoy / final fantasy/ singstar
    en wat de nes betreft. kirby/mario.
    Vrouwen horen wel degelijk thuis in de gamewereld. Ze zorgen voor de afwisseling, een special female touch in games.


    oja.. en playboy the mansion heb ik ook8) 8)
     
  17. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0

    haha oke.. haha, maar even een vraagje tussendoor he, je hebt geen xbox, maar toch zit je op Xbw als in xboxworld, ik vind het niet erg ofz maar ik vind het wel een beetje raar
     
  18. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Leuk forum misschien? ;)

    Anyway, girl gamers zijn niks meer en niks minder dan kerels die gamen. Sowieso het imago van de gamer met bril en puisten geldt al lang niet meer. Op mijn World of Warcraft server spelen echt veel vrouwen, en de meeste zien er nog niet eens verkeerd uit ook. Worden ook niet lastig gevallen. Nu is een MMORPG misschien wel een voorbeeld van een soort game waarbij je een wat volwassenere community hebt, vandaar dat je op Xbox Live nog wel is pubertjes met hormonen tegenkomt. Hoe dan ook, vrouwen horen zeker thuis in de game wereld. Maakt het als je het mij vraagt een stuk leuker, hoe meer zielen hoe meer vreugd.
     
  19. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Serieus, het kan me echt geen hol schelen. Ik bedoel, als onze geliefde dames het leuk vinden om lekker een potje Halo 2 te spelen op L!VE of lekker World of Warcraft spelen, dat mogen ze toch lekker zelf weten. Misschien is de game-industrie een beetje georienteerd op mannelijke gamers, maar als een vrouw die spellen ook leuk vinden, wie ben ik om daar niet mee eens te zijn. Gamen is toch voor iedereen die het leuk vind. Bovendien zijn vrouwen die gamen best leuk, aangezien ze niet zeuren om hun favoriete programma als je net lekker aan het Xboxen bent.
     
  20. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0

    _O_ haha dude ik weet er alles van
     

Deel Deze Pagina