1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Journey

Discussie in 'Games' gestart door Zifnap, 1 mrt 2012.

  1. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    Wow. Afgelopen zaterdag heb ik in een vlaag Journey gekocht, en vervolgens in 1 keer compleet uitgespeeld.
    Wat een adembenemende reis. Het vergt een dichter om te verwoorden hoe elegant, sfeervol en fantasierijk deze emotievolle game is.
    De laatste tijd zijn games iets van een monotone bezigheid geworden voor mij. Na aardig wat spelen doe ik het vrij goed in de meeste shooters, behaal goede resultaten, speel doeltreffend en efficiënt , et cetera.
    Journey ervaarde ik op een manier zoals ik als kind mijn games ervaarde. Het is een uniek spel.
     
  2. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Moet hem nog kopen, maar ben helemaal opgeslokt door Mass Effect.

    Gister deel 1 uitgespeeld en gelijk weer door met deeltje 2. Echter komt JOURNEY er echt wel bij mij.

    Wat een sfeer zeg!
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.473
    Leuk Bevonden:
    8.448
    Wauw.

    Dat shot wanneer je aan het surfen bent over het zand door die vallei met ruines en de zon ondergaat achter die berg. Dat shot mocht van mij voor eeuwig duren. _O_

    Edit: Uitgespeeld. Woorden schieten tekort. Pure kunst!

    Ik heb met aardig wat verschillende partners gespeeld, maar met m'n laatste heb ik toch wel de mooiste journey gehad:
    Op de berg met de sneeuw, wat een prachtstuk. Dat vlak voor het einde, waar je (in mijn geval) samen met je partner steeds langzamer en moeizamer de berg op gaat. Eerst nog met muziek en donder en bliksem en sneeuwstormen, en dan op een gegeven moment die stilte, die rust. Het duurde even voordat dat tot me doordrang. Dat was echt een van m'n beste game-momenten in jaren. _O_
     
  4. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Damn, zeker wel een toffe game maar het was wel enorm kort, ik deed er misschien net iets langer dan een uur over, maar er waren inderdaad zeker wel mooie momenten in de game zoals de momenten die in de spoilers staan van Modder-eter.


    Ik ga zeker de game nog wel een paar keer uitspelen.
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Ben erg benieuwd naar wat jullie dachten dat er gebeurde tijdens Journey.

    Alleen lezen als je Journey hebt uitgespeeld.

    Je karakter gaat dood aan de top van de berg en begint zijn of haar reis weer overnieuw, gereincarneerd in een nieuw leven. Het is een oneindige cyclische herhaling van het leven dat met ons eigen leven vergeleken kan worden wanneer je in reincarnatie gelooft. De "ontberingen" tijdens de reis in Journey staan symbolisch voor de "ontberingen" in ons eigen leven, op zoek naar geluk en perfectie. In sommige gevallen leggen wij deze "ontberingen" onszelf expres (vaak onbewust) op, omdat we vinden dat we moeite moeten doen voor alles wat waarde heeft. Nothing is ever easily gained...?

    Met andere woorden: pluk de dag en geniet van elk moment alsof het je laatste is! Waardeer wat je al hebt bereikt en waar je nu staat in het leven. Streef niet alleen naar wat gaat komen, maar sta stil bij het moment dat *nu* is.
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2012
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.473
    Leuk Bevonden:
    8.448

    Onder andere inderdaad. Volgens mij kun je de journey ook eigenlijk zien als het leven. Je begint in de woestijn als fris wezen en leert als eerste het "vliegen", wat te vergelijken valt met het leren lopen van een kind. Dan is het stuk er tussenin inderdaad te vergelijken met de ontberingen in het leven, en de rol die onbekenden (in de vorm van de onbekende medespeler) in ons leven spelen door ons hulp te bieden en samen door de ups en downs te gaan. Uiteindelijk raak je op de berg langzaamaan je skills kwijt en begin je steeds langzamer te lopen door alle tegenslagen en uitputting tot je uiteindelijk dood gaat. Dit zou je kunnen zien als de oudere fase in je leven, waarin je steeds beperkter wordt in je doen.

    Ik vraag me trouwens af of jij ook zo overweldigd was door dat stuk op de berg dat ik eerder noemde. Dat was voor mij echt onbeschrijflijk! :eek:
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Ja dat was inderdaad indrukwekkend. Deed me ook een beetje aan een bekende MGS4 scene denken.
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.473
    Leuk Bevonden:
    8.448
    Hangt dit draadje echt helemaal hier beneden? Zijn er nog mensen die de game eindelijk hebben gespeeld of nu gaan spelen? Dit is toch echt een van de beste games op de PS3, maar je hoort er hier maar een paar mensen over. :eek:
     
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik zou wel willen maar heb geen zin om mn ps3 weer aan te sluiten , allemaal updates te gaan doen, mn saldo aan te vullen etc:+

    laat ze hem lekker naar XBLA porten dan koop ik hem meteen
     
  10. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Even afwachten of de game goedkoper is tijdens de PlayStation Store Summer Sale. Hoop het. :)
     
  11. snIz

    snIz PSN: xSn1z

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    2
    Journey staat op mijn lijstje met games die ik nog wil spelen. Hoop ook dat ie binnenkort in de aanbieding komt, zou mooi zijn.
     
  12. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    Ook ik heb erg genoten van Journey! Ik heb de game zo'n 3/4 keer doorgespeeld om 100% te halen. Vooral het gegeven dat je opeens een ander speler tegen kan komen vond ik wat toevoegen aan de ervaring.
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.473
    Leuk Bevonden:
    8.448
    Vandaag de game weer doorgespeeld. Natuurlijk wel wat minder dan de eerste keer, maar wat blijft dit een juweeltje. _O_

    Heb nu weer twee trophies erbij en eigenlijk wil ik ook wel 100% halen.
     
  14. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Modder, wat is je PSN? :p
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.473
    Leuk Bevonden:
    8.448
    Volgens mij staat die wel ergens, hoezo?

    Weet hem uit m'n hoofd niet. Het is in ieder geval een variatie op moddereter. :+
     
  16. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Soundtrack Journey genomineerd voor een grammy:


    ===================================
    Journey is in veel opzichten een bijzondere game. Het artistieke meesterwerk van thatgamecompany krijgt hier nu nog eens bevestiging in doordat de soundtrack van Journey genomineerd is voor een Grammy (de Oscars van de muziekwereld). De muziek van componist Austin Wintory is genomineerd in de categorie 'Best Score Soundtrack For Visual Media'. De andere genomineerden in die categorie zijn niet de minste, namelijk niets minder dan: The Adventures Of Tintin – The Secret Of The Unicorn, The Artist, The Dark Knight Rises, The Girl With The Dragon Tattoo, en Hugo.

    Austin Wintory lijkt zelf nogal verrast door de nominatie. Op zijn Twitteraccount laat hij weten er 'geen woorden voor te hebben':

    "Well I don’t really have words right now."

    Mocht Journey zijn nominatie weten te verzilveren is het de tweede keer dat muziek uit een game een Grammy verdiend. Vorig jaar was de eer aan Christopher Tin, hij ontving een Grammy in de categorie Best Instrumental Arrangement Accompanying Vocalist(s) voor 'Baba Yetu' uit Civilization IV.

    De vijfenvijftigste uitreiking van de Grammy Awards zal plaats vinden op 10 februari 2013.

    ===================================
    Bron: gamersnet.nl

    http://www.gamersnet.nl/nieuws/201212/soundtrack_journey_genomineerd_voor_een_grammy/

    Een terechte eer voor deze bijzondere game? :)
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2012
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.473
    Leuk Bevonden:
    8.448
    Dus, iemand van de nieuwe garde de game al gespeeld?
     
  19. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Vergeten te kopen :+
     
  20. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Dit is de IGN Game of the Year 2012.
    Verdiend in mijn optiek, maar wat zitten mensen over hun keuze te zeuren. En dat zijn volgens mij alleen mensen die dit spel niet eens hebben gespeeld. Anders kan je onmogelijk over die keuze zeuren. Dit soort projecten draag ik een warm hart toe, en niet al die 13 in een dozijn shooters.
     

Deel Deze Pagina