1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 1]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door gn!uz, 14 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gn!uz

    gn!uz Logic is overrated!

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    Het valt me op dat niet veel mensjes zich bezighouden met de Media Center functionaliteit. Ik heb me werkelijk helemaal rot gezocht naar wat er nu precies ondersteund wordt en wat niet..

    Voor mij is de meest ideale situatie om films (dvd rips en hdtv streams) die op mn media center pc staan opgeslagen af te kunnen spelen op de xbox360. Maar nu is de ondersteuning hiervan toch enigzins beperkt.
    Zo is het niet mogelijk om .ts en .vob bestanden af te spelen. Alleen MPEG2 en MPEG4 wordt blijkbaar ondersteund.
    Nu kun je natuurlijk de .VOB bestanden van je geripte DVD renamen naar .MPG en ze aan elkaar plakken maar dan zit je nog met de ondertiteling. Dit zou je dus met DVDShrink ofzo moeten fiksen zodat je de juiste ondertitels en audiotrack hard meeneemt. Al met al wat omslachtig. Om nog maar te zwijgen over de HDTV mogelijkheden.

    Is het blijkbaar toch nog steeds het beste DVDs gewoon in je XBOX360 af te spelen dan ze vanaf je mediacenter library te bekijken. Baal hier echt van!!!

    Dus wordt de mediacenter eigenlijk alleen gebruikt voor het bekijken van je homevideo's, foto's, live tv en muziekbestanden.. Ach, is ook niet verkeerd natuurlijk..

    Hopelijk komt er in de toekomst wat meer ondersteuning (remote dvds bekijken en .ts stream ondersteuning).

    Heb nou niet echt zin om HDWMV DVDs te kopen of zelf te moeten encoden..

    Hoe gaan jullie dit oplossen?
     
  2. Vic Vega

    Vic Vega Active Member

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wou m zelf ook gebruiken om films te bekijken op de tv (doe het nu door de laptop aan de tv te verbinden). Maar blijkbaar kan dit ook niet zonder dat je windows media center edition hebt.
    Met windows XP SP2 kun je alleen maar foto's en muziek kijken en luisteren. Beetje jammer! Muziek kon al en foto's bekijken zit ik toch niet op te wachten.
     
  3. gn!uz

    gn!uz Logic is overrated!

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
  4. Vic Vega

    Vic Vega Active Member

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    0
    OH, meevaller!!
    Had ook eigenlijk al gehoopt dat er zoiets kwam om een media center edition te 'faken'.
     
  5. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ga het ook gebruiken alleen ben er niet helemaal uit hoe.
    Je zit namelijk met al die foking draden(PC&modem > Xbox360).
    Die draadloze oplossing is cool maar gewoon absurt duur..
     
  6. Vic Vega

    Vic Vega Active Member

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo alle draden?
    Er verandert niks zoals je xbox1 er nu bijstaat (mits je natuurlijk Live! hebt)
    Wanneer je xbox360 en je computers met elkaar verbonden zijn door middel van een router kunnen ze met elkaar gegevens uitwisselen
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Ik ben juist erg te vreden met deze oplossing .. speciaal voor deze funktie een hauppage dual tuner gekocht ... en lekker tv kijken :) Ik schrijf volgende week een stukje over de functionaliteit... voor een andere xbox website O-)
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2005
  8. Dea Petrus

    Dea Petrus Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het eens met Fardo dat MS niet echt heel duidelijk is over de mogelijkheden van de 360 in combinatie met XP Mediacenter. Ik had zelf gehoopt om direct films te streamen vanuit pc naar 360 dus HD-tv.

    Als dit niet mogelijk is zie ik eigenlijk heel weinig nut voor de koppeling tussen beiden. Ik denk dat het dan eerder praktisch zal zijn om je HD-TV direct te koppelen aan je PC.. Zonder 360 ertussen. Je kan dan namelijk wel gewoon je Mediaplayer opstarten en .VOB files afspelen zonder problemen.

    Ik heb namelijk echt geen zin om een dvd te gaan bewerken en ondertitels er bij te moeten plakken wanneer ik me al deze moeite kan besparen door simpelweg gebruik te maken van de VGA aansluiting van mn tv. Echter kan ik me voorstellen dat deze mogelijkheid niet voor iedereen aanwezig is.

    Het is dus erg jammer dat MS niet heel erg duidelijk is over de mogelijkheden van XP mediacenter gekoppeld aan je 360. Als het blijft bij muziek streamen en fotos bekijken zie ik weinig toegevoegde waarde eerlijk gezegd.

    Dit is echter mijn mening..

    Ik heb echter geluk dat ik een upscaling DVD-recorder van Sony bij mn LCD-tv heb gekregen die verbluffend beeld kan neerzetten dus ik heb ook niet zon behoefte voor mediacenter..
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    ehm ms is eigenlijk best wel duidelijk over de nieuwe functionaliteiten hoor ... maar goed het stukje schrijven kost even tijd ... ;) ... Ik heb xp mediacenter juist genomen vanwege de tivio kwaliteiten :) ... Tevens denk ik dat de core straks word gekocht door pc bouwers ... Waarom een normale media center extender kost 600 euro (met dezelfde opties als de xbox 360) ... aleen de xbox 360 is goedkoper en je kan er nog spelletjes op spelen ook!

    @Errox ... je moet er een router tussen zetten :)

    Je kan de volgende media streamen met MCE XP

     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2005
  10. Toxic Squirrel

    Toxic Squirrel 1+1=2

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Owke ik heb een laptop die draadloos is op mijn kamer.
    dan kan ik via het draadloos netwerk mijn filmpjes streamen naar mijn xbox360?

    Niet dat ik dit nog niet kon ik heb namelijk ook s-video en vga kabel op mijn tv.
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    nee ... tenzij je windows xp media center hebt
     
  12. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind het wel handig dat je straks je hele MP3 verzameling binnen handbereik hebt.. Computer boven aan en spelen maar.

    Ook het bekijken van foto's is zo veel makkelijker geworden.. Gaat zelfs weer op een ouderwetse dia avond lijken zo :)
     
  13. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
    Maar ik heb net dat ene programmatje gedownload voor windows xp.
    Nu snap ik het ff niet meer.
    (sorry ik zit op mijn broertjes account)
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    met windows xp kan je:

    Foto's en muziek streamen

    met window xp Media Center (de andere o/s van ms):

    Foto's, muziek en video's streamen
     
  15. Toxic Squirrel

    Toxic Squirrel 1+1=2

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
  16. Dusun

    Dusun Oldskool NL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Even ter duidelijkheid:

    Windows XP:
    Geinstalleerd met "Windows XP ServicePack 2" en "Windows Media Connect" geeft mogelijkheid tot geluid en foto's af te spelen op de xbox360

    Windows Mediacenter:
    Geluid, foto's en beeld af spelen op de xbox360.
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2005
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Dusun 1 heeft helemaal gelijk :) voor windows xp mce heb je ook een update nodig om straks te kunnen conecteren met de xbox 360
     
  18. PXbox

    PXbox Active Member

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je mediaportal installeert kan je toch ook beeld afspelen of vergis ik me nu?
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    ja maar je kan niet streamen naar je xbox 360 ... daar heb je straks echt xbox media center xp voor nodig
     
  20. PXbox

    PXbox Active Member

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    0
    Ow dat is jammer, had het namelijk net geinstalleerd was namelijk gratis software.
    Wat kost de xbox media center XP?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina