1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kan niet kiezen van Console ?

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door abruzzese, 26 okt 2007.

  1. abruzzese

    abruzzese abruzzese

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan gewoon niet kiezen tussen een Playstation 3 of een Xbox 360.
    Ik vind het zo moeilijk dat ik om jullie hulp vraag.
    Games waarvan ik houd zijn : Assasin's Creed
    Call of Duty reeks
    Medal of Honor : Airborn
    Saints Row
    Uncharted: Drake's Fortune
    Forza Motor Sport 2
    Ghost Recon reeks
    Kane & Lynch: Dead Men
    Stranglehold
    Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas
    En natuurlijk mijn favoriete Grand Theft Auto IV

    Twijfels over de Xbox 360 zijn voor mij : Ring of Death / DVD speler verouderd voor gameontwikkelaars en moet je straks zo,n dure HD DVD player erbij kopen / €60,00 extra betalen voor online gaan zoals demo,s en online gamen

    Twijfels over de Playstation 3 : slechte online ondersteuning / mindere games aanbod / gameontwikkelaars kiezen toch eerst voor de xbox 360 omdat deze makkelijker te ontwikkelen zijn .

    Ik heb €500,00 gespaard en het is voor mij gewoon veel geld en wil ook een serieuse betrouwbare gameconsole wie het geld echt waard is.
    Geef je mening maar .
     
  2. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Eingelijk beantwoord je je eigen vraag al..
    De meeste games die jij echt leuk vindt gaan toch voor de Xbox360 uitkomen..

    In de nieuwe series Xboxen denk ik dat je minder ROD tegen gaat komen, vanwege de nieuwe chip. Daarbij heb je 5 jaar garantie op je console, dus je bent hem nooit helemaal kwijt.

    En tja, voor dat de Blue-ray of HD-DVD de normale dvd vervangt, is er al echt wel een nieuwe Xbox console die wel een HD-DVD speler heeft.. :)

    Maar, je keus blijft natuurlijk personelijk.

    Gr,
    Robin
     
  3. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Al die spellen komen ook voor de ps3 uit. Behalve forza dan, maar uncharted in dan weer ps3 exclusief.
    En de online ondersteuning vd ps3 is niet slecht. Heel goed eigenlijk, ik speel altijd zonder lag. Alleen de gebruiksvriendelijkheid kan wel beter, maar dat is op te lossen middels firmware updates.
     
  4. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Op dit moment is de Xbox 360 de beste keuze, vooral als je kijkt naar de komende maanden.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 okt 2007
  5. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Assasin's Creed => X360 en PS3
    Call of Duty reeks => X360 en PS3
    Medal of Honor : Airborne => X360 en PS3
    Saints Row => X360 en PS3
    Uncharted: Drake's Fortune => PS3
    Forza Motor Sport 2 => X360
    Ghost Recon reeks => X360 en PS3
    Kane & Lynch: Dead Men => X360 en PS3
    Stranglehold => X360 en PS3
    Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas => X360 en PS3
    Grand Theft Auto IV => X360 en PS3

    Nagenoeg alle games die je tof vind komen op beide systemen uit. Van beide systemen noem je maar één exclusive op, Forza 2 voor de 360 en Uncharted voor de PS3.

    De PS3 heeft geen slechte online ondersteuning, het Playstation netwerk werkt prima. Geen lag, het netwerk is gratis en het is stabiel. Momenteel is het gamesaanbod inderdaad minder op de PS3, de 360 was er ook 1,5 jaar eerder. Echter, de komende maanden en volgend jaar komt daar verandering in. Dan komen er veel (toffe) games naar de PS3. Zo komen volgend jaar bijvoorbeeld Killzone 2, Gran Turismo 5 en Metal Gear Solid 4, 3 echte grote klappers.

    Je bent opzoek naar een serieus betrouwbare console. Hoe tof de 360 ook is, betrouwbaar kun je het apparaat echt niet noemen. Ik zeg niet dat de PS3 100% betrouwbaar is, maar de kwaliteit van de hardware en de betrouwbaarheid van het systeem is vele malen hoger dan bij de 360.

    Zet gewoon alles op een rij en maak je keuze.
     
  6. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    BTW, demo's kun je ook downloaden als je een silver account hebt en daarvoor hoef je niet te betalen. ;)
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Voor mij hebben beide consoles twee hele grote pro's

    xbox360: het schitterend werkende live. Algemene friendslist die je altijd op kan roepen en waar je mensen voor elke game mee kan inviten. Ontzettend veel demo's en vette arcadespellen en het toch wel erg verslavende achievementsysteem (hoop echt dat de ps3 met home ook zoiets krijgt, dit worden dan echte prijzen in je eigen huis)

    ps3: stabiele hardware. En ik merk nu pas hoeveel me dit waard is. Mijn 360 is voor de tweede keer stuk (heb uberhaupt nog NOOIT een stuk hardware gehad wat ook maar 1x stuk ging) en deze keer verkloten ze het ook nog eens helemaal bij de servicedesk. Ben nu aan het genieten van een lekkere brakke zaterdag, maar even gamen zit er niet in en dat is de schuld van M$.

    Als extraatjes heeft de ps3 natuurlijk blu-ray en ook nog eens de mogelijkheid van het installeren van linux.

    Mbt games: er zijn zo ontzettend veel multiplatformgames en die ontlopen elkaar qua kwaliteit eigenlijk nauwelijks. Heb talloze ps3 sites bekeken en daar toveren ze steeds weer filmpjes naar boven waarin de ps3 net wint en op dit forum zijn we ontzettend goed om media te vinden waar de 360 wint.

    Persoonlijk ben ik gek van Japanse games en al heeft de 360 er tegenwoordig best veel, bij ps ben je dan natuurlijk helemaal goed.

    Je gaat echt dikke lol hebben met beide consoles. Hak gewoon de knoop door en ga gamen man! ;)
     
  8. abruzzese

    abruzzese abruzzese

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zijn bijde goede nextgen gameconsole,s en anderen zeggen dan weer de Wii is nextgen.
    De Xbox 360 is heel erg populair zoals ik kan lezen maar ik heb zeker zo,n 1 jaar dat gedoe met die Ring of death gevolgd op het internet en vertrouw nog steeds niet de hardware van Microsoft.
    En waarom komt Microsoft dan volgend jaar met een nieuwe Xbox 360 met ingebouwde HD DVD player ??
    Antwoord : Omdat de game,s niet meer op een DVD schijfje passen.
    Heb €550,00 gespaard en koop dan ook 16 November een Playstation 3 met de game Assasin's Creed en op 7 december Uncharted: Drake's Fortune .
     
  9. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    als games niet meer op één dvd zouden passen dan zouden de games niet eens meer verkopen ;) hoogstens 10% van de 360 bezitters hebben een HDDVD drive of zijn van plan één te kopen in 2008
     
  10. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is waar, ze kunnen het echt niet maken om iedereen met een 360 te verplichten zo'n HD-DVD drive te kopen omdat ze anders de games niet meer kunnen spelen.
    Dit begrijpt MS zelf ook wel en zou dit dus zeer waarschijnlijk ook niet doen.
    Verder ligt het er inderdaad gewoon aan welke games jou het meest aanspreken, hou je van Japanse/Chineese games dan is de PS3 meer jou ding.
    Hou je van Westerse games dan is de 360 jou console.
    Het is inderdaad waar dat er veel problemen geweest zijn met de 360 en heb zelf ook 1 keer een probleem gehad. (geen ROD btw)
    Maar MS heeft alles netjes binnen de afgesproken termijn gerepareerd (gratis) en me 2 maanden gratis Live gegeven.
    Dit terwijl mijn 360 al buiten de garantieperiode was gevallen.
    Hoe dan ook, je moet doen wat je zelf het beste lijkt en kijk vooral naar de games!
     
  11. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik heb ze allebei en speel duidelijk meer op de 360!

    Ring of death: tja, vervelend, dat zeker. Is me ook overkomen. Maar de garantie die ze bieden is goed. Je bent het apparaat wel even kwijt maar daar valt mee te leven.
    HD dvd: ik heb een blue ray film en was echt niet zwaar onder de indruk. Zou voor mij geen reden tot wel of niet kopen zijn; het gaat om de games!
    En de 360 heeft naar mijn mening veel meer toptitels dan de ps3.
    Online: demos downloaden kan ook zonder 60 euro te betalen. En als je veel online speelt is 60 euro niet vreselijk duur voor een jaar lang goede servers en service...
    En Marketplace arcade games rule! Vooral omdat je die als trial versions gratis kan downloaden.

    PS3 online is matig, vooral de playstation store is niet echt gebruiksvriendelijk qua interface en demos installeren (duurt lang).
    Qua games, er komen een aantal leuke exclusive titels aan (ratchet and clank, drake) maar de meeste toppers zoals Assassin's Creed zijn cross-platform dus ook op de 360. En qua graphics ben ik ook niet verder omver geblazen dan de 360 bij me deed.

    Ik zou voor een 360 gaan, mede omdat een aantal topppers ook al goedkoper zijn en het aanbod groter en diverser is.
    Maar ja, da's mijn mening he :)
     
  12. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Mocht je vragen over de PS3 hebben, stel ze gerust. Er zijn inmiddels aardig wat mensen met een PS3 hier die je kunnen helpen.
     
  13. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Even over die ring of death , je zegt het nou wel maar ik heb me xbox nu bijna een jaar en heb er nog nooit problemen mee gehad.
    Dus wie zegt dat jij het wel krijgt , achja hak de knoop idd door en ga gamen man.
     
  14. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Jij misschien (nog) niet. Maar geloof me, genoeg anderen wel.
     
  15. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ook als je GTA 4 echt belangrijk vind, moet je de 360 versie hale omdat je extra chapters hebt. Ook zou ik toch maar eeven kijke naar de games die straks uitkomen...

    Mijn xbox is 3x kaput gegaan in 2 maand maar geen ring of death xD, maar daarnaast nog geen probleem gehad. (ook heb ik toen een gratis game gekregen :+)
     
  16. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom vind iedereen dat PS3 online matig is? ik snap het echt niet, ps store werkt prima, en er is nooit lag bij online games dus waar halen jullie het vandaan?
     
  17. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik denk dat dat vooral komt doordat de ps2 matig online was.
     
  18. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ach, dat is een vooroordeel van veel mensen. Online gaming op de PS2 was slecht, dus op de PS3 is het ook slecht. Leuke van het verhaal is dat het merendeel geeneens ervaring heeft met de PS3 online en dus eigenlijk maar gewoon een aantal mensen napraten. Kennelijk denken deze mensen dat alleen Microsoft doorontwikkeld en dat Sony dat niet doet... :{

    PS3 online werkt gewoon prima, niks op aan te merken. Grootste voordeel is dat er geen lag is en dat kun je van de 360 niet zeggen.
     
  19. Michael_T

    Michael_T XLink KaI: Michael_T

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu al een paar maanden mijn Ps3 .
    Ik had eerst een Xbox 360 , maar die is 3 x achter elkaar kapot gegaan ( Ring of Death ) . Dat was voor mijn een reden om een Ps3 te halen . Tot nu toe ook nog geen een keer problemen gehad . _O_
     
  20. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb zelf inderdaad geen ervaring met de PS3 of PS2 dus over de online mode kan ik inderdaad niet oordelen. (dit doe ik dan ook niet)
    Maar lag op Live?
    Ik heb hier nog nooit echt last van gehad, af en toe eens met Saint's Row maar bij de rest van de games die ik online heb gespeelt heb ik nergens last van.
    (COD3, Forza 2, TDU, Call of Juarez etc.)
    Ik vind de interface op de 360 ook erg fijn, het is allemaal heel duidelijk en simpel te gebruiken.
    Nogmaals voor de PS3 kan ik hierover niet oordelen.
    Toch zit ik ook wel te denken om een PS3 te kopen maar de prijs houd mij een beetje tegen.
     

Deel Deze Pagina