1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Is het gevecht dan nu begonnen?? - Nintendo en Sony halen uit naar Microsoft

Discussie in 'Algemeen' gestart door WouteR, 25 mei 2001.

  1. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Gister zagen we dat Sony uithaaldde naar Microsoft :
    Ken Kutaragi, president van Sony Computer Entertainment, haalt uit naar Microsoft met de volgende woorden :

    "Microsoft was finished before it even got started. They have no games. (..) Microsoft has put itself out of the game. Retailers in the US are already disappointed. (..) Microsoft does not understand the entertainment business. (..) The processing speed of their console is not fast enough and the graphics were rough.


    Duidelijke taal dus, maar Microsoft liet het hier niet bij zitten en mepte terug via CVG:

    "We did expect some reaction from the competition, but for Sony to react in such a way means we must be doing something right," head of UK Xbox marketing Richard Teversham told CVG. "Ultimately, whoever brings innovative games to market that people want to play will win. We’ve shaken the whole industry with Xbox. We set a new bar and now the rest of them are trying to match it. At the end of the day it means better games, more choice and better gameplay."


    En toen kwam Nintendo:
    Het gaat er behoorlijk ruig aan vandaag. Eerst Sony die Microsoft/Xbox aanvalt en Microsoft die daar op reageert, en nu komt ook Nintendo met een uitspraak over de Xbox in een klein interview tussen Nihon Keizai Shimbun en Nintendo voorzitter Hiroshi Yamauchi. Daarin vertelde Nintendo wat over de Xbox :

    Q: Game Cube is being launched at around the same time as Microsoft's Xbox. Will that have any impact?

    A: The ideas behind Xbox and Game Cube are fundamentally different. Xbox has a built-in hard drive and is being touted as an extension of a PC. Microsoft is going after performance only, and does not understand that the game is played with software. A Nintendo is ultimately a toy. It is the most advanced machine for playing games, and it is totally different from the Microsoft product. It is just like trying to compare a sumo wrestler and pro-wrestler; they play by totally different rules. We do not consider Microsoft to be our competitor.


    Wie wordt dan wel een concurrent van Nintendo? Het is wachten op een reactie van Microsoft die zich tot nu toe nog wat terughoudend heeft gedragen tegenover Sony en Nintendo die een aantal keren flink hebben uitgehaald naar de Xbox.
     
  2. Milad

    Milad Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het wel leuk joh kijk als je iemand zo aanvalt zoals jij het zegt. dan betend dus echt wel dat e bang bent want anders zou je het niet zegge.
    Dus het betend dat nintendo en sony zich niet meer zo veilig voelen op de console markt.
    dat zegt genoeg. Microsoft heeft goed ze werk gedaan.
     
  3. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    haha alsof het nu al over is. of nintendo en sony zijn zo zeker van hun zaak dat ze dit soort uitspraken graag doen. ik denk dat nintendo en sony juist niet bang zijn..
     
  4. Tijman

    Tijman Player

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach ja het hoort er allemaal gewoon bij, was ook al met dc en psx zo, die maakten ook allemaal reclames met niet zulke positieve verwijzingen naar elkaar.
     
  5. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Klopt ook :)

    Maar wat me opvalt : Microsoft zelf gooit niet echt met modder, en ook de reactie op wat sony zei was nogal kalm
     
  6. Guest

    Guest Guest

    microsoft is niet zo zielig ;)
     
  7. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    NIntendo en Sony zitten al langer in de bussiness en zijn misschien niet zo blij met een nieuwkomer die nu al behoorlijk succes heeft
     
  8. Guest

    Guest Guest

    sony moet niet zo debiel doen want zij waren/zijn ook een nieuwkomer.
     
  9. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    ach hun probleem

    ze moeten zelf maar weten wat ze zeggen, laat eerst die PS2 maar ns goedkoper worden, 999,- is nog teveel voor zon ding
     
  10. Onimusha

    Onimusha Active Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Ergens denk ik dat sony en nintendo gewoon bang zijn voor de Xbox maar iets anders zegt me weer dat ze mischien meer weten dan wij, denk 't niet maar kan wel.
    Eerlijk gezegt weet ik het gewoon niet meer ik wacht gewoon tot ik dat ding in mijn handen heb en dan zie ik wel verder!
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2001
  11. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Je hebt best gelijk

    Sony, Microsft en Nintendo weten natuurlijk meer over de situatie dan wij.. ik weet ook niet of Sony bang is voor de Xbox of juist niet, natuurlijk zeggen ze van niet. meestal duid het met modder gooien naar elkaar erop dat ze wel bang voor elkaar zijn want als je toch zeker weet dat de andere console een flop wordt waarom zou je er dan naar omkijken
     
  12. Onimusha

    Onimusha Active Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    ja zo denk ik er ook over want de Xbox kan nu echt niet meer een flop worden hoor.
     
  13. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Zoals het er nu uitziet denk ik dat je gelijk hebt

    maar

    De NGC wordt zeer goedkoop. ik hoor veel goede dingen over de XBox, ik bedoel mensen die zeggen dat de XBox een succes wordt, maar ik ken geen mensen die zouden kunnen denk dat de NGC een succes wordt.. ik zit niet zo in de nintendo wereld, dat vind ik maar nix

    Edit:
    Ik zie dat steeds meer mensen een pic in hun sig willen, ik had dat eerst uit staan maar toch maar aan gezet, maar zet dan alleen gif of jpg pics erin, duurt anders zo lang laden, als het niet gebeurt gooi ik die shit gewoon weer uit
     
  14. Martijn

    Martijn I have returned!

    Berichten:
    1.269
    Leuk Bevonden:
    1

    Het is nu dus weer uit. Een X aantal users vond het nodig om veel te grote pics te gebruiken. :mad:
     
  15. Xboxplace

    Xboxplace Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Avatar

    ik nergens anders mijn avatar checken dus doe ik het hier maar

    Edit WouteR : Nou ok, hij doet het :D maar je had ook in je eigen profile kunnen kijken
     

Deel Deze Pagina