1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoofdtelefoons

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Darkwing, 4 dec 2004.

  1. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik ben op zoek naar een goeie hoofdtelefoon. Ik heb nu een goede MP3-jukebox, maar de meegeleverde koptelefoon is niet al te best. Ik heb al heel veel oordopjes gehad de laatste jaren, maar de geluidskwaliteit is nooit zo denderend en ze zitten ook niet lekker.

    Ik heb wel een goede hoofdtelefoon, de Sennheiser HD 212pro:

    [​IMG]

    Die echt een goede geluidskwaliteit heeft, maar die is vrij lomp, en dus niet zo makkelijk mee te nemen. Het is voornamelijk bedoeld voor onderweg, dus ben ik op zoek naar iets wat wel een goede geluidskwaliteit heeft, maar niet zo lomp is, makkelijk mee te nemen is en toch lekker zit.

    Bij voorkeur géén in-ear gevallen, hooguit met nekband, al heb ik daar geen ervaring mee.

    Sowieso lijkt een koptelefoon met nekband mij wel het relaxste.
    Ik heb deze gezien bij de mediamarkt:

    [​IMG]

    De Philips HS-520.
    Die zag er goed uit, en lijkt me wel comfortabel zitten. Ik wil alleen eigenlijk eerst wel even wat gebruikerservaringen weten.

    Iemand die deze hoofdtelefoon heeft en zijn ervaringen wil delen? Of weet je een vergelijkbare hooftelefoon die aan te raden is?

    Ik zat te denken aan zo'n 25 euro wat ik er voor wil uitgeven.
     
  2. ghoulio

    ghoulio AmsterdaM

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga je met zo'n ding op je kop je zondagse rondje joggen? :+

    edit: Woeps, ik had nog niet gelezen dat het alleen voor onderweg was |:-
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2004
  3. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Nee, daar is ie dus absoluut niet voor bedoeld ;) Voornamelijk voor in de trein eigenlijk.
     
  4. Afroman

    Afroman Becaus i got high

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    /Mod Niet van die megalange quotes maken, nergens voor nodig - DW

    Zit lekker op je hoofd maar het enigste probleem is als je hem te lang ophoud doet ie zeer aan je oren.
     
  5. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    En om wat precies gaat het dan? Trommelvliezen? Of dat stuk wat zeg maar 'op je oren hangt'? of wat?
     
  6. Afroman

    Afroman Becaus i got high

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    om je oor dat doet zeer.
     
  7. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Heb je hem zelf? Oftewel: spreek je uit eigen ervaring? En hoe lang is 'te lang'?
    Kun je de pasvorm nog enigszins instellen? En hoe is de geluidskwaliteit?
     
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ik heb zoiets, dan een ouder type. Zit lekker, prima geluid, vind het zelf ook fijner dan oordopjes. Als je hem uren omhebt krijg je inderdaad last ervan, maar dat heb ik ook met de Live headset en dat is misschien per persoon wisselend.
    Ook fijn omdat ze je oren warmhouden en de wind niet zo in je oren suist.
     
  9. jurjen1

    jurjen1 Exit Light

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    2
    een vriend van mij heeft ook de: Philips HS-520. en ik heb hem wel eens geprobeerd, en ik vond hem goed zitten en het geluid kwam er ook goed uit.
     
  10. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de HS 510 een iets oudere type

    [​IMG]

    Deze zit echt goed om de oren en je ziet dat de bevestigingen los zijn, waardoor je het nog kan bewegen. De HS 520 is de bevestiging ook gelijk je band om je nek, waardoor je misschien iets sneller oor pijn krijgt.
     
  11. xboxgamer2

    xboxgamer2 Box_menno

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu al 4 jaar een sony mdr-g52
    Toen ik hem kocht was hij vrij prijzig :)
    Maar een vriend van mij heeft de HS-520 nieuw bij z`n mp3 speler gekocht en ik moet zegge de kwalitiet was goed :)
    Die hoofdtelefoontjes geven soms aardige lage tonen, dat zou je niet verwachten soms bij zown klein speakertje :)
     
  12. Beowulf

    Beowulf Intellectual Killer

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik gebruik zelf de Sennheiser PMX 60 voor in de trein. Ik ben er tevreden over. Ik heb hem voor 30 euro gekocht bij De Radiobeurs. Ik heb er onlangs nog een muziekliefhebber/kenner naar laten luisteren en die was er ook over te spreken. Misschien dat je daar ook wat aan hebt :)

    Bovendien ziet ie er best chique uit met zijn zilver en zwart en Sennheiser is natuurlijk een uitstekend merk voor koptelefoons.

    [​IMG]




    tip: is er een Radiobeurs in de buurt ? Dan kun je de koptelefoon eerst uitproberen.
     
  13. Sultan_of_Swing

    Sultan_of_Swing Active Member

    Berichten:
    438
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb ook de HS 510. Eerst wilde ik liever zoiets als die 1e Sennheiser, ook voor onderweg (jet set radio future stijl he 8) ) Maar dat is inderdaad niet handig en het voordeel van een kleine mp3 speler gaat dan eigenlijk ook helemaal verloren. Daarom had ik de HS 510 gekocht. Geluidskwaliteit was goed, maar ik vind de losse bevestigingen juist een nadeel omdat deze snel (bij mij) over de oren zakken en steeds lager gaan zitten. Dat zit dus niet echt comfortabel. De Sony modellen vond ik dan eigenlijk ook fijner zitten, veel steviger. Maar dit nieuwe model heeft hetzelfde systeem als Sony, dus dat zit wel goed denk ik. Die Sennheiser heeft wel betere geluidskwaliteit denk ik.
     
  14. Rasss

    Rasss Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    de Sennheiser PMX 60...
    toevallig heb ik die net besteld. Het lijkt me de beste hoofdtelefoon in de prijsklasse, en het is al helemaal een ideaal dingetje om mee te lopen.
     
  15. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze heb ik gister bij de Scheer & Foppen gekocht, in de aanbieding, met kortingsbon uit de folder voor € 24,99 . Heb hem nu op, en ik kan je zeggen, komt heerlijk geluid uit. Hij is niet al te opvallend, zit supergoed en is megaflexibel. Ook zit er een volumeregelaar in.

    [​IMG]
     
  16. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    kheb een SONY dinges voor achter door je nek, zit vet lekker, maar denk niet dat hij 25 euro was...
    die Sennheiser is vet gaaf man, goed qality...
     
  17. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Deze vind ik echt perfect, van Sony, € 24.99 bij V&D, heeft bass boost wat zorgt voor heerlijk geluid, nadeel is dat je er wel even aan moet wennen, de dopjes gaan namelijk deels in je oor...
     
  18. alroo8

    alroo8 Lexus

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb zelf deze week de HD497 van Sennheiser gekocht, maar na aankoop leek deze me toch te groot voor onderweg en heb ik de hoofdtelefoon ingeruild. Nu heb ik de PX 200 van Sennheiser besteld en krijg deze hopelijk aankomende week binnen. De PX200 heeft wel de vorm van de Sennheiser die jij laat zien maar is dan een stuk kleiner en is speciaal gemaakt voor onderweg. Hij is opvouwbaar en er zit een desgincase bij waar je hem in kan stoppen.
     
  19. The killerbee

    The killerbee RoyT NL

    Berichten:
    963
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn ervaring met hoofdsetjes met beugels is vaak toch dat ik me irriteer aan de beugel, met het xbox live hoofdsetje heb ik er niet zoveel last van omdat ik altijd op het puntje van me stoel zit :D
    Maar als ik in de trein/auto etc zit en ik heb zo'n beugel in me nek waardoor het op de speakers drukt vind ik dat toch redelijk irriterend :eek:

    Hebben jullie daar bij dit soort speakers geen last van? Ik denk ik zelf namelijk ook aan om iets in deze richting te kopen, vooral de sehnheiser spreekt me aan.
     
  20. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Deze gebruik ik, werkt prima. Neemt ook niet teveel ruimte in beslag, dus je kunt ze, samen met je mp3-speler, makkelijk opbergen (in bijvoorbeeld je jaszak).
     

Deel Deze Pagina