1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Klacht] Modereeracties Clanforum

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Orange, 19 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals jullie vast al door hadden gaat het om dit topic. Een volwassen man, dat mag in aannemen met een leeftijd van 37 jaar, opent dat topic over zijn clan. Hierbij ga ik er vanuit dat hij in staat is een fatsoenlijke discussie te voeren, hij na kan denken over zijn posts en posts van anderen goed kan interpreteren. De startpost bestaat al uit enorme arrogantie, dus er is al snel iemand die er wat van zegt. Ook ik reageerde hier op, deze reactie was totaal niet aanvallend, maar daarna krijg ik al direct een nog arrogantere en iets aanvallendere reactie terug. Aangezien ik totaal niet tegen arrogantie kan (al helemaal niet wanneer er totaal geen reden voor is) ga ik op dat gedeelte iets harder in (door middel van retorische vragen te stellen en het gebruik van de emo smiley), maar voor de rest blijft het een subtiele post.

    Vervolgens blijft hij bij zijn standpunt, dus ga ik verder in discussie. Hierbij wordt niemand persoonlijk aangevallen, maar is het gewoon mijn mening tegen zijn mening. Hier komen totaal geen beledigingen (tenzij het woord 'noob' van Hagg hieronder valt) of ongepaste woorden aan te pas. Hierbij wordt ik ondertussen ondersteund door een aantal anderen.

    Aangezien Hagg niet inziet dat hij ongelijk heeft, oftewel kortzichtig is, aangezien hij maar blijft herhalen, terwijl wij het onderuit halen, besluit hij de discussie te ontvluchten. Waarschijnlijk heeft ons daarop ook gereport.

    Vervolgens komt Gerjan ons even doodleuk vertellen dat we er niets te zoeken hebben. Ik heb tijden voor een clan gespeeld, dan mag ik toch in discussie gaan, wanneer iemand zich de beste noemt? Zoals al zei, wordt er ook absoluut niemand persoonlijk aangevallen, maar is het gewoon een discussie. Dit wordt dan meteen weer 'verzieken' genoemd, sinds wanneer is het oneens zijn met iemand gelijk aan sfeer verpesten? Moet ik dan maar aannemen dat hij zo geweldig is, aangezien hij dat zegt?
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2009
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Topicstarter Hagg maakt een topic om leden te werven. Dit doe je natuurlijk door je eigen clan zo goed mogelijk te profileren.
    Hij doet dit op zijn eigen telsell-achtige manier, dat dit jullie niet aanstaat is jullie probleem toch?
    Het is net als in de xbazar, als je geen interesse hebt reageer je niet.

    Dit post ik dan ook en daarna wordt er doodleuk doorgegaan met dat eeuwige wellus nietus gedoe.
    Ook wordt er in het "Waar erger jij je gruwelijk hard aan"-topic nog even lekker naar verwezen zodat nog meer mensen mee kunnen doen met het zeuren.

    Dat "verzieken" doelt op de algemene gang van zaken in het clan forum gedeelte. Nagenoeg nooit wordt er daar eens normaal gepost.
    90% van alle waarschuwingen en daaruit voortvloeiende bans worden daar uitgedeeld...
    Er lopen daar enorme ego's rond die absoluut niet normaal met elkaar om kunnen gaan. Daarom wordt er daar harder opgetreden dan in andere delen van het forum.

    Oorzaak en gevolg.

    Hagg heeft overigens niemand gereport. Hij wilde alleen van het gezeur af zijn en het topic laten verwijderen, dit doen wij echter niet op aanvraag.
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    En wie zegt dat die 37 is? ;)
    Blijft een forum. :)
     
  4. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Er bestaat een verschil tussen profileren, en leugens (kan even niet op het woord komen voor: Iets beter laten lijken dan het in werkelijkheid is). Het is natuurlijk onzin om jezelf de beste van Nederland te noemen, wanneer dit totaal niet het geval is. Ik zie het clanforum niet als reclame maken voor je clan, maar als het discussiëren over clans. Reclame maken is immers niet toegestaan (:+).

    Tja, als iedereen uit het 'Waar erger je je gruwelijk hard' topic mee gaat doen met 'zeuren', betekend dit dat ze het met me eens zijn. Zal ik dan niet ergens enigzins gelijk gehad hebben? Ook zal ik het totaal geen zeuren willen noemen.

    Er werd deze keer toch echt een normale discussie gevoerd, de posts hadden meer inhoud dan bijvoorbeeld het gehele Borderlands topic..

    Er lopen daar inderdaad enorme ego's rond, dat was juist waar we tegen in discussie waren..

    Als ik het goed begrijp is de 'gegronde' reden voor mijn OW (en de ban van Tyrant?) het wellus-nietes gezeur (zo zou ik het niet willen noemen, maarja)?

    Dat mag ik aannemen, wanneer hij dat in zijn profiel zet, inclusief beroep. Daarnaast heb ik vroeger wel eens CoD met hem gespeeld.
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2009
  5. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Serieus, wanneer kapt XBW eens met dat clan gedeelte. 9 van de 10 keer zijn het arrogante 13 jarige henkies die alleen maar kunnen schelden. Jammer voor die een of twee topics met clans die zich wel gewoon kunnen gedragen. Maar het moet eens afgelopen zijn met dat gedeelte, je hebt 9 van de 10 keer toch niks aan die gozers die daar in posten. Het gaat alleen maar zo: 'Hey Sjaak, moet ik langs komen want ik ben de beste in CoD' 'Eh fuck you Henk, onze clan is het bekendste en wij hebben een K/D van over 9000'. Even serieus hoor, maar die hele subfora moet echt eens verdwijnen.
     
  6. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Helaas krijgen alleen diegene die hier wat van zeggen een OW (op mijn eigen manier), dus heeft het geen zin meer om er te posten, dus stem ik voor. Het enige normale clan-topic is het Team Reflex topic, ook toevallig het team waar ik voor speel.
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2009
  7. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Je hebt gelijk Fiasco, daar hebben we ook al vaak aan gedacht..

    Orange, niet alleen diegene die er wat van zeggen krijgen een OW, diegene die DOORGAAN na een waarschuwing krijgen een ow.
    + Je post geschiedenis in dat gedeelte weegt ook mee.
     
  8. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    En bovendien zijn het meestal ook nog mensen die zich net aanmelden, wat over hun clan gaan lullen en vervolgens weer verdwijnen.
     
  9. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    De discussie was er, hij werd fel. Gerjan zegt meerdere keren "stoppen", maar jij blijft er maar op terug komen

    Eigen schuld dikke bult.
     
  10. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Eens, ik heb het wel eens voor de "fun" doorgelezen maar dat is er snel vanaf als je ziet op wat voor manier er met elkaar om wordt gegaan. Veel Nederlandse gamefora zijn door dit soort mensen onbegaanbaar geworden. Ik ben al blij dat het aardig geïsoleerd is op XBW en we dit soort grappen niet overal zien. Maar dan kun je je deze vraag stellen; Wat als je het forumdeel sluit? Gaan ze dan in het normale hoogstaande Xbox 360 gaming forum verder of erger in de Green Mile! =(
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Zoals ik al een keer zei. Sluit het gewoon dan gaat de helft weg en de andere helft wordt even boos en gaat dat in andere gedeeltes zeggen. En gaan dan te ver. Dan heb je een reden om ze te bannen en zie je ze nooit meer terug. Klaar. :)
     
  12. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Noodzakelijk kwaad in dat geval of je moet ze allemaal willen bannen:+
     
  13. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik zie het probleem niet, stelletje Randdebielen daar.:+
     
  14. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar ik vond het onzinnige waarschuwing, aangezien het gewoon een discussie was, en dan komt er gewoon een random waarschuwing tussen, tegelijk met mijn post. In mijn hieropvolgende post heb ik geprobeerd het nog eens heel rustig uit te leggen, aangezien Hagg nog een vraag stelde. Gezien deze onderbouwing, had je dan beter een OW kunnen geven voor die tweede post, ook al is het effect hetzelfde.

    Is dat ook meteen het antwoord op deze vraag: Als ik het goed begrijp is de 'gegronde' reden voor mijn OW (en de ban van Tyrant?) het wellus-nietes gezeur (zo zou ik het niet willen noemen, maarja)? Nee, dat is het doorgaan na een waarschuwing?

    Juist deze mensen zouden een waarschuwing moeten krijgen voor hun postgedrag, kom met een goede openingspost, en laat alle arrogantie achterwegen. Problem solved.

    Ik vraag me af waarom Gerjan zomaar met 'stoppen' kwam, aangezien de discussie niet echt heel fel was. Deze discussie is hier minstens net zo fel.

    Jij hebt hier niets te zoeken, blijf dan weg.

    Jij ook. Ook een report, voor persoonlijke aanval, ja ik voel me aangevallen. Dit mag dan weer wel?
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2009
  15. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Precies. Gerjan heeft duidelijk aangegeven dat hier niet verder over door gezwamt moest worden. Vervolgens ga je zelf nog een beetje lopen na janken in het waar erger je aan thread.
     
  16. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhm, iemand had het daar over arrogantie van sommige members. Die doelde op die kerel in het clan forum, daarna gaf Ferron de exacte link. Ik ergerde me er net als diegene die voor mij postte eraan, daar is dat topic toch voor? Of zijn het allemaal jankers?

    Ook jij hebt hier niets te zoeken. Tijd voor een waarschuwing? Nee hè, er wordt met twee maten gemeten. Dat is me allang duidelijk.
     
  17. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    En waarom heb ik hier niets te zoeken dan?
    dit is een beetje weerloos om je heen slaan omdat je geen poot hebt om op te staan.
     
  18. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Aangezien je nog nooit in het clanforum gepost hebt? Maar je gewoon roept om aandacht, omdat meerdere mensen dat doen? Hoppa, nu heb je dezelfde soort discussie als in het clangedeelte, maar daar mag het niet.
     
  19. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    En wie is de aanleiding tot die discussie? :+

    Zoals ik al eerder zei, deze OW is geen losstaand iets, er is ook gekeken naar je postgeschiedenis in dat forumdeel.
     
  20. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie niet in wat er mis is met mijn vorige posts in het clangedeelte, aangezien dit mijn normale postingstandaard is over het gehele forum. Echter wordt er nergens anders zo moeilijk over gedaan.

    Ook in de Green Mile worden er vaak genoeg mensen 'aangevallen', maar iedereen in de 'harde kern' geilt op elkaar, dus daar worden geen OW's uitgedeeld.

    Ik heb naar mijn mening nog nooit een beledigende post gemaakt, altijd geprobeerd alles zo netjes en duidelijk mogelijk proberen te maken wanneer ik het ergens niet mee eens was. Ook altijd geprobeerd zoveel mensen te helpen, wat anderen nog wel eens nalaten.

    Jammer dat ik dan om een onbenullige reden een OW moet krijgen. Dankzij iemand die net nieuw op het forum is, en niet normaal een discussie kan aangaan. Thanks for alle ondersteuning.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina