1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop Advies [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Beeldschermen zijn altijd al 'HD', maar omdat de televisies ermee kwamen konden ze niet achter blijven natuurlijk.
     
  2. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Ah oké, beeld van mijn laptop nu is echt te slecht dus ben al tevreden met 720P, thanks.
     
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  4. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    En eindelijk de optie voor een 1080p scherm. Snap niet dat ze daar zolang mee hebben gewacht voor de 17".
     
  5. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Ik heb de inspiron R5 vandaag binnen gekregen met de post. Heerlijk laptopje die loopt als een zonnetje :)

    Nou vroeg ik me af wat ik nou kan doen om deze laptop in zo goed mogelijke staat te houden. Ik las al dat je de 1e keer de accu 100% moet laden, dan tot 30% uit putten en dan de batterij er uit en gewoon direct aan het netstroom hangen. Voorlopig ga ik hem toch niet verplaatsen dus dat moet wel lukken.

    Verder zit er voor de komende 18 maanden mc affee op dus dat zit ook wel goed. Vroeger had je altijd dingen als AD-aware etc, is dat nog altijd aan te raden? En zo ja, wel programma?

    Verder nog tips?

    ps:
    ik heb overigens een 15" zonder de 1080p upgrade. Begrijp ook echt niet waarom je dat zou willen op een laptop. HD materiaal ziet er echt facking straks uit. Ik zie op een 26" tv nog niet eens het verschil tussen 720p en 1080p. Imo heeft het pas echt zin vanaf 32", kan natuurlijk ook aan mn ogen liggen :)
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2011
  6. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    De laptop zelf doe ik elke keer weer terug in een laptoptas en de accu heb ik er 9 van de 10 keer niet aanhangen, alleen in de eerste week om hem wat te "trainen". Het is wel belangrijk dat je de accu op een goede plek bewaard en ook moet je hem er af en toe aanhangen, als hij te lang niet wordt gebruikt dan is het ook niet goed.

    De meeste software die erop stond heb ik er gelijk afgehaald, waaronder McAfee. Qua virusscanners heb ik er niet zo veel op staan, AVG vind ik altijd wel fijn werken. Ad-Aware vond bij mij nooit wat (ook niet als ik last had van een irritante trojan) en als het wat vond dan kon het weer niet verwijderd worden.

    Zelf doe ik veel met photoshop en dan vind ik een hoge resolutie een stuk fijner werken en ook qua films merk je het wel degelijk imo.
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Ik heb ook een hekel aan grote startbalken en icoontjes, dus lager dan 1440x900 op een 15 inch scherm wil ik niet gaan. De Vaio die ik gister besteld heb is 1920x1080. Wellicht net iets te lomp, maar sowieso een stuk fijner dan het andere 1366x768 scherm. Dan past alles er nog een beetje op en zo. En een laptopscherm is niet te vergelijken met een 32'' tv. Kijkafstand verschilt enkele meters namelijk :+

    Ben benieuwd wanneer ik de mijne binnen krijg. Voor de oplettende kijker in het pats topic, deze was het geworden. Was even schrikken toen ik net die SB processoren zag voor een niet al te hoge prijs, maar de 640m is volgens mij sneller dan de 2620M. En die quad's zijn een beetje to much imo. Denk en hoop dat ik prima vooruit kan met m'n aanschaf :) Can't wait.
     
  8. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik heb ook een 1920x1080 res op een 15" maar heb hem wel op 125% moeten zetten voor normaal gebruik, anders is het echt heul klein allemaal :+ Hoeveel was je kwijt trouwens voor die Vaio? Ik heb namelijk ook even getwijfeld tussen de XPS en Vaio maar ben uiteindelijk voor de XPS gegaan, o.a. door het prijsverschil.
     
  9. JeePee

    JeePee Guest

    1118,- dacht ik.

    Is het trouwens wijsheid om de programma's die het zwaarste zijn en je vaak gebruikt, als eerste te installeren? Of maakt dat weinig uit?
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Maakt weinig uit, Windows 7 prefetched programma's die je het vaakst gebruikt zodat ze sowieso sneller opstarten.
     
  11. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    En hoe staat het er over het algemeen voor met vooraf geinstalleerde drivers?

    Ik weet dat ik vroeger altijd direct de drivers van mn videokaart moest updaten om er een beetje prestatie uit te krijgen.

    Weet iemand of iets dergelijks voor dell laptops ook aan te raden is?
     
  12. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik heb bij de mijne gelijk 2 nieuwe drivers erop gezet, 1 voor het geluid omdat de boxen kraakten en dat was met de nieuwe driver direct verholpen en één voor het netwerk en dat loopt nu ook een stuk beter. Dell heeft er altijd wat oud spul op staan wat dat betreft dus ik zou inderdaad even een kijkje nemen op hun site. Voor de videokaart zou ik het in dit geval niet weten, ik weet alleen dat ik Just Cause 2 op Medium/High kan spelen en Hot Pursuit op max, dat is voor mij eigenlijk al meer dan voldoende.
     
  13. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Dus... Aangezien mijn computer is ontploft, zit ik er aan te denken om een simpele/goedkope laptop te kopen. Ik heb een beetje rond zitten kijken op tweakers.net, en ik kwam op deze twee uit: klik en klik.

    Ten eerste, hoe duurzaam zijn deze laptops? Ik moet zeggen dat ik Packard Bell wel vertrouw. Mijn vorige Packard Bell computer het toch 8 jaar heeft uitgehouden, maar misschien omdat deze dingen zo goedkoop zijn...
    Verder, die video chips die erin zitten, wat kan ik daar mee? Het gaat om de Intel GMA 4500M, en de Radeon Mobility HD4250. Nu weet ik dat je dit soort chips niet kan gebruiken voor High Performance gamen enzo, maar dat was ik ook niet echt van plan. Ik wil de laptop vooral gebruiken voor muziek, internet, films, typen, enz.. Een beetje de standaard dingen. Het zou natuurlijk wel gaaf zijn als ik oudere games in de richting van CS:confused: en CoD2 nog gewoon kan draaien, maar het is geen prioriteit.

    Wat ik vooral belangrijk vindt is het draaien van films, eventueel HD (720p, misschien 1080p/i), en in zekere zin de batterijduur. Wat me ook wel handig lijkt is als ik er op ten duur meer werkgeheugen in kan stoppen als ik een keer geld over heb.

    Dus, samenvattend, zijn deze laptops aan te raden voor 'standaard' gebruik? Of kan ik beter mijn budget wat hoger leggen..?
     
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Waarom wil je nu een laptop? Een PC van 300 euro kan je veel krachtiger maken dan een laptop van 300 euro..
     
  15. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Een laptop lijkt me opzich wel handig. Die kan ik ook gebruiken om aantekeningen te maken tijdens colleges enzo.
     
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  17. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Packard Bell?
    Dat jij dat zou aanraden len...
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Zou het zelf niet uitkiezen, maar hij vraagt welke van de twee de betere keus is ;).
     
  19. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Hebben jullie betere suggesties? Kom maar op dan. Ik heb vrij weinig verstand van laptops, en al helemaal van de merken. Maar aangezien mijn packard bell computer toch een goede 8 jaar is mee gegaan, nam ik aan dat het toch best een degelijk merk is...
     
  20. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Wat is je budget? Voor < 400: deze MSI bijvoorbeeld.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina