1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Journey

Discussie in 'Games' gestart door Zifnap, 1 mrt 2012.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    [​IMG]

    [gb]Journey[/gb]


    "The pioneers that brought you the award-winning PlayStation®Network titles flOw & Flower® are back with another title that challenges traditional gaming conventions. With Journey, thatgamecompany (TGC) continues its tradition of delivering simple gameplay and accessible controls in a rich interactive environment that invites players to explore and experience emotional chords that are still uncommon in video games...."


    [gb]Trailers[/gb]





    [gb]Critics quotes[/gb]

    "If Journey is about God, then God has played an awful lot of video games. One of the most fascinating things about thatgamecompany's sand-blown chunk of spiritual eye candy isn't that it reinvents gaming, or extends the medium's reach: it's that it takes old ideas - sometimes very old ideas - and repackages them in clever, stylish, and unexpected ways." - Eurogamer

    "Those of you that played Flower might notice that Journey mirrors many of its predecessor’s emotional milestones. Journey celebrates the poignancy of nature, it startles you with the unexpected, and empowers you in an exhilarating, unforgettable conclusion. The hours spent completing Journey will create memories that last for years." - IGN

    "Wonder: that's what we've been missing. This console generation has been defined by technological horsepower driving digital worlds of increasing verisimilitude. Yet these approximations of realism offer little but empty spectacle, sights that provoke admiration rather than astonishment. Our eyes widen at the latest tech demos and target renders, but rarely do they make our jaws drop and our synapses fire with genuine delight. That Journey – a downloadable release, no less, costing less than ten pounds – should regularly provide moments of genuine, dumbstruck awe is quite the achievement." - VideoGamer

    "Journey is ultimately one of those games that challenge our ideas about what a videogame actually is, and what a videogame can be. Thatgamecompany have created a high-level and emotionally engaging experience that, thanks to the hand-picking of a select few familiar mechanics, will entice rather than alienate the majority of the intended audience." - IncGamers

    ....

    Have you ever been on a journey?

     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2012
  2. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.785
    Hou deze al een tijdje in de gaten. Lijkt me een erg interessante titel worden. 14 maart is ook lekker snel :)
     
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Zeker! Het is jammer dat je de co-op buddy niet zelf mag uitkiezen... maar dat maakt het ook weer interessant. Ben super benieuwd hoe ik deze titel ga ervaren, maar mijn verwachtingen zijn hooggespannen. :)
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    wat een reviews! :eek:

    ik vind het helemaal niet jammer dat je je co-op buddy's niet kan uitkiezen. In Demons Souls vond ik de anonimiteit ook ontzettend bijdragen
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Dat is zeker een goed punt dat je benoemt. Nog twee weekjes...
     
  6. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.785
    Heeft iemand hem al? Heb echt nog een sicke backlog van half of driekwart uitgespeelde games om af te maken, dus wacht nog met Journey denk ik. Ben benieuwd naar jullie mening though :)
     
  7. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Ga hem straks wel kopen, weet iemand wat die kost?
     
  8. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ga hem straks ook kopen... Erg vet...
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    12 euro :)
     
  10. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    thx, ga ik eindelijk is weer gebruik maken van me ps3 (inmiddels grijs van alle stof omdat de schoonmaakster vakantie heeft ;-)

    overigens heeft die denon volgens mij geen phono-ingang ....
     
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Giantbomb review summary:

    "If there is a remaining quibble anyone might have, it will be Journey’s length, though I assure you this is an unnecessary nitpick. Yes, Journey is a fairly short game, clocking in at around two hours of total playtime. The thing of it is, if you’re going to think of Journey with the old idea of “dollar value divided by number of hours equals quality of experience” in mind, then you’re going about this all wrong. Journey is not a single serving game. It’s not meant to be played once and then abandoned. And while yes, the mechanics of it are quite simple, there is no reason you should even be thinking about those sorts of things while playing. If you’re even still aware that you’re holding a controller more than 15 minutes in, Journey may just not be for you.

    Who is Journey for, then? It is for those that are able to lose themselves in the experience. That is perhaps a vague, nebulous recommendation, but that’s similarly the grand sum of Journey. It’s not a game you can easily pigeonhole into a specific genre or niche. There isn't an easy "if you like this, then you'll definitely like this" kind of comparison to be made. Perhaps the blandest description I can give for it is that it is a game made more to be felt and appreciated rather than simply consumed, as we so often tend to do with new games nowadays. Journey may be a game predicated on familiar mechanics and concepts, but what it does with them is something that borders on revelatory."


    http://www.giantbomb.com/journey/61-31772/reviews/

    Ben super benieuwd. Zal ik hem ook vanavond kopen?
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    hehehe

    maar de Yamaha wel, maar daarvoor was ik net twee minuten te laat |:-

    voor mij wordt het nog even wachten met Journey: backlog enzo :+
     
  13. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.785
    Wat let je? Die 12 euro's kunnen het niet zijn ;)
     
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Heb hem gedownload, ga hem morgen spelen als ik iets meer tijd heb.
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    En? Impressies? ;)
     
  16. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Appart, Kort, Soms wat onduidelijk (maar nooit onmogelijk), Geweldige muziek, Geweldige Sfeer, Prachtige beelden. - - Flower 2.0

    Al met al een zeer prettige ervarig, Die je naar meer doet verlangen.
    Mijn advies, Speel hem in aan één stuk door en sluit alles dat afleid af.
     
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Dat was een erg mooie en indrukwekkende ervaring! Het is een game met een erg symbolische boventoon. Daardoor is Journey niet zozeer onduidelijk, maar er wordt geen kant en klare betekenis in je schoot geworpen. Daar mag je lekker zelf over nadenken. Een game voor de filosofen onder ons dus. De lengte was wat mij betreft precies goed voor één game sitting. Ik heb geen enkel moment op de klok gekeken.

    Grote verrassing voor mij was toch wel het "co-op element" in Journey. Journey koppelt je aan een willekeurige medereiziger, om samen de pelgrimage te ondernemen. Mijn gevoel hierover verschoof langzaam van "whatever, dit doe ik zelf wel" tot het elkaar fysiek en mentaal helpen en steunen tijdens de reis. Er zijn wel degelijk "perks" om bij elkaar in de buurt te blijven, maar op een gegeven moment wacht je ook echt op elkaar omdat je dat elkaar gunt. Maar hoe meer je aan elkaar gaat hechten, hoe groter ook de angst bij het verlies wordt... En dat terwijl je met een volstrekt onbekend en willekeurig persoon samenspeelt. Erg knap gedaan!

    Graphics en geluid: perfect. Journey bewijst maar eens te meer dat het niet om het aantal polygonen gaat (kijk maar eens naar de benen van je avatar); stijl en sfeer maken of breken games en Journey slaat de nagel op zijn kop. Tel daarbij op subtiele en niet zo subtiele veranderingen in de belichting en het geluid, waarmee diverse gebieden in een erg unieke sfeer worden neergezet. Journey begint relatief speels, maar geen enkele reis is zonder zijn tegenslagen. Of definieren deze tegenslagen juist onze reis...? Speel en laat het bezinken.

    Ik had de titel niet beter kunnen kiezen. Een reis in al zijn facetten, fysiek, symbolisch, spiritueel, of gewoon een tocht naar een berg. Het is maar net wat je in Journey wilt zien. Kijk vooral ook de credits af en druk daarna op "start". Ben benieuwd of je de symboliek daarvan net zoals ik kon waarderen...

    Anyway, mocht het nog niet duidelijk zijn: sta je voor alternatieve concepten open, dan is dit verplichte kost. Journey is eerder een ervaring dan een game, maar daardoor juist des te mooier. Ik ga Journey sowieso nog een keer door mijn broer en zijn vriendin laten spelen, terwijl ik zelf meekijk. Door de symboliek is er een grote kans dat zij iets heel anders in deze game zien. Het zijn totaal geen gamers, maar ik denk dat Journey ze daarom niet minder zal aanspreken.
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2012
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Niemand meer Journey gespeeld? Gewoon geen tijd of vonden jullie het niet "game" genoeg? Spill it out. Daar is het forum voor bedoeld!
     
  19. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.785
    Pff echt helemaal geen tijd gehad. Dealines, presentaties, tentamens, noem het maar op :mad: Ga hem absoluut spelen. Ben altijd een enorme fan van dergelijke unieke spelletjes. Jij zou trouwens Dear Esther eens moeten proberen Zifnap. Ook een geweldig speciale ervaring.
     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Die staat inderdaad ook nog op mijn lijstje. :)
     

Deel Deze Pagina