1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop Advies [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 3 mrt 2011.

  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ligt eraan wat je ermee gaat doen.
     
  2. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Daarnaast zijn er vele verschillende i5 processoren beschikbaar :p
     
  3. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    even een cross 'pats'. Nog dingen waar ik rekening mee moet houden als ik hem vervang? Moet er bijv nog iets gebeuren als ik heb na het vervangen aan zet?
     
  4. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Even kijken of je bios het wel ondersteunt en of ie niet meer stroom vreet en het de juiste socket is, en koelpasta halen (max 5 euro bij willekeurige computer winkel, staat wel op YT hoe je het moet aanbrengen).
    Oh, en zorg dat je de koelpasta niet op je handen of ergens anders op krijgt want het is echt kut troep :+.
     
  5. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    @Remcom00 al die dingen natuurlijk al uitgezocht voor ik hem bestelde :+ koelpasta vermoedde ik al! Maar zoals ik zeg, als ik mijn laptop na het vervangen aan zet? Thanks
     
  6. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Voor zover ik weet wel.
     
    Jingga vindt dit leuk.
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Nee dan hoeft er niks te gebeuren. BIOS zou zijn werk moeten doen als het goed is.
     
    Jingga vindt dit leuk.
  8. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Thanks :)
     
  9. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.776
    Zit de laatste tijd veel in de universiteitsbibliotheek te werken en moet iedere keer mijn 25 kilo wegende 17.3 inch laptop de stad door meezeulen waar ik inmiddels een beetje gek van wordt... Met mijn bachelorthese in aantocht leek het mee dus een goed plan om eens te kijken naar een klein simpel laptopje met goede accuduur voor wat simpel tekstverwerken en browsen. Nu heb ik twee aardig geprijsde laptopjes gevonden maar ben benieuwd wat de beste optie is en of er nog leuke alternatieven zijn.

    Gaat om de Asus F205 http://tweakers.net/reviews/3820/7/...-de-netbook-specificaties-en-fotogalerij.html

    En de Asus C200M http://tweakers.net/reviews/3647/2/asus-c200m-stevige-volhouder-specificaties-en-benchmarks.html
     
  10. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    @Killamonkey
    25kg. mag nog net van de Arbo dienst. :+

    Maar die chrome netbookjes weet ik niet of je daarvan vrolijk gaat worden.
    Zeker als je grote PC/laptop een Windows machine is.
    Een W8 alternatief,

    Asus EeeBook X205TA-FD015B

    en anders,

    Lenovo IdeaPad G50-30

    Heb je in ieder geval nog een beetje schermgrootte, fatsoenlijk toetsenbord en uitbreidingsmogelijkheden/opslag.

    Ik heb zelf ooit ook mini laptops gekocht en het ligt allemaal stof te happen na een half jaartje.
     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  11. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.776
    Die eerste link die je post is dezelfde als die van mij :+ Lijkt me voor 219 euro een prima ding voor het simpele werk. Heb thuis een goede Asus staan van 900 euro dus dit is puur voor onderweg en voor bijvoorbeeld groepsopdrachten en vakantie. Is met minder dan 1 kg ook lekker licht. Lees alleen op Tweaker hele tegenstrijdige verhalen. Reviews zijn overwegend positief maar in de comments lees ik veel over dat netbookjes vrij snel langzaam worden. Heb er vrij weinig verstand van maar zou hem wel graag langer dan drie maanden willen kunnen gebruiken :+
     
  12. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Apart, ik heb mij nog even in de ogen gewreven :oops:
    Hmm, jij had het over de Asus F205 en ik over de Asus X205TA :D
    Ze hebben het in de comments inderdaad over langzaam worden
    maar dan oudere EeePC's met Windows XP :rolleyes:
    Die dingen hebben wel als voordeel een SSD opslag wat de
    trage processor compenseert.

    Zelf heb ik een tablet met een zelfde Atom processor, het is gewoon
    trager, browsen is gewoon slomer.
    Zou ik toch naar iets met een Celeron processor kijken,

    HP Stream 11-d000nd
     
  13. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    @Killamonkey heb je er al een aangeschaft? Ben zelf geïnteresseerd in de F205, puur voor erbij, mocht je die hebben aangeschaft dan ben ik benieuwd naar je ervaringen :)
     
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Lenovo is wel een goed merk toch? Welke merken kan je btw beter vermijden ook?
     
  15. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Lenovo is atm de leider op de computer markt volgens mij, heb ook al dik een jaar een Lenovo Y500 en erg tevreden mee.
    Zijn tegenwoordig eigenlijk geen merken meer die slechte laptops maken die duurder zijn dan 400-500 euro, al zou ik Medion, Toshiba en Acer wel vermijden.
     
    Hybrid en Cookie vinden dit leuk.
  16. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Dat je Medion noemt, ok. Acer heeft een 'bad rep' maar hun garantiesysteem is meer dan prima.
    Toshiba zit toch echt een trapje hoger, zeker vanaf Satellite Pro en de Tecra serie die op niveau Lenovo zit.

    Wat wel met veel laptops is dat er vreemde configuraties bij zitten, de hdd is net te klein, geheugen of aantal
    uitbreidingspoorten/types net niet wat je zoekt of het zit op een onhandige plek voor jou.
     
  17. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Ik heb nu precies 3 jaar een Asus laptop, de K53S versie.. Ben echt dik tevreden over deze laptop, maar de laatste tijd moet hij wel aan het stroom blijven anders valt de laptop om de haverklap uit.. Daarnaast heeft iemand op mijn laptop gestaan (misschien ikzelf in dronken toestand, maar ik geef vooralsnog de schoonmaakster de schuld:+) zodat er vanaf de linkerbovenkant naar beneden tot aan de helft van het scherm een zwarte veeg zit, die steeds groter wordt..

    Nu kan ik 2 dingen doen, namelijk;
    1. het scherm vervangen, en met deze laptop doorgaan, dus altijd aan het stroom wat ik niet altijd ideaal vind.
    2. een nieuwe laptop kopen. Mede dankzij het winnen van een iphone 6 bij de BCC, welke ik voor een mooi prijsje kan verkopen, heb ik dus best wel een ruim budget tot mijn beschikking (1000-1100 euro). Ik zit dus te denken aan een Macbook air, of een nieuwe Asus.
    Vanaf februari of april ga ik afstuderen, dus ik ga hem vooral hiervoor gebruiken, en het zou dus fijn zijn als ik hem makkelijk mee kan nemen met het openbaar vervoer. Verder gebruik ik mijn laptop vooral voor het internet, het kijken van films en series, en voor heel af en toe eens gamen.

    Wat raden jullie mij aan?
     
  18. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Voor alles behalve gamen is een Macbook exact wat je zoekt. Ik heb zelf een tijdje geleden een Macbook Pro Retina 13" gekregen van het werk, en ik zou niet snel meer iets anders willen. Formaat is perfect, makkelijk te vervoeren en handzaam. Maar wel precies groot genoeg om ook lekker op te kunnen werken zonder tweede scherm. Ik zou overigens nu nog geen Air kopen, er zit waarschijnlijk een nieuw Retina model aan te komen. (Hoewel dat ook nog zo een halfjaar kan duren)

    Windows laptops zit ik niet meer zo in, maar Asus is altijd goed. Dit is bijvoorbeeld een leuk model: http://tweakers.net/pricewatch/408724/asus-n550jk-cn360h/specificaties/
    Of als je iets handzamers zoekt: http://tweakers.net/pricewatch/402497/asus-zenbook-ux31la-c4026h/specificaties/
    Je levert met die laatste wel weer flink in op grafische kracht, deze zal alleen oudere spellen kunnen draaien.
     
    Saaslijer vindt dit leuk.
  19. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Dank voor je reactie.
    Gamen is voornamelijk bijzaak, dit doe ik toch vooral op m'n Xbox One.
    Series en films kijken vind ik wel belangrijk. En het al eerder genoemde ook. Wat zijn precies de verschillen tussen air en pro?
    En klopt het nou ook dat een Macbook wel veel langer mee gaat?
     
  20. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Je hebt een Macbook Pro, en een Macbook Pro Retina. Die eerste kan je maar beter vergeten, dat is een oud model dat al 2 jaar niet meer verbeterd is. Als je voor een Pro gaat, is de Retina eigenlijk de enige die je zou moeten overwegen.

    De Macbook Air is dunner, lichter en minder krachtig. Daar staat wel tegenover dat hij net wat langer mee gaat op de batterij. Dus vooral bedoeld voor mensen die veel onderweg zijn, en ook onderweg willen werken.
    De Macbook Pro Retina heeft een dus Retina scherm, wat een stuk scherper oogt in vergelijking met de Air. Krachtigere hardware en een HDMI aansluiting. Maar daar staat dus een net iets kortere batterijduur tegenover en een hogere prijs. Aan te raden als je wat zwaardere programma's gaat gebruiken en/of wilt genieten van het prachtige scherm.

    Hier zie je ook een vergelijking: http://www.apple.com/nl/mac/compare/notebooks.html
     
    Saaslijer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina