1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Jouw top 5 games van 2012

Discussie in 'Algemeen' gestart door Sloober, 2 dec 2012.

  1. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Wat ik even kan optrommelen van dit jaar, is dit het meeste blijven hangen. Er zijn genoeg andere toffe games dit jaar. Maar dit is toch wel de top denk ik.

    1. Mass Effect 3
    Ondanks het gezeur om het einde, vond ik het einde prima. Om te bedenken dat dit de laatste game met Shepard was, maakte me treurig. Vond het een epische trilogie en zal deze nooit vergeten.

    2. Dark Souls: Artorias of the Abyss DLC
    Geen idee of dit er zo tussen past. Maar ik vind dit al een game op zich. Te bedenken dat ik hier 10 - 12 uur in heb gestoken, en je in een gemiddelde full price game soms maar 5 uur in kan steken vind ik dit wel waardig om te noemen. Geweldige DLC van een meesterwerk van een game.

    3. Halo 4
    Epische game. Vooral grafisch echt immens goed. Ondanks dat ik de singleplayer nog niet eens heb uitgespeeld (ik wacht even tot het goede moment) heb ik al flink wat uurtjes in de multiplayer zitten. Zowel de Spartan Ops als de multiplayer zelf is ontzettend tof. Ik mis nog wel wat dingetjes in de MP, maar die zijn prima te overzien.

    4. Borderlands 2
    Oneindig veel loot, schiet heerlijk en super vet om met vrienden te spelen. Blijft intens vet om te spelen.

    5. Assassins Creed 3
    Ik ben tevreden met de veranderingen die plaats gevonden hebben tussen AC:Revelations en AC3. De game is weer interessanter geworden. Ondanks dat de game alsnog erg simpel is vermaak ik me er goed mee!
     
  2. Makkabeer

    Makkabeer PSN: Kerkho7en

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    234
    1. Far Cry 3
    2. Kingdoms of Amalur: Reckoning
    3. Trials Evolution
    4. Halo 4
    5. Mass Effect 3

    Niet (of amper) gespeeld: Assassin's Creed 3, Hitman Absolution, Final Fantasy XIII-2, the Witcher 2, Dishonered en Borderlands 2
     
  3. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33
    1. Max Payne 3
    2. UFC Undisputed 3
    3. FIFA 13
    4. Forza Horizon
     
  4. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    1. Borderlands 2.
    Gewoon een erg goede game en de perfecte combinatie tussen RPG en shooter. Vol met humor, lotsa loot en speelt gewoon erg lekker. En altijd goede DLC

    2. Dragon's Dogma
    Geweldige eerste try om een westerse RPG te maken door Capcom. Duister, grauw, pittig, mooi, sfeervol. En je kunt klimmen! Met wat aanpassingen zal een deel 2 tot de klassiekers gaan behoren.

    3. The Witcher 2
    Close call met nummer 2. Prachtig verhaal, sfeervol, duister en een kanppe prestatie van de engine op de 360. Zo wil ik er graag meer!

    4. Kingdoms of Amalur: Reckoning
    MMO style RPG met zeer veel content en een heerlijk combat systeem. Veel loot, veel lore. Niet brilliant, maar wel zeer goed op alle fronten!

    5. XCOM enemy unknown
    Ondank dat hij op sommige punten wat tegenviel, wel een unieke strategy game op de console, met perfecte speelbaarheid en ongelovelijke spanning, zeker op de hogere moeilijkheidsgraden!

    Ik heb een aantal 'toppers' nog niet gespeeld en als ik afga op de reacties hier op het forum, dan denk ik dat Farcry 3 zeker tot de top 5 zou behoren !
     
  5. DMG.TeLeTuBiE

    DMG.TeLeTuBiE Active Member

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    0
    Fifa 13 x 5
     
  6. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    1. Hitman Absolution

    Gruwelijke game, echt genieten. Ik kon en kan er gewoon geen genoeg van krijgen.
    2. Max Payne 3

    Beste third person shooter sinds jaren op singleplayer niveau.

    3. PES 2013

    Eindelijk weer eens een PES game in mijn top 5.
    4. Formula 1 2012

    Heerlijke racegame, de game weet exact wat je nodig hebt om altijd een spannende race te rijden, al gaat het om de 16de plaats.

    5. Sleeping Dogs

    Veel lol mee gehad, ondanks dat het technisch niet zo heel bijzonder was.


    Leuke games dit jaar, maar het wordt echt tijd voor nieuwe games. 2013 gaat een beter jaar worden (Beyond Two Souls, Tomb Raider, The Last of Us)
     
  7. arma22

    arma22 Active Member

    Berichten:
    563
    Leuk Bevonden:
    10
    1. COD: Black Ops 2
    Ondanks de kindjes met de hoge stemmen vermaak ik me wel weer met de mp. Helemaal leuk als je het met vrienden speelt.

    2. Transformers Fall of Cybertron
    Als liefhebber van de G1 serie vond ik deze game en zijn voorganger geweldig. Helemaal met de Dinobots erin.

    3. The Walking Dead
    Ik wist niet goed wat ik hiervan moest verwachten maar nadat ik episode 1 had gespeeld keek ik iedere keer uit naar de volgende episode.

    4. Dishonored
    Ik heb deze game niet echt gevolgd maar toen ik hem bij een maat gespeeld had heb ik hem gelijk ook gekocht.

    5. MGS HD Collection
    Leuk om 2 en 3 weer eens te spelen en nu in HD. Ook mooi dat Peace Walker erbij zit (die had ik nog nooit gespeeld) alleen jammer dat deel 1 dan weer ontbreekt.
     
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    1: The Walking Dead

    Speel nooit arcade games. Maar deze was epic. En kwam ook eigenlijk uit het niets. Niemand had er verwachtingen van en dat maakt het ook mooi. Heb zin in season 2

    2: Max Payne 3

    Altijd eng als er een vervolg gaat komen op twee awesome games na zo lange tijd. Maar gelukkig maakte R* hem. En hij viel zeker niet tegen. Ze hebben de oude sfeer kunnen behouden ook al was het minder donker maar werd goed gecompenseerd door typische R* dingen waardoor het niet alleen standaard Max Payne was maar een evolutie van Max Payne. Euphoria engine en Bullet time. Zegt genoeg.

    3: Metal Gear Solid HD Collection.

    Deel 2 en Peace Walker waren weer leuk om te spelen. Maar de uitblinker was Snake Eater. Wat heb ik genoten van die game. En het heeft me gelijk weer Metal Gear enthousiast gemaakt voor de aankomende Metal Gear games.
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dit jaar was slecht idd
     
  10. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    1. Borderlands 2
    Geweldig om co-op te spelen. Leuke humor, looten. Achteraf onbegrijpelijk dat ik de eerste game niet heb gespeeld.

    2. Sleeping Dogs
    Een GTA 'kloon' in Hong Kong. Geen foutloze game, maar wel een waar ik heel veel plezier mee heb gehad.

    3. FIFA13
    Niet sentationeel, maar wel lekker. En clubben is weer leuker dan in het vorige deel.

    Voor de rest weet ik eigenlijk al niet meer wat ik gespeeld heb dit jaar. Zal dus niet zo'n indruk gemaakt hebben...
     
  11. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Echt onzin als je het mij vraagt...
     
  12. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Ha, ik pas mijn mening aan. Max Payne 3 is mijn favoriete game van 2012. Wat een game. Wat een graphics, wat een manier van vertellen, heerlijke game!
     
  13. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    In mijn top-5 switch ik graag Far Cry 3 en Sonic & Allstars Racing Transformed.

    Ondanks dat Far Cry 3 echt heel tof is, is Sonic inmiddels echt mijn favoriete racegame van deze generatie, wat een heerlijk spel is dat zeg!
     
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Zoals ik in een anders thread al zei. Dat zegt men ieder jaar. :+
    Meestal is het ook nog. "Ik kijk uit naar 2013" en dan volgend jaar vinden ze het weer een slecht game jaar. :p
     
  15. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    :D

    Het heeft imo vaak ook met verwachtingen te maken he.
    Mensen verwachten altijd dat de nieuwe versie van hun favoriete spel-reeks of die nieuwe IP van hun favoriete developer een AAA+ game zal worden, en als het dan ineens ‘’maar’’ een 8/10 blijkt te zijn valt het gelijk tegen en is het een teleurstellend jaar..
     
  16. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Beste games van dit jaar die ik heb gespeeld:
    -Metal Gear Solid HD collection: Nog nooit een game uit de serie gespeeld, dus alles was nieuw. De besturing was op sommige momenten wat wennen, maar qua verhaal zijn dit een paar van de beste games die ik in jaren heb gespeeld.

    -Borderlands 2. Steeds weer opzoek naar een beter wapen en de game verveelt eigenlijk nooit.

    -Transformers: Fall of Cybertron. Minder dan zijn voorganger, maar nog steeds een leuke game.

    -The Darkness 2. Deel 1 was leuker. Game was tof, maar erg kort. MP story mode was een leuke toevoeging.

    -Prototype 2. Weer een vervolg. En ook hierbij vond ik het vervolg het niet halen bij het origineel.

    Nog uit te spelen, te weinig gespeeld:
    - Halo 4
    - Lollipop chainsaw

    De game die ik het meest heb gespeeld en een toffe game was:
    Dynasty Warrior Gundam 3.
     
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Aangezien ik altijd het overzicht kwijt ben van welke game nou in welk jaar uitkwam heb ik maar even op trueachievements gekeken voor welke games ik dit jaar achievements gehaald heb

    dit zijn daar dus blijkbaar de toppers van

    [​IMG]

    Dit zijn niet alle games die ik dit jaar gespeeld heb (Dishonored staat er bijvoorbeeld niet bij want daar heb ik nog vrijwel geen achievements in gehaald) maar de games die ik het leukste vond zitten er volgens mij wel tussen

    Als ik er daar nou 5 van uit moet gaan kiezen (in enigzins willekeurige volgorde zijn dat wat mij betreft

    1. Minecraft XBLA
    Geweldig leuk spel met oneindige replay value wat ook met een controller geweldig speelt. Hoop dat ze oneindig blijven updaten, desnoods betaald

    2. Max Payne 3
    Een voorbeeld in uitvoering van een concept voor alle andere developers. Alles klopt aan deze game. Het is eigenlijk qua gameplay maar een simpele shooter maar de technische uitvoering en sfeer en pacing is zo geweldig dat het wat shooters betreft de beste SP was van dit jaar (imho)

    3. Spec-Ops the Line
    Een bijna tegengesteld voorbeeld van een spel wat het vooral van z'n verhaal moet hebben. De uitvoering is op z'n hoogst competent te noemen maar het doet technisch of qua gameplay niets speciaals. Maar het verteld een volwassen en verrassend verhaal en dat maakt het boeiender dan alle CoD's van deze wereld

    4. Borderlands 2
    Ongelooflijk veel content en ontzettend leuke humor en co-op gameplay. Lekker knallen en lachen

    5. The Witcher II: Assasin of kings
    Ik vind het eigenlijk niet zo'n heel goede RPG want je speelt een vast staande rol. En de combat is ook niet geweldig. Maar the Witcher zet ook een serieus enigzins low-fantasy verhaal neer en daarom bleef ik het toch spelen. Het is vrij rauw en akelig soms op een betere manier dan bijv Skyrim dat soms probeert te zijn



    Dat zouden dus eigenlijk mijn toppers van dit jaar moeten zijn maar als ik heel eerlijk ben zijn er 2 games die ik dit jaar ook nog steeds zou aanraden boven alle nieuwe games.

    En dat zijn de game waar ik verreweg de meeste tijd in heb gestoken (schrik niet)

    [​IMG]

    inmiddels dik 300 uur in de meest veelzijdige en leukste shooter MP sinds CoD 4 (imho)

    En met al die DLC kan ik er nog steeds geen genoeg van krijgen

    En de game die ik de laatste maanden pas echt leer waarderen en die ik vorig jaar in de drukte tot mijn grote schande genegeerd heb. Een game die ik iedereen aan zou raden ook al is hij absoluut niet voor iedereen bedoeld :+

    [yt]93LFz_j5fQA[/yt]

    Ik ben er op dit moment zo verslaafd aan dat ik zelfs alle achievements aan het halen ben. Ik moet en zal die Dark Soul halen en dat heb ik NOOIT bij games}:]
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2012
  18. losse handjes

    losse handjes Kijk mamma!!!

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kom niet verder dan een top twee, aangezien ik verder alleen maar oudere games gespeeld heb en nog een lading 2012 games moet spelen *)

    Nou, m'n top twee:

    1. The Witcher 2: Hele vette game. Goede sfeer, dikke verhaallijn. Kwam in het begin erg complex over met alle opties, ingrediënten, spreuken en toestanden, maar erg blij dat ik doorgegaan ben!

    2. Mass Effect 3: Ja, einde was crap... Veel tijd en energie gestoken in 1, 2 en 3 en dan sta je voor een stoplicht... Al met al toch erg genoten.

    Met de games die ik nog op wil pakken kan ik wel een top 5 vullen denk ik. Maar dat wordt 2013 denk ik. Dus het wordt weer een top twee volgend jaar :b:

    Hitman: Absolution
    Halo 4
    Far Cry 3
    Dishonored
    Borderlands 2
    Sleeping Dogs
    Max Payne 3
    Binary Domain
    Asura's Wrath
    SSX
    Catherine
     
  19. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik zag geen teleurstelling en crap game er tussen staan...dus heb dat ook gedaan. Ik ga wel flink in detail over dingen maar boeie.... :D
    Here goes:

    5. The Witcher 2: Assassins of Kings Enhanced Edition

    Ik ben een console gamer in hart en nier, maar ook een hardcore RPG fan. Ik had dan ook bijna een zieke PC gekocht of laten bouwen om de game te kunnen spelen, maar gelukkig was dat niet nodig. Het is ontwikkelaar CD Projekt gelukt om de game er prachtig uit te laten zien met weinig tot geen framerate problemen. Het verhaal wist me gelijk te boeien en het feit dat je voor belangrijke keuzes komt te staan vond ik erg nice voor de verandering. De combat was in het begin behoorlijk pittig, maar nadat ik de boel een beetje begreep werd het echt verdomd fun. Met ontwikkelaar CD Projekt hebben we een verdomd goede ontwikkelaar erbij en ik kan dan ook erg uit naar hun toekomstige games.

    4. Hitman Absolution

    Ik zie mezelf als een hardcore Hitman fan en het was dan ook zeer goed om te horen dat IO Interactive met een nieuwe Hitman game bezig. Hitman Absolution is een prima game geworden, maar met helaas wel veranderingen waar ik niet altijd even blij mee ben. De game is duidelijk gebouwd met de Instinct feature in het achterhoofd en dat is overduidelijk te merken. Gelukkig kun je nog wel volledig gebruik maken van sneaken in de game en kan Agent 47 weer gebruik maken van vele vermommingen. Dankzij de Glacier 2 engine ziet de game er prachtig uit met indrukwekkende lighting-technieken en gedetailleerde characters en omgevingen.

    3. Halo 4

    Ik had nooit verwacht dat ik een Halo game in mijn top 5 zou plaatsen en dat zou ook nooit gebeurd zijn als Bungie nog steeds achter het roer zou staan van Halo. Toen Halo 4 voor het eerst aan de wereld werd getoond tijdens de E3 dit jaar, stond ik met verbazing te kijken naar mijn scherm. Ik kon niet geloven dat dit soort pracht en praal mogelijk zou zijn op de Xbox 360. Maar het is wel degelijk zo, want 343 Industries heeft met Halo 4 gewoon de mooiste console game van 2012 neergezet en misschien zelfs wel de mooiste console game van deze generatie.

    343 Industries heeft iets gedaan wat Bungie nooit heeft weten te doen en dat is de nodige verandering brengen aan Halo. Graphics om u tegen te zeggen, geloofwaardige en fantastische geluiden en muziek, prachtige omgevingen, unieke nieuwe wapens en een nieuwe vijand die echt de game een andere sfeer geven. Daarnaast nog een geweldige multiplayer met vele modi. Met Halo 4 heeft 343 Industries van mij een Halo fan weten te maken.

    2. Max Payne 3

    Max Payne 3 heeft mij weten te boeien van begin tot eind met een interessant verhaal vol gebeurtenissen die je zou verwachten in een crime/thriller film. De verbeterde Euphoria engine zorgt voor werkelijk verbluffende physics en animaties, wat weer voor uiterst spectaculaire momenten zorgt. Ik heb genoten van de krankzinnige aandacht voor detail van Rockstar met deze game, maar ik verwacht dan ook niet anders van de ontwikkelaar.

    De multiplayer-modus weet mij nog steeds behoorlijk veel fun te brengen en speel het dan ook bijna dagelijks. Het schieten in Max Payne 3 is geweldig en gaf me ook echt een kick en ik kan niet wachten om dit te ervaren in GTA V. Met Max Payne 3 laat Rockstar zien dat ze niet alleen goed zijn in open-world games, maar ook in lineaire third-person shooters.

    1. Far Cry 3
    Vorig jaar toonde Ubisoft voor het eerst Far Cry 3 tijdens de E3 en meteen stond de game op mijn 'most wanted' lijstje. En ik ben dan ook erg blij om te kunnen zeggen dat dat niet onterecht was, want oh my, wat is deze game geweldig. Ubisoft heeft mij een paar keer weten teleur te stellen met wat games deze generatie, maar met Far Cry 3 ben ik weer extreem blij met ze. Met Far Cry 3 zetten ze hier een first-person action adventure/shooter neer. Om de game simpelweg een FPS te noemen zou de game geen recht doen, want het is echt een avontuur wat je ondergaat in deze game. Een geweldige antagonist die we allemaal kennen uit de vele videos en vele andere interessante en diepgaande personages komen voorbij. Guns die echt als schietijzers aanvoelen en een cover-systeem wat voor de verandering echt goed werkt.

    Helaas heeft de console-versie wel te lijden onder screentearing en framerate problemen en vooral op een groot scherm zoals ik hier heb, een 60 inch plasma, is dat gigantisch te merken soms. Maar de game is gewoon zo goed dat ik na een tijdje deze problemen niet meer opmerkte. Ubisoft laat gewoon zien dat ze nog steeds in staat zijn om mij te verassen, Far Cry 3 is overduidelijk GOTY voor mij.

    Grootste teleurstelling
    Zo geweldig als ik Far Cry 3 vind, zo teleurstellend vind ik een andere Ubisoft game. Ik heb het helaas over Ghost Recon: Future Soldier. Een game die veel te lijden heeft gehad onder uitstellingen en ontwikkelingsproblemen en helaas gewoon een grote tegenvaller bleek. Ubisoft vond het nodig om de game meer op een Gears of Recon te laten lijken dan op een volwaardige nieuwe Ghost Recon game. Het schieten voelt slecht en goedkoop aan en de algehele ervaring voelt gewoon totaal niet aan als een Ghost Recon game. Ik ben eerlijk wanneer ik zeg dat ik met tegenzin de game doorspeelde. Ik hoop echt niet dat hetzelfde lot staat te wachten voor Rainbow Six: Patriots. Ik zeg...laat het team van Far Cry 3 maar de nieuwe Rainbow Six maken.

    crapgame van 2012

    De slechtste game van 2012 vind ik gewoon overduidelijk Tales of Graces F voor de PlayStation 3. De game is een remake van de Wii-versie en naar mijn mening had deze game er nooit moeten komen. De game zit vol met irritante en onnodige voice-acting en de personages zijn gewoonweg niet interessant, terwijl de personages en voice-acting juist heel ok waren in Tales of Vesperia. Tales of Graces F vind ik dan ook echt niet de naam Tales of waardig. Op naar Tales of Xillia zou ik zeggen.
     
  20. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    :eek:

    Ik vond Asbel toch wel een tof personage en het feel good verhaal lag mij wel, het gevecht systeem is het beste in de serie.
     

Deel Deze Pagina