1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Microsoft Office, Excel, Outlook etc.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door [2k], 11 feb 2006.

  1. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Klopt, maar alles op school werkt met Word. Heb het al vaker geprobeerd, maar bleef telkens in problemen komen.
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    oneens :+

    En kom op, 70 euro voor 4 jaar is toch niet duur als je nagaat wat die licenties normaliter kosten 8)
     
  3. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Ik heb al de licentie van de versie op mijn MacBook gekopierd naar die van mijn iMac en het werkt ook nog! }:]
     
  4. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.819
    Leuk Bevonden:
    843
    Ik bedoel werkt vele malen beter op een Mac als Office op een Mac :+. Office is echt tering sloom als je in grote documenten aan het werken bent op de Mac.
     
  5. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    +1

    Daarbij is de nieuwe Office 365 echt een onwijs goed pakket. Met de SkyDrive-opslag er bij en het streamen van de volledige Office-programma's kan je écht je bestanden overal bekijken en bewerken.
     
  6. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.957
    Niet als je geen Internet hebt :+
     
  7. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Sorry, maar dat ik mijn bestanden overal kan bekijken vind ik wel het minst belangrijke van Office. Zelfs met een simpel USB stickje kun je overal je bestanden bekijken.

    Zakelijk kan het wel heel handig zijn als je altijd en overal over je bijv financiele gegevens wilt kunnen beschikken.
    Als particulier word ik er niet warm van. Als ik maar de nieuwste Excel heb ben ik al blij :cool:
     
  8. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb een vraag m.b.t. outlook en excel.

    Een klant van mij gebruikt outlook om binnenkomende mails te beantwoorden voor de verhuur van een zaal. Nu komt de mail binnen op verhuur@xbw.nl, maar wanneer de mail verstuurd wordt komt deze in de verzonden items van pietje@xbw.nl terecht, en niet in verhuur@xbw.nl. Nu lossen ze het op door een CC naar de verhuur mailbox te sturen, maar dat is niet heel erg handig. Iemand die weet hoe dit opgelost moet worden?

    Voor wat betreft excel ben ik benieuwd of het mogelijk is om een beveiliging op een aantal cellen te zetten, zodat deze niet bewerkt kunnen worden. Ik heb de volgende opmaak: Prijs, aantal en totaal. Nu mag alleen aantal bewerkt kunnen worden, en de cellen van prijs en totaal niet. Iemand een idee hoe ik dit kan doen? Ik heb al zitten spelen met de beveiligingsinstellingen en celeigenschappen, maar het is me nog niet gelukt.
     
  9. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Antwoord op je Excel-vraag:
    Cellen selecteren die bewerkt mogen worden. Dan rechtermuisknop >> celeigenschappen >> bescherming >> vinkje 'geblokkeerd' uitzetten >> OK.

    Daarna Extra >>Beveiliging >> Blad beveiligen.

    Zo gaat het in Excel 2003. In 2007 gaat het ook ongeveer zo, alleen volgens mij zat daar geen menu extra in maar stond het onder 'Controleren'. Kan ook anders zijn, maar het is iig niet lastig te vinden.
     
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Kan ik in Word 2013 ook een gedeeltelijke inhoudsopgave toevoegen?

    Ik heb mijn koppenniveaus 1, 2 en 3. Die worden weergegeven in de inhoudsopgave. Ik wil echter bij de start van elk hoofdstuk (niveau 1) de inhoudsopgave van dat specifieke hoofdstuk. Kan ik dat automatiseren of moet ik gaan knippen en plakken?
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Excel-vraagje:

    Ik maak van een de gegevens van een enquête grafieken. Nu heb ik in sommige gevallen dat de maximale frequentie op een bepaald antwoord 3 is.

    In m'n staafgrafiek krijg ik wel 0,5 en 1,5 en 2,5 te zien... Dat wil ik niet! HOE?!
     
  12. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    [​IMG]

    Weet iemand hoe ik de opmaak van etiket 1 nou ook op alle andere etiketten kan toepassen? Daar kom ik niet uit...
     
  13. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Ik heb een brandende vraag:

    Ik wil in Excel een getallen reeks doortrekken, maar met herhaling er in, bijv 1 1 1 2 2 2 3 3 3 enz. Dit kan niet op de simpele manier, want dat gaat hij hem aanvullen als een lineaire reeks ofzo (3.5, 3.8, 4.1 om precies te zijn...). Hoe doe ik dit?? Handmatig wordt een probleem, aangezien mijn file een half miljoen regels lang is.

    nvm. <3 Youtube
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2014
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Kan dat echt niet in Excel via een bepaalde functie? (Heb je vast al gezocht, gok ik)

    Daarnaast, hoe bedoel je precies? Je hebt al getallen die constant herhalen en via een patroon oplopen en je wilt dat patroon doortrekken of je hebt getallen met een patroon en je wilt die afzonderlijke getallen herhalen?

    Daarnaast, moet je het 1 keertje uitvoeren of vaker herhalen?
     
  15. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    is al gelukt :)
     
  16. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Hoe kan ik in Excel een bestaande lijst op alfabetische volgorde sorteren? Ik weet hoe je een column kunt sorteren op alfabet, maar het gaat om een klantenbestand.

    Er zijn rijen met bedrijfsnaam, adres, postcode, telnummer etc.
    En de bedrijven zijn niet op alfabetische volgorde ingevoerd.
    Als ik nu die bedrijfsnaam column sorteer op alfabet dan staat dat goed, maar dan kloppen de adres, postcode, tel nr gegevens niet meer bij de juiste bedrijfsnaam natuurlijk.

    Hoe kan ik dit op alfabetische volgorde sorteren, met behoud van eigen waardes uit andere columns? (Bedrijfsnaam X met tel nr, adres, etc)

    Edit: Fixed!
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2015
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  17. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    Help!!
    Voor een database heb ik een lijst met contactgegevens die in één kolom gegroepeerd zijn (en de gegevens per contact zijn niet consistent qua regelaantallen).
    De opdracht is om alle gegevens uit kolom A uit te strekken over kolommen B t/m K (bij voorbeeld Amiot) of B t/m F (bij voorbeeld Aoki). Uiteindelijk zal er dus een database ontstaan waar persoonsnaam / bedrijfsnaam / adres / postcode / plaats / tel / mail / fax / website gegroepeerd zijn over kolommen A t/m K.

    Nu is er een functie om dit per groep te doen: CTRL C + CTRL R (in kolom B). Om dit voor duizenden contactgegevens te doen, ben ik teveel tijd kwijt, daarom probeerde ik het met een macro, echter lijkt de macro niet te accepteren dat de handeling steeds op nieuwe gegevens moet plaatsvinden.
    Kan iemand mij helpen de methode te vinden om onderstaande file met enkele functies compleet te normaliseren naar kolom B?

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina