1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. dodonkey

    dodonkey Droog & Dodelijk !

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal.

    Ongeveer 2 jaar geleden merkte ik dat ik niet meer zo goed kon zien. Ik ben naar de opticien gegaan en daar is geconstateerd dat ik -1.25 heb. Daar heb ik lenzen besteld en een week later kon ik terug komen om ze te proberen. Na een uur lukte het maar niet en hij zei dat ik een andere keer maar terug moest komen en gaf me alle spullen mee voor een half jaar. Echter ben ik nooit teruggekomen. Thuis heb ik het nog meermalen geprobeerd en het wou maar niet lukken. Na vele uren is het uiteindelijk gelukt om me lens in me rechteroog te krijgen maar in me linkeroog is me nooit gelukt. Daarom heb ik het daarna niet meer geprobeerd en nu; ongeveer 2 jaar na dato wil ik het weer opnieuw proberen want het is gewoon erg vervelend.

    Ik dus weer proberen maar het wilt gewoon echt niet lukken. Als ik met de lens naar me oog toe ga dan knipper ik me oog vanzelf dicht. HEEFT IEMAND TIPS OM ZACHTE LENZEN IN TE DOEN?!!?

    Alvast bedankt!
     
  2. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    oog open trekken en gewoon erin duwen. Je ogen zijn in het begin onwijs gevoelig maar na een paar keer ingehad te hebben merk je er niets meer van. Je moet ook even over het "enge" heen stappen. Ikzelf heb al 6 jaar harde lenzen dus mijn ogen zijn wel wat gewend inmiddels. Misschien als je echt geen zachte lenzen in kunt krijgen kun je harde lenzen proberen. Trouwens let er op dat zachte lenzen een houdbaarheids datum hebben.
     
  3. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat je waarschijnlijk hebt is dat je met je ogen knippert uit reflex vlak voordat ze je oog raken, of dat ze je oog wel raken maar dat je meteen daarna je vinger terugtrekt voordat ze lens zich vast heeft "gezogen".

    Tip: Houd je oogleden goed (met geweld! :p) open, breng je lens in je oog en houd hem gewoon ff een seconde (of twee) tegen je oog aangedrukt. Succes :p
     
  4. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Leg 'm op het topje van je rechter wijsvinger (als je rechts bent), zorg uiteraard dat de lens niet omklapt. Trek dan met allebei je middelvingers je oogleden uit elkaar terwijl je je lens dus op je rechter wijsvinger hebt liggen en plop 'm op je oog. Dat kan bij beide ogen. Zorg dat de lens lekker vochtig is, dan voelt het nog lekker koel en fris aan ook. Zorg natuurlijk wel dat je steeds naar het topje van je rechter wijsvinger blijft kijken, dan zit de lens meteen goed.

    Na verloop van tijd is het makkelijker dan je reet afvegen.
     
  5. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad. Al kan het af en toe nog wel kut zijn als je een "bad lens day" hebt 8) Dat je ogen extreem geirriteerd raken op het moment dat je de lenzen 's ochtends al in doet.

    Maar goed, dat is weer een ander onderwerp. :p Overigens weet ik inderdaad niet of het slim is om nog zachte lenzen van 2 jaar geleden te dragen... Sowieso ff indoen (om te proberen) moet geen kwaad kunnen, maar uren per dag ermee rondlopen, weet niet. Zou zeggen kijk ff op 't doosje of er iets opstaat.
     
  6. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Nee, je moet je ogen eerst laten wennen. Eerst twee uur, dan vier uur enzo, alleen weet ik de exacte tijden niet (maar zal wel niet zo veel uitmaken). Zorg in ieder geval dat je het een beetje opbouwt en niet meteen hele dagen met die dingen gaat lopen.

    Sowieso zou ik m'n ogen eerst weer laten meten en even vragen of het wel kan als je echt lenzen van twee jaar terug hebt.
     
  7. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    ja, je moet de lenzen steeds een uurtje langer dragen, dan raken ze gewend aan het feit dat ze minder zuurstof binnen krijgen.

    maar om ze in te doen:

    pak een spiegeltje die je voor je kan zetten, ga aan een tafel zitten en pak wat tissues ofzo.
    zorg ervoor dat de randen van de lens naar binnen gaan en niet naar buiten. anders zit ie verkeerd om en krijg je ze ook nooit in.
    doe wat vloeistof in je lens en doe de lens op die vinger die je het fijnst lijkt.
    pak met twee vingers allebei je wimpers vast, en duw die lens zachtjes tegen je oog en kijk in het spiegeltje. als je de lens om je oog heen ziet trekken moetje zachtjes knipperen. dan zit het waarschijnlijk wel goed.

    maar het is gewoon wennen en doorzetten. dan lukt het uiteindelijk wel.

    Edit: lenzen van twee jaar terug echt niet gebruiken, want door slijting laten ze minder zuurstof door. dan gaat je oog bloedvaatjes om de lens heen maken die uiteindelijk voor je pupil kunnen trekken. en wordt je langzaamaan blind :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2009
  8. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Een collega van mij is ongeveer een maand geleden blind geraakt aan 1 oog door z'n lenzen. Bleek een bacterie bekneld te zitten tussen z'n oog en de lens en die heeft alle schade aangericht. Deze bacterie komt wel vaker voor, maar omdat ie vrij kan bewegen als je geen lenzen draagt, richt hij geen schade aan. Het enige dat ie nu nog ziet is of het licht of donker is en meer niet met dat oog.

    Om je nog maar even te laten nadenken om niet gewoon maar een bril te nemen. Nouja, de dokter zei dat het vrij zeldzaam is wat ie had. Maar je zal maar net die ene zijn die het wel heeft..
     
  9. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    ja en als je een kopstoot krijgt met je bril op heb je voor altijd lenzen :lol:

    Even serieus, bij goed gebruik zijn lenzen net zo (on)gevaarlijk als een bril.

    Wat 9 van de 10 niet in hun achterhoofd houden is dat hygiëne het belangrijkste is bij lenzen
     
  10. Beawulf Agate

    Beawulf Agate aka Mad Murdock

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    1
    Idd, let hier op. Wissel bijvoorbeeld maandlezen echt na een maand.

    Als het niet lukt met de wijsvinger, probeer het eens met de middelvinger. Je gebruikt je wijsvinger om je onderste ooglid naar benenden te doen, je andere hand gebruikt je voor je bovenste ooglid, even ontspannen en diep adem halen, en met je wijsvinger doe je de lens in je oog.
     
  11. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook echt een jaar lenzen gehad, maar (bijna) nooit gedragen. Omdat ik bang was dat mijn oog beschadigd raakte.
    Gewoon in doen, en BLIJVEN doen. Na een tijdje heb je hem binnen 10 seconden in zonder problemen.
    Ik deed het dus eerst ook afentoe, en dat werkt inderdaad niet. Je moet hem gewoon dragen, en blijven dragen.
    Overigens heb ik maar 1 lens en geen 2. :)
     
  12. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    1 Lens? Maar voor 1 kant?

    Ik draag ook al jaren lenzen en in het begin is het inderdaad vrij kut. Deed er serieus een half uur om 2 lenzen in te krijgen. Nu prop ik die dingen in 3 seconden in me oog. Oog open en huppakee. Je oog raakt er wel aan gewend. Heb tevens wel een bril erbij genomen omdat ik ochtends vroeg nog geen zin heb om me lenzen in te doen.
     
  13. OscarJ

    OscarJ Hip-Hop.

    Berichten:
    2.563
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds 2 à 3 jaar lenzen, moet zeggen dat het vanaf het begin gewoon goed ging. Heel af en toe zitten ze kut met het indoen, maar over het algemeen geen problemen mee
     
  14. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb nou al zo'n 8 jaar lenzen en in het begin is het idd zwaar kut om ze in te doen. Ik kon eerst me oog nooit openhouden en was ik echt een uur bezig om ze in te doen. Liet zelfs toen me moeder het af en toe doen, omdat ik er geen zin meer in had :+. Maar na een tijdje gaat het vanzelf.

    Heb trouwens 1 keer echt een probleem met me lens gehad. Zat waarschijnlijk een vuiltje onder me lens en dat irriteerde en ik met me domme hoofd gaat in me oog vrijven. De volgende ochtend kreeg ik me oog amper open en het kleinste beetje licht deed pijn. Naar de doktor geweest en bleek dus een krasje in me oog te hebben.
    Na een tijdje geen lenzen meer in gehad te hebben was het weer hersteld en heb er geen last meer van.
     
  15. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Eindelijk, een topic over lenzen! :D

    Zit zelf ook te denken om lenzen te nemen, ik zie niet perfect en een bril dragen wil ik echt niet. 8)

    Is lenzen indoen echt zo moeilijk? Ik kan trouwens zonder problemen met m'n vinger m'n oog aanraken, ik vind er niks engs aan.

    En hoeveel ben ik ongeveer kwijt aan lenzen? Ik ben best wel blut als ik eerlijk ben. :lol:
     
  16. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een lenzenfobie gekregen bij de opticien en draag nu dus een bril :+ Staat wel leuk en ik irriteer me er niet aan..opeens kon ik weer de rondetijden bij forza lezen :lol:
     
  17. dodonkey

    dodonkey Droog & Dodelijk !

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    jaa maar een bril heeft veel nadelen; Als je gaat feesten, kun je je bril dan wel normaal op doen?

    enne; Kan iemand anders een lens bij je indoen? Want misschien kan me vader de lens bij mij in me oog doen, en dan naa een paar dagen raak ik er misschien wel aan gewend en kan ik ze gewoon indoen, kan dit.. ?
     
  18. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat is het enige probleem :+ Concerten zouden wel eens een probleempje kunnen worden. Voor de rest zijn er niet veel nadelen hoor. O ja regen is een beetje vervelend :D
     
  19. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Lenzen moet je toch echt zelf indoen, in het begin was ik ook minimaal een half uur bezig per oog. Na een paar dagen gaat het steeds sneller en nu krijg ik ze nog makkelijk in/uit in de meest bezopen status ;)
     
  20. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat werkt niet, je kan het het beste gewoon zelf doen, oefening baart kunst. Mijn ouders waren eerst tegen lenzen, omdat ik dan constant zou lopen zeiken, en ik er het geduld niet voor heb. Omdat ik het toch zo graag wilde, mocht ik het doen, binnen 3 dagen geen enkele probleem meer mee gehad, ondertussen al een jaar lenzen nu.

    Nadeel van lenzen is het uitdoen na het uitgaan, heb al een paar keer mijn op de grond laten vallen. Dronken zoeken naar een lens is moeilijk. :+
     

Deel Deze Pagina