1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

KPN Experia en Xbox LIVE

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Tallon 4 NL, 29 mrt 2006.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    hoe heb je de xbox 360 aangesloten? draadloos

    upnp maakt niet uit
     
  2. nanovirus

    nanovirus Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de Experia met draad aangesloten en de Mediacenter PC ook.
    Heb op Mediacenter de Xbox installatie uitgevoerd
    en ook de 8 cijferige code in mediacenter ingegeven.
    Mediacenter wisseld deze code wel uit maar kan vervolgens geen verbinding maken. Ik heb de Xbox 360 vooral vanwege de Extender-functie gekocht, dus dit probleem is best lastig...
    Ga vanavond proberen of ik via mijn oude ADSL-Modem-Router (Speedtouch 510) wel verbinding kan maken.
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    heb je wel je internet gedeeld? thuisnetwerk ingesteld? drivers van de netwerk kaart geintalleerd?
     
  4. nanovirus

    nanovirus Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat heb ik allemaal.
    Op de Experiabox zit de Xbox 360, mediacenter PC en nog 2 gewone PC's aangesloten. De Xbox kan op internet (demo games downloaden e.d.) en kan ook via mediaconnect op mijn gewone PC's.
    Alles is via draad
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    wat is dan het probleem? welke versie van media center heb je?
     
  6. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    heb je een thuisnetwerk nodig om windows media connect te hebben?
     
  7. nanovirus

    nanovirus Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hetzelfde probleem als "RSV Ruud" ik krijg mediacenter niet aan de praat en heb ook een experiabox.

    Verder heb ik de nieuwste nederlandse versie van mediacenter (2005) inclusief alle updates.
     
  8. nanovirus

    nanovirus Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    in het instellingen menu van de NAT-verbindingen staat de volgende Error Status Report:

    W: 0000 - 000B
    X: 0600 - F001
    Y: 20A8 - 48E0
    Z: 0000 - 0000

    Wat betekent dit?
     
  9. nanovirus

    nanovirus Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de Experiabox tijdelijk vervangen door mijn oude ADSL-router, en Xbox-360-MCE werkte meteen !!!
    Het ligt dus duidelijk aan de Experia-box....

    De Experia-box is een zeer slecht apparaat waar niets op in te stellen is en waar bellen en gebeld mee worden een groot probleem is.
    Het is echt een KUT-ding waarvan ik echt spijt heb dat ik daar ooit voor gekozen heb.
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2006
  10. ron

    ron The Am.Staff. Man

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    0
    lekker dan hebnet internetplusbellen aangevraagd bij planet, daar wordt zo0n experiabox bij geleverd....maar goed als ik maar gewoon kan xbox-live gamen op de 360 vind ik het al goed....en mijn vrouwke moet wel kunnen bellen natuurlijk....}:]
     
  11. nanovirus

    nanovirus Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn probleem opgelost door een hub achter de experia-box te plaatsen (de uplink van de hub zit in poort 1 van Experia).
    Op de hub zitten nu mijn Xbox 360 en mijn mediacenter.
    De extender functie van de Xbox 360 doet het nu wel.

    [​IMG]


    En om terug te komen over Xbox-Live en de Experia-Box. Je kan inloggen maar je hebt beperkte NAT-verbindingsmogelijkheden (volgens de Xbox)
    Dit kan problemen opleveren.

    In elk normaal modem kan je NAT instellingen zelf wijzigen, maar in de Experia-box (ISDN) nog niet. De firmware is namelijk nog steeds niet af :-(.

    Voor meer informatie over de Experia-box:
    http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1121144/0
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2006
  12. Randolf

    Randolf Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof dat je die wel kon wijzigen je moest gewoon naar de site van kpn gaan en dan inloggen en dan kon je een ip adres van je xbox instellen als server ofzo.
    bij mij werkt nu alles gewoon perfect en ik krijg zelfs niet meer eens die beperkte mogenlijkheden bericht als ik m'n verbinding controleert:cool: .
     
  13. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zet ik de NAT open bij de experiabox??

    info van KPN relevant??
    Meer info

    De firewall in de KPN Experia Box beschermt uw thuisnetwerk voor inbraken van buitenaf. Hier ziet u het beveiligingsniveau dat u hebt ingesteld voor uw firewall: standaard (aanbevolen) of server-instelling. We raden u aan de firewall op "standaard" in te stellen. Daarmee wordt een hoge mate van beveiliging ingesteld. U kunt vrijwel alle programma's gebruiken (mits de sessie wordt opgezet vanuit uw lokale netwerk). Met het beveiligingsniveau "server-instelling" is het mogelijk om alle poorten open te zetten naar één specifiek IP-adres (default server). Onder Lokaal IP-adres dient u het lokale IP-adres van deze server op te geven.


    mvg
    Tallon
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2006
  14. RSV Ruud

    RSV Ruud Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij hebt MCE werken met de experia-box?? Kun je hier vertellen wat je instellingen in de Experia-box zijn en wat je voor trucen uit hebt moeten halen om het te laten werken?

    Ik heb al herhaaldelijk contact gehad met de support afdeling van Planet Internet maar daar snappen ze ook nergens wat van. Er is een 2e lijns ticket ingediend maar daar heb ik ook niet veel hoop op.
    Ik baal er enorm van dat MCE nu niet meer werk :mad:

    ik heb nog mijn oude 4-poort router over waarmee MCE wel werkte, zou ik die kunnen gebruiken om dezelfde oplossing als Nanovrius te krijgen? Ik ben nogal n00bish met dit soort netwerk-meuk
     
  15. Goldeh

    Goldeh Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds zo'n 2 weken een Experia box(ISDN Versie) met een draadloze internetverbinding,
    ik heb voor de Xbox 360 een draadloze adapter gekocht, maar deze vindt het netwerk niet.

    Ik heb de verschillende opties geprobeerd in Fardo's thread, maar hij blijft netwerk niet vinden.
    Als ik Restore Default Settings doe, de Xbox 360 uitzet en weer aanzet zie ik mijn SSID nummer wel staan, ik zie ook een soort 'groen trappetje' die ik ook zie op de PC's die we draadloos hebben aangesloten, maar als ik dan de test uitvoer komt 'ie niet verder dan de eerste test.

    Ook blijft het lampje achter op de adapter rood, vanmiddag met Microsoft gebeld en die zeiden als het lampje gewoon rood is is de adapter kapot, alhoewel mij dit stug lijkt omdat ik net de andere adapter om heb geruild voor een andere, die het zelfde doet.

    Iemand enig idee hoe ik mijn Xbox 360 moet instellen met de Experia box?
    Liefst stap voor stap, want ik snap helemaal niks van draadloze verbindingen.

    Overigens werkt alles wel met draad, maar aangezien die adapters 80 euro kosten, en andere mensen het wel voor elkaar krijgen moet het gewoon werken, :'-(
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2006
  16. jevabu

    jevabu Active Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi, wat moet je nou doen ik heb ook de experia box en live werkt gewoon heb ook gwn internet op men pc, maar media center doet het niet en windows media connect ook niet.

    ook al doe ik alle firewalls uit. van mcafee, windows, en van experia box.

    kan iemand me a.u.b helpen
     
  17. xamirz

    xamirz Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    mensen..

    ik ben nieuw op deze forum..

    ik heb ook Experia box van kpn en ik probeer hem draadloos te verbinden..

    het lukt me helaas niet..

    kan iemand a.u.b. mij uitlggen hoe dat moet...
    alvast bedankt
     
  18. xamirz

    xamirz Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    oh ja ik heb xbox360
     
  19. leonnoel

    leonnoel Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    we hebben nu ook experia box maar kom niet draadloos online met de xbox 360....wat moet ik doen?

    leon
     
  20. xamirz

    xamirz Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    sinds vandaag is mij gelukt om xboxlive met ExperiaBox aan de gang te krijgen. alleen MediaCenter lukt nog niet...

    klopt het dat je ook op je pc moet MediaCenter hebben???
     

Deel Deze Pagina