1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. dodonkey

    dodonkey Droog & Dodelijk !

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    het lukt niet omdat wanneer de lens me oog aanraakt, dan ga ik knipperen.
     
  2. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    daarom is het belangrijk dat je de ogen goed vast zet met je vingers. Bij mijn rechter oog doe ik het als zo. Leg mijn lens op mijn rechter wijsvinger, met mijn rechter middelvinger trek ik mijn onderste ooglid goed naar beneden, zorg ervoor dat je genoeg druk zet zodat die niet weg kan glijden. Met mijn linkerhand duw ik dan mijn bovenste ooglid omhoog en duw dat vast tegen mijn oogkas, duwen tegen het bot helpt wel om het als vast punt te houden.

    In het begin is het altijd kut, het zal snel wennen..
     
  3. dirkjang

    dirkjang Active Member

    Berichten:
    283
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf harde lenzen, weet niet of er veel verschil is met het indoen...

    Om te beginnen vind ik je opticien nogal een aapje. Mijn opticien heeft me heel goed begeleid, geleerd hoe ik de lenzen moest verzorgen om ze goed te houden, hoe ik ze in/uit moest doen, etc. De eerste keer deed hij ze nog bij me in, daarna deed ik het zelf waarbij hij keek of ik het goed deed.
    Ik trek met m'n linker wijsvinger m'n bovenste ooglid omhoog, met m'n rechter middelvinger trek ik m'n onderste ooglid omlaag en op m'n rechter wijsvinger ligt m'n lens, die druk ik tegen m'n oogbal aan. Ik gebruik dezelfde vingers voor beide ogen.
    De eerste keren waren nogal moeilijk en moest ik vaak veel pogingen doen omdat ik begon te knipperen en twijfelde als ik ze indeed, aangezien het toch apart is om iets 'in' je oog te doen. Dit is simpelweg iets waar je aan moet wennen, knipper gewoon flink van tevoren, houd je ogen open met je vingers zoals ik hierboven beschreef en druk gewoon je lens erop. Het is echt een kwestie van wennen, na een maandje ofzo ging het moeiteloos en ik heb nu >2 jaar lenzen.
     
  4. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe altijd gewoon met rechter middelvinger mn ooglid naar onder,
    met linker wijsvinger bovenste ooglid opentrekken en recht naar voren kijken en gewoon lens in 1 keer in doen.

    1e paar weken inderdaad zon irritante knipper, is belangrijk dat je gewoon recht naar voren kijken en zonder getreusel je lens in doet.

    vanaf mn 13e al lensen, ben nu 19 maar naar 2 jaar kon ik ze ondoen zonder spiegel of wat dan ook.
     
  5. dodonkey

    dodonkey Droog & Dodelijk !

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    okee. Ik ga het nu weer proberen maar ik heb 2 vraagjes:

    Doen jullie de lenzen langzaam in jullie ogen. Of doen jullie de lenzen echt in 1 snelle beweging in jullie oog?
     
  6. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    gewoon snel in doen, maar wel even je vinger op je oog houden, anders heb je kans dat je lens niet goed gaat zitten als jeje oog weer dicht doet.
     
  7. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    langzaam, houd gewoon je oogleden/wimpers open, en doe die lens erin.
    zorg er wel voor datje er vloeistof in hebt zitten en dat de lens met doe goeie kant naar je oog toe zit. als je lens er dan op zit gewoon eventjes je vinger er nog op houden en even rond je oog wrijven. anders kan het zijn dat ie daarna uit gaat.
     
  8. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Of niet :+, idd wel een druppel vloeistof erop doen. En kijken of je je lens goed op je vinger heb (kommetje of schaaltje ofzo)
     
  9. dodonkey

    dodonkey Droog & Dodelijk !

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    yes, ze zitten er eindelijk in. Echt een wereld van verschil!

    maar ff een vraagje; Als ik ze vandaag ongeveer 6 uur in heb, kan ik ze morgen dan gewoon de hele dag in doen? Waarom niet/wel?
     
  10. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Mij was verteld dat ik per dag 4 uur erbij kreeg. Het is idd een wereld van verschil

    Nu 6 uur, morgen 10, over morgen 14, etc etc..
     
  11. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou ze gewoon eerst ff alleen naar school of werk, aan doen en thuis weer uit doen. Dan kunnen ej ogen er even aan wennen. En zoizo 's avonds een uur voor het slapen uit doen. Zo heb ik het tenminste geleerd.
     
  12. Gainesis

    Gainesis Active Member

    Berichten:
    244
    Leuk Bevonden:
    6
    Heb je geen last van je ogen gehad, omdat je zo lang met een paar maandlenzen heb gedaan?
     
  13. Xatos

    Xatos Grand Theft Auto

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    4
    Gefeliciteerd, kijken of je het morgen weer kan :p

    Opticien zei bij mij eerst met 2 uur beginnen, dan 4-8-12-16. Vooral in het begin niet te lang in hebben. Kan snel hele dag in hebben, though.
     
  14. dodonkey

    dodonkey Droog & Dodelijk !

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nog 2 vraagjes over me zachte lensen:

    - Hoelang duurt het ongeveer dat je je zachte lenzen niet meer voelt zitten in het oog? Ik heb ze nu voor de 2e dag in maar ik voel ze nog erg goed.
    - Ik heb dus -1.25 en ik kan nu hartstikke goed zien van een afstand met die lenzen maar dichterbij wordt het waziger, is dit normaal?
     
  15. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    is gewoon wennen, ik voel ze ook niet zitten behalve als ik erop ga letten.

    en dat waziger zien weetik niet precies, ik zou het maar gewoon even aankijken.
    maar dit zijn toch niet die 2 jaar oude lenzen vanje ofwel?
     
  16. dodonkey

    dodonkey Droog & Dodelijk !

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    jawel. Maar degene die ik nu in heb komen uit de verpakking en die is nog tot 2011 goed ofzo, dus daar light het niet aan.

    Maar ik heb'm nu de 2de dag dus in maar voel het nog best goed die dingen, wanneer gaat dit over?
     
  17. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Gaat vanzelf weg, gewoon nietopletten en op een gegeven moment heb je niet eens meer door dat je ze in hebt.
     
  18. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je nou serieus al 2 jaar lenzen maar je gebruikt ze nu pas? :p
     
  19. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.957
    Even een kickje :+

    Gebruikt hier iemand Siliconen lenzen? Heb ze besteld omdat Google wel positief was, alleen weet ik niet wat ervaringen van gebruikers zijn, kan daar niet echt heel veel over vinden :+
     
  20. mcbbvb

    mcbbvb Active Member

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    113
    Je bedoelt neem ik aan Hydrogel Silicone lenzen? Lenzen verschillen natuurlijk sowieso qua merk maar ik heb al jaren Hydrogel lenzen en ben er wel positief over. Ze laten wat meer vocht door dus je ogen drogen minder snel uit.
     

Deel Deze Pagina