1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

kortsluiting amerikaanse xbone

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door GforceNL, 24 mei 2014.

  1. GforceNL

    GforceNL Active Member

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb zojuist een amerikaanse xbox aangeschaft, helaas knallen de stoppen er uit zodra ik de stekker (omgewisseld met USA stekker uiteraard....) in het stopcontact doe.
    aangezien ik door m'n stoppen heen ben wilde ik het eerst ff hier checken.

    Op Google kom ik niks tegen over kortsluiting enzo, hier mensen die er ervaring mee hebben?
     
  2. mitchdylan

    mitchdylan Active Member

    Berichten:
    1.410
    Leuk Bevonden:
    28
    Ik weet dat er in USA wel andere voltages gelden, maar in principe moet naar mijn weten geen problemen opleveren hier. Heb er echter weinig ervaring mee. Waarschijnlijk dat iemand anders je beter kan helpen. Maar gebruik je nou gewoon de USA stekker of een andere? Ik neem aan toch gewoon de adapter die geleverd werd met een omvormer/opzetstukje.
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat staat onderop de voeding bij de input ??
    De Europese voeding werkt namelijk alleen tussen de 200 en 240 volt.

    Microsoft gebruikt 3 soorten voedingen.
    1. 100 - 110 volt.
    2. 200 - 240 volt.
    3. 100 - 240 volt.

    Als jouw voeding op 100-110 volt staat dan kan het zijn dat de uitgaande spanning ook een stuk hoger is geweest dan normaal , dat hoop ik niet voor je want dat zou betekenen dat de XOne ook beschadigd kan zijn.

    In de VS kan je 2 spanningen tegen komen namelijk 110volt en 220volt.
    Een apparaat verkeerd aansluiten kan daar niet omdat de stekkers en stopcontacten anders zijn.
    De frequentie is in de VS geen 50hz zoals in Europa maar 60hz.
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2014
  4. GforceNL

    GforceNL Active Member

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    0
    Had gelukkig de xbox zelf nog niet aangesloten op de adapter omdat ik het al niet helemaal vertrouwde. Heb inmiddels een andere voeding gehaald (zon aftermarket ding) en afgezien an het feit dat ie aardig lawaai maakt, kan ik nu wel gamen. :)

    De adapter was trouwens 110v.
     

Deel Deze Pagina