1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop valt uit tijdens gamen

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Sloober, 15 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Er is helaas geen algemeen topic over (oude) laptops dus vandaar maar een nieuw topic aangemaakt.

    Mijn probleem is dus dat mijn laptop (gekocht in november 2011) sinds een paar maanden steeds uitvalt tijdens gamen. Ik heb een Acer Aspire 5750g i5 met een Nvidea Geforce GT520M.

    Zijn er meer mensen die dit probleem hebben of hier een oplossing voor hebben?

    Ik heb verschillende dingen al geprobeerd maar helaas zonder succes..

    Hebben mensen ervaring met een cooling pad voor een laptop, en zo ja: werkt dit echt? Ik heb gemixte verhalen gehoord hierover..

    Ik ben bang dat het probleem ligt aan stof in de ventilator, maar aangezien ik geen desktop heb zie ik dit pas als laatste optie, omdat ik dan mn laptop 4 weken of langer kwijt ben..

    Nog een plaatje ter illustratie, deze temperaturen werden gemeten na een potje LoL:

    [​IMG]
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    je zou eens een stofzuiger op de ventilatiegaten kunnen zetten en kijken of het daarna wat uitmaakt :)
     
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ja, dat werkt echt. Overigens is 95c wel aso veel. Heb je nog garantie? Neem dan eens contact op met Acer.

    Stofzuiger erop zetten zou ik niet snel doen, dat vinden de lagers van je fans niet zo leuk (met een stofzuiger draaien je fans namelijk veel harder dan ze normaal doen).
     
  4. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Ik gebruik ALTIJD een cooling pad voor de laptop. Ligt er wel een beetje aan, zo'n ding heeft EXTREEM veel nut als je de laptop altijd op schoot hebt (zoals ik) omdat het apparaat vaak zijn hitte aan de onder- en zijkant kwijt wil en je die poorten regelmatig blokkeert als je hem op schoot hebt. Als je de laptop op een vlakke tafel hebt staan is het nut van een cooling pad beperkter omdat de laptop prima zijn hitte kwijt kan..

    Echter kan het nooit kwaad, heb zelf een Targus Cooling Pad en die werkt prima. 2 Fans en erg comfortabel op schoot!

    [​IMG]

    Kunt de laptop ook laten schoonmaken bij een PC-zaakje, heb ik met de laptop van mijn vrouw al eens laten doen. 25 euro en ding was brandschoon. Nieuwe koelpasta, helemaal goed!
     
  5. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Bedankt voor de tips, ik hou mijn laptop ook altijd op schoot ja.. Ik denk dat k maar zo'n cooling pad ga aanschaffen dan, is maar 20 euro zag ik.

    @Lenny-t Ik heb nog garantie, maar dan ben ik hem 3/4 weken kwijt, dus dat is meer voor als er echt niets meer helpt.
     
  6. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Sowieso stuk comfortabeler voor op schoot :thumbs:
     
  7. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Gister de Targus Cooling Pad gekocht, dat ding is inderdaad ideaal voor op schoot :) Helaas gaat de temperatuur er niet veel van naar beneden, nu 96-97 graden ipv 98 tijdens een potje lol.. Maar het belangrijkste is dat mn laptop nu niet meer uitvalt tijdens het gamen, dus ben er wel tevreden mee!
     
  8. yarnicksoer99

    yarnicksoer99 King Cobra

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had hetzelfde probleem met een HP G62, Viel ook telkens uit.
    Compressor op de ventilator en doorspuiten maaaar!
    Nieuwe bios erop en hoppaaa ik had geen last meer van uit vallen!
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zag maar goed uitkijken met die temperaturen ;)

    Mannen moeten uitkijken met een laptop op schoot.
    Het gebruik van de draagbare computer kan onherstelbare schade aanrichten aan het mannelijk voortplantingsorgaan.
    De warmte die de laptop genereert, kan de kwaliteit en hoeveelheid zaad in het scrotum drastisch beïnvloeden.
    Vooral mannen en jongens die meermalen per dag een laptop op schoot nemen, lopen na een aantal jaren een verhoogd risico.

    Onderzoek door Human Reproduction.
     
    Sophia0110 vindt dit leuk.
  10. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Bedankt voor de suggestie, ik denk dat ie er na 7 jaar wel uit is :+
     
    Garrett vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina