1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Moet je daglenzen nemen. Heb ik ook (naast een bril). Kan je gewoon meteen wegflikkeren en de volgende dag nieuwe in.
     
  2. VooDoo300

    VooDoo300 010

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    6
    daglenzen vond ik verschikkelijk. vond ze te dun en bij het uit doen was het vervelend. Nu 2 weken lenzen en vind dat ideaal. als je er 1 kwijt raakt maakt het niet heel veel uit. zitten lekker. zelfs als ik er af en toe mee in slaap val is het geen probleem.
     
  3. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Mij werden op 'n gegeven moment daglenzen aangeraden omdat ik anderhalf jaar met één paar maandlenzen had gelopen :emo:

    Maar te dun zijn ze niet, ook daar moet je wat handigheid in krijgen. En elke dag schone, nieuwe lenzen indoen en ze 's avonds gewoon wegflikkeren is een genot. Al draag ik steeds vaker m'n bril, gewoon omdat het nog veel makkelijker is.
     
  4. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Ik geloof dat dit wel duurder is toch? Wat betaal jij per maand Nera?
     
  5. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Weet ik niet precies. Ik geloof iets van 200 euro per 6 maanden ofzo. Kan ook per jaar zijn. Ik weet even niet uit m'n hoofd hoeveel van die doosjes ik steeds krijg. Is ook al een tijdje terug omdat ik, zoals ik al zei, steeds vaker m'n bril draag.
     
  6. Beawulf Agate

    Beawulf Agate aka Mad Murdock

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een sterkte van ongeveer -1. Genoeg, maar ook net niet genoeg. Om toch gezichten te kunnen herkennen in een, bijv., discotheek, heb ik besloten voor maandlenzen. Ik heb ze 5 dagen in en in het weekend als ik niet uit ga, doe ik ze uit. Krijgen ze weer een beetje zuurstof.

    Wat de kosten zijn is verschillend, loop gewoon een aantal winkels binnen en kijk wat ze aanbieden. Misschien heb je wel een cylinder, dan kan het wat duurder uitvallen.
     
  7. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik betaal rond de €80 voor maandlenzen. Ik heb recht -1.50A en links -1.25A die A betekend bij Hans Anders dat ik een kleine (? zoekt verkleinwoord) cilinder heb. Voor zover ik weet is Hans Anders ook de goedkoopste, maar hoor van andere mensen dat de lenzen van Hans Anders vaak irriteren, persoonlijk geen last van. Ik zou het dus bij Hans Anders proberen, en je kan er nog altijd weg natuurlijk.
     
  8. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Zachte maandlenzen zijn gewoon het fijnst. ik ben 17€ per maand kwijt.

    je moet er gewoon eventjes doorheen en niet zeiken.
     
  9. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Oh, ik ben niet op zoek naar wat anders hoor. Zit bij de zaak die van m'n opa en oom is geweest, en daar ben ik dik tevreden mee.

    Heb -3,75 links en -4,25 rechts trouwens ;)
     
  10. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Dag lenzen kenners,

    Ik draag zelf sinds een maand een bril,nu heb ik daar verder geen moeite mee.
    Probleem is alleen dat wanneer ik motor rij,en me helmvizier dicht zit me bril nog wel eens wil beslaan. (en das best link als je op de snelweg rijdt :+)

    Nu vroeg ik me af of je dat bij lenzen ook kan krijgen of niet?
    Mischien een wat rare vraag,maargoed weet het liever zeker ipv dat ik onnodig geld ga uitgeven.
     
  11. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Nope, je moet alleen wel "altijd" je vizier dicht hebben, want je krijgt wel snel last van de wind, ik althans dan.

    Maar beslaan doen ze niet
     
  12. OscarJ

    OscarJ Hip-Hop.

    Berichten:
    2.563
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ik heb nog nooit beslagen lenzen gehad:+. Soms kan je zicht wel minder worden als ze niet goed zitten
     
  13. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Zo dat is wel een hoop geld als dat per half jaar is, ik betaal zo'n bedrag per jaar. Zit overigens bij Specsavers met maandlenzen, heb al 2,5 jaar lenzen maar de laatste tijd heb ik veel last van geïrriteerde ogen. De opticien heeft blijkbaar andere laten bestellen die ik binnenkort kan uitproberen, heel hinderlijk als ik tijdens het sporten weer een bril moet gaan dragen.. Alles behalve praktisch.
     
  14. Xatos

    Xatos Grand Theft Auto

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    4
    Heh, heb zelf nu 3 jaar lenzen en vooral bij het begin was het een hoop gekut en gevloek om die dingen in te krijgen (zachte), maar nu is het echt plop plop. Heb soms, zoals als iemand anders zei, "een bad lens day". Meestal 's ochtends heel vroeg :+

    Voor mijn linkeroog doe ik de lens ook in met mijn linkerwijsvinger, lid naar beneden met middelvinger en rechterhand half over mijn hoofd om het bovenlid omhoog te halen. Beetje spastisch, maar werkt goed. Rechts is net andersom, rechterwijsvinger voor lens, etc.

    Wel grappig hoe je het opzich niet echt merkt als je ogen achteruit gaan, omdat het langzaam aan gaat. Mijn rijlesinstructeur vroeg het mij of ik X bord kon lezen en ik had echt zo iets van "eh nee? jij wel dan?". Toen maar naar de opticien gegaan en idd, 1,25 rechts en 1,75 links. Heb er toen echt een uur gezeten om ze zelf in te krijgen (was al na sluitingstijd 8)). Maar man was wel een wereld van verschil. Kan idd nu weer op een normale afstand TV-kijken.

    Betaal trouwens 100 euro per 6 maanden. Zeker waard voor je geld, zal vast wel goedkoper ergens kunnen, ach...

    Je hebt volgens mij ook van die lenzen nu die je dus ook echt weken (!) aan een stuk door in kan houden (incl. slapen, etc.) laten iets van "6 keer meer zuurstof door". :confused:

    Succes er mee dodonkey. Blijven proberen, is frustrerend in het begin, maar lukt uiteindelijk wel!
     
  15. matthew24

    matthew24 Active Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou eens nadenken voor je ogen laten laseren dat kost niet eens zo heel veel meer, en dan ben je er voor eens en altijd vanaf..ik heb dat 3 jaar geleden ook laten doen..omdat ik geen lenzen in kon doen en geen bril wou.
     
  16. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Helaas heeft niet iedereen dat geld ;)
     
  17. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    ja dat is echt zon €100 miljoen miljard.
     
  18. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    €1000 per oog, volgens mij. En je moet maar net kunnen met je ogen, volgens mij als je een kleine cilinder heb kan het al niet meer. En ook als je ogen nog slechter worden heb het geen zin, dacht ik.

    Ben zelf ooit begonnen met -0.25/-0.75 en zit inmiddels op -3.75 8)
     
  19. dodonkey

    dodonkey Droog & Dodelijk !

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee. Bedankt voor alle tips. Maar heeft iemand hier ook in het begin gewoon echt uren zitten proberen ze in te doen, maar dat hiet niet lukt... Wat was jou oplossing toen?
     
  20. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Me moeder heb het aan het begin een paar keer gedaan voor me. Maar je moet gewoon blijven proberen. Zit nix anders op.

    En waarom lukt het niet bij jou? Omdat je je oog dichtdoet, je lens niet goed zit.
     

Deel Deze Pagina