1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MetalSonic's Airsoft rifle topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door MetalSonic, 19 feb 2011.

  1. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Airsoft
    Airsoft is een "sport" waarbij er wordt geschoten met speelgoed geweren die lijken op echte geweren. Je kan uiteraard ook met airsoft pistolen schieten, wat zij schieten zijn 6 MM plastic bolletjes. Een airsoft wapen kan op verschillende manieren in elkaar zitten. Het kan via een electrische opgewekte druk, maar ook via een ouderwets lanceer mechanisme met een veertje.

    Het is leuk want je kan bijvoorbeeld binnenshuis op blikjes schieten. De plastic kogeltjes worden nog vrij hard gelanceerd en de "wapens" zijn naar mijn mening ook nog vrij accuraat.

    Topic want
    Waar kan je een leuke airsoftrifle kopen? Wat is een tof adresje voor een setje ammo? Zelf ben ik ermee in aanraking gekomen toen ik 2 weken terug op de terugweg van de wintersport een goedkope airsoft rifle had gekocht in een AC restaurant.

    Let op!
    Airsoft is in Nederland verboden, de wapens lijken veel op "the real deal" en zouden natuurlijk kunnen worden misbruikt voor criminele doeleinden. Houd er rekening mee dat als je een airsoft koopt dat je hem gebruikt op privé terrein!
     
  2. *FeX*

    *FeX* Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat airsoft betreft heb ik gelezen op een ander forum dat er maatregelen worden getroffen omtrent deze sport en wapens en dat ze proberen airsoft legaal te maken in NL (ok airsoft is legaal hier maar nu willen ze ook replica wapens proberen legaal te maken) of het allemaal al geregeld is weet ik niet maar zal zo het artikel opzoeken

    Edit: kan het zo 1 2 3 niet vinden maar blijf zoeken.
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2011
  3. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou leuk zijn, op zich. Degene die vinden dat de replicas maar gevaarlijk zijn omdat ze op echte wapens lijken moeten aan het volgende denken. Een mes wordt ook door velen als een wapen gebruikt, en dat kan je toch ook overal kopen? Het spreekt denk ik wel voor zich dat je niet met iets dat op een wapen lijkt op straat loopt. Een vriend van mij die Nin Jutsu deed mocht geloof ik ook niet met zijn wapenstok over straat lopen. Die moest in een speciale hoes zodat men het niet kon zien.
     
  4. Commander J

    Commander J Active Member

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    0
    Een vergelijking met een mes gaat natuurlijk niet helemaal op he;)
     
  5. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het slechts gemaakt omdat ze er beiden voor mensen op afstand uit kunnen zien als wapens. Verder is het natuurlijk appels en peren enzulks.
     
  6. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Beter maken ze het niet legaal. Dan wek je alleen maar meer overvallen met schijnwapens op.
     
  7. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Een maatje van mij gaat elk weekend naar België. Koopt daar (en op internet) al z'n spullen. Volgens hem is het een hele hechte community.
     
  8. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een kick, heeft iemand wat algemene kennis van airsoftguns? Mijn XK918B schiet niet. Ik snap ook niet waar de kracht uit wordt gehaald bij dit speelgoed.
     
  9. Sander2

    Sander2 Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    uit de springveer.
    Nog wat leuker.. met de nabv pas mag je legaal je eigen replica kopen
     

Deel Deze Pagina