1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 1]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door gn!uz, 14 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. remcofr

    remcofr Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    ga ik doen... maar ken je de foutmelding?
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    ja dat betekend dat je codecs niet goed zijn .. staat in de turtorial uitgelegd :)
     
  3. party crusher

    party crusher VGcats is de shit

    Berichten:
    781
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand?
     
  4. remcofr

    remcofr Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0

    sorry hoor, ik heb de website van runtime360.com doorgelezen maar ik zie nergens iets staan van codecs... wil je zeggen waar het staat?
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2006
  5. remcofr

    remcofr Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    iemand?
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    Hmm ik kan het niet direct vinden .. staat volgens mij ook ergens in deze thread (even zoeken op codecs)
     
  7. Likwit_Snake

    Likwit_Snake Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog niet alles doorgelezen (77 pagina's is me een beetje te veel :p) maar ik had een paar vragen:

    1. Er is ook een applicatie genaamd mediaportal te downloaden, (een soort concurrent van media center) kan ik daarmee ook video's van mn PC naar mn xbox 360 streamen?

    2. Zoniet, dan ga ik mediacenter op mn pc installeren. kan ik alle soorten videobestanden van mn pc op mn tv via mn 360 bekijken? .srt files pakt hij er dan zeker niet bij (ondertitelingsbestanden)

    3. Zijn er nog andere alternatieven voor media center, zodat ik video's van mn pc op mn xbox 360 kan streamen?

    alvast bedankt voor de antwoorden! ;)
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    nee

    nee en ja

    alleen vista ultimate nog
     
  9. Likwit_Snake

    Likwit_Snake Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    ok bedankt voor de antwoorden. Nog een laatste vraag: ik kan nu al muziek en foto's van mn pc naar mn 360 streamen. Als ik nu media center installeer op de PC hoef ik niets anders meer te doen/kopen om video's te bekijken?
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    ehm je pc moet geschikt zijn voor media center .. dus het anteoord is ik weet het niet.. vraag het je pc verkoper waar je media center xp koopt (er word een check gedaan)
     
  11. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Windows MCE kun je op elke PC installeren waar je ook XP op kunt installeren. Is alleen een toevoeging aan de software die het mogelijk maakt films op de 360 af te spelen, heeft verder weinig met de hardware te maken. Het antwoord in zijn vraag is dus in principe gewoon ja...
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    Niet helemaal waar. Als de hardware niet geschikt is dan word deze erg instabiel. MCE is speciaal ontwordpen voor bepaalde tv's. Je kan het beste even checken op microsoft.com
     
  13. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb MCE nog op elke PC geinstalleerd. Ik heb geen TV-kaart maar die gebruik ik dan ook niet. Heb 4 PC's gehad die niet voor MCE gebouwd waren maar daar wel perfect mee draaiden...
     
  14. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit kan ik ook bevestigen. Ik heb MCE zowel op een desktop als een laptop geinstalleerd, beide zonder Tv-kaart en voorheen alleen XP. Beide systemen draaien op MCE perfect!
     
  15. Likwit_Snake

    Likwit_Snake Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    ok tnx voor alle hulp! kheb t nu werkend gekregen op mn pc.
    Maar als ik m op mn 360 opstart zie ik soms ook extra mappen :confused:

    en ik heb een map toegevoegd van videos die zie ik wel via media-center op mn pc, maar weer niet via mediacenter op mn 360... en bij muziek ziet mn 360 2 bestanden staan van beethoven en een of ander jazz muziekje, dat ie waarschijnlijk standaard vond bij de installatie van media center, maar bij de pc zie ik die niet in de muziek folder staan...

    Moet ik dan opnieuw opstarten van mn pc? of iets anders? ik ben er namelijk niet erg vertrouwd nog mee :p Alvast bedankt ;)

    edit: pc opnieuw opstarten werkt niet, het in de shared folder zetten van dezelfde partitie als waar media center in is geinstalleerd werkt wel, maar daar wil ik mn video's niet neerzetten (Die staan nu op een andere partitie) :/ Iemand een oplossing? Alvast bedankt ;)
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2006
  16. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon een snelkoppeling plaatsen van het bestand/mapje die je wil delen. Dit heb ik ook en werkt super!
     
  17. Likwit_Snake

    Likwit_Snake Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    ok dacht ik al aan, maar dacht dat de 360 dat vast niet zou herkennen, wel dus! tnx voor het antwoord ;) morgen meteen ff proberen.

    en hoe komt t dat de media center die ik op mn pc zie niet hetzelfde is als op mn 360. Er staat namelijk een mapje in video en images die ik weg wil halen, maar dat gaat niet... is daar een andere manier voor? Alvast bedankt,

    Likwit_Snake
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2006
  18. geforce

    geforce Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    je kan ook gewoon de mappen toevoegen op de xbox 360, net als je bij mediacenter op de pc kan:)
     
  19. Likwit_Snake

    Likwit_Snake Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand dat?

    Ik heb dus een map in mijn Mediacenter staan die ik eruit wil hebben, maar ik kan die niet verwijderen.

    En hoe het komt dat Mediacenter op de PC andere mappen toont dan de Mediacenter op de 360?

    alvast bedankt ;)

    Likwit_Snake
     
  20. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat vind ik zo'n gedoe. Even snel een snelkoppeling maken werkt sneller :+ ;)

    Snap niet precies wat je bedoelt...

    De gedeelde mappen zijn verschillende voor je PC en de 360. Voor elk moet je apart aangeven welke mappen je wel of niet wil delen. De 360 neemt niet automatisch de instellingen van je PC over oid.
    De mappen "all users/shared pictures" en "all users/shared video's" (Engelse Windows;)) worden standaard toegevoegd als gedeelde mappen voor de 360. Hoe dit met de PC zit weet ik niet, want die media center gebruik ik nooit. Heb het puur geinstalleerd om video's te kunnen streamen naar de 360. Ik heb geen eens een tvkaart in mijn pc zitten. :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina