1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Microsoft Zune

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Excess-Denied, 30 aug 2008.

  1. koennn

    koennn Science Fiction Fan

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe laat ik mijn Zune (de software) dat automatisch updaten? Of moet ik gewoon even het bestandje handmatig downloaden?

    Ik heb sinds kort een Zune HD.
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2010
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hmm ik ga een windows mobile 7 kopen, lijkt me allemaal geweldig dit. Misschien een zune voor er bij :)
     
  3. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Eigenlijk is dat nog zo gek nog niet. Heb vaak meegemaakt dan ik onbereikbaar ben omdat ik teveel muziek heb zitten luisteren.
     
  4. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Snappen jullie dan nu waarom ik een iPhone en iPod touch heb?
    En mensen mij maar voor 'gek' verklaren. :+
     
  5. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Ik heb de zune hd 16 gb en zit met een probleem.
    Ik heb er alleen muziek op staan maar kan er bijna niks meer opzetten omdat er 7GB! in gebruik is die ik niet kan terug vinden. Via de software kan ik zien dat er geen films, afbeeldingen oid. op staan. Ik neem aan dat de software geen 7gb in beslag neemt?
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik twijfel nog, er is wel erg veel nog niet beschikbaar.....
     
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Inderdaad. Marketplace komt nog niet beschikbaar in Nederland.
     
  8. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Je kan als de software niet automatisch het aangeeft de software verwijderen en dan gewoon opnieuw downloaden van de site. Als je dat doet gaat de software vanzelf alles terug zetten zoals het stond voor de update. :)

    Ja Zune HD heb ik ook geweldig apparaat, denk dat er in niet al teveel tijd weer een nieuwe Zune HD komt. Aangezien Microsoft de Zune nu international maakt (niet alleen met WM7), en ook nog steeds met Nvidia (Tegra 2) een contract heeft met de Zune.

    @Rivanov
    En Marketplace heb ik allang beschikbaar op mijn Zune hoor :)

    @Prozack
    Heb je jouw Zune al eens leeg gehaald? Of in de instellingen gekeken in de software zie hieronder.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2010
  9. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op zoek naar een goede MP3-speler met een grote geheugencapaciteit. Ik zat eerst te denken aan de iPod Classic (160 GB), maar de Zune 120 lijkt mij ook wel wat.

    Voordat ik het ga aanschaffen zou ik het fijn vinden om antwoord te krijgen op de volgende vragen:
    - Kun je YouTube-video's kijken zoals je dat normaal op een PC kan?
    - Waar kan ik het beste de Zune 120 kopen?
    - Omdat de Zune niet in Nederland verkrijgbaar, hoe gaat het met eventuele reparatie /garantie / support?
    - Toekomst: staan er nieuwe modellen van de Zune met grote opslagcapaciteit op de planning?
    - Heb ik er met mijn Nederlands Xbox Live account enig voordeel mee?
    - Heeft de Zune nog nadelen/ zijn er voordelen van de iPod classic?

    Dit zijn er nogal wat, maar ik zou het erg waarderen als de vragen, ook al is het maar een gedeelte, beantwoord wordt. :)

    EDIT: Oké, ik was in verwarring, ik dacht namelijk dat de Zune 120 een Zune 120 HD was. De Zune 120 is blijkbaar stopgezet, maar de Zune HD 64GB lijkt mij wel wat. Ik heb nog steeds dezelfde vragen.
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2011
  10. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Zo lang geleden in deze topic geweest, naar alle waarschijnelijkheid komt ergens dit jaar de Zune HD2 uit wat die gaat doen weet ik niet maar voor de Zune HD geldt het volgende.

    1. Nee geen enkele Zune kan Youtube afspelen, de Zune heeft geen Flash support en laat dat nou net het format zijn waar Youtube filmpje in gezet zijn. Misschien krijgt de Zune HD nog wel een update kwa browser en dat zou dan IE9 zijn die HTML 5 ondersteund en dan zou je wel Youtube filmpjes kunnen bekijken.

    2. Een Zune HD kan je van marktplaats halen, let wel goed op dat de batterij nog in goede staat is en ga het ding ophalen en laat hem niet opsturen.

    3. Heb je niet, geen reperatie mogelijk geen Microsoft support in Nederland. Je zegt het zelf al hij is niet te koop hier dus dan geven ze ook geen garantie en kan je hem niet naar Microsoft opsturen.

    4. Zune HD heeft 64gb max, groter komt er niet. Misschien een HD 2? Ik weet het niet, ben daarom over gegaan op WP7 omdat het Zune tijdperk een beetje voorbij is 'helaas', was het zat zolang te wachten op Apps. Begrijp me niet verkeerd de Zune HD is in mijn ogen nog steeds de beste mp4 speler op de markt, alleen de support en de apps en de onzekerheid over de toekomst van Zune had ik geen zin meer in.

    5. Nee, je moet een US account aanmaken om Apps op je Zune te zetten.

    6. Nadelen zijn geen support, stuk = stuk... weinig apps...
    Voordelen zijn beter geluidskwaliteit, mooier scherm OLED, Tegra chip etc...
     
  11. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel erg bedankt voor het antwoorden van mijn vragen! :)
    Wat de reden voor mij is om op een nieuwe mp3 over te gaan is de opslagcapaciteit. 64 GB lijkt mij eigenlijk wel meer dan genoeg en als ik voor dezelfde prijs als een iPod classic een mp3-speler met wi-fi en andere functies kan kopen, dan ben ik toch geneigd om voor de Zune HD te kiezen.

    Alleen wel erg jammer dat de garantie hier dan verwaarloosbaar is. Dat is eigenlijk het enige wat mij nu nog tegenhoud dit product te bestellen.

    Nog even goed over nadenken dus.
     
  12. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Geen dank! :)

    Ik had de Zune HD ongeveer vanaf de launch, geweldige mp4 speler en heb er ruim anderhalf jaar veel plezier van gehad. En idd je kan draadloos internetten erop en PGR: Ferrari edition (die je gratis kan downloaden voor je Zune HD!) is vind ik nog steeds de mooiste grafische game op welk mobiel/mp3 speler ooit.

    Nu heb ik de HTC HD7 daar zit Zune standard ingebouwd, en deze heeft dan wel weer het voordeel dat je gewoon Youtube kan kijken.

    Hier kan je trouwens de specs lezen van de 64gb versie.
     
  13. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Op marktplaats is het apparaat niet te bekennen, dus dan zou ik het moeten importeren. Maar ik denk niet dat ik het risico ga nemen, want het zou zomaar kunnen dat het apparaat stuk gaat en het dan vervangen/gerepareerd kan worden, daarvoor vind ik het eigenlijk te duur.

    Bovendien heb ik er weinig vertrouwen in dat Microsoft binnenkort de Zune naar Europa gaat brengen, dus wachten is dan ook niet echt een optie. Dan toch maar de iPod Classic en hopen dat de toekomst beter brengt.
     
  14. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Ok beetje necro maar goed.

    Zune blijft m'n albums maar weergeven als aparte albums terwijl ze toch echt hetzelfde zijn :mad:

    [​IMG]

    Defaq?
     
  15. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Dat is heel logisch als de album tags niet hetzelfde zijn, dan krijg je dat Zune ze allemaal apart herkend. Oftewel rechtermuisknop op het album en aanpassen, en dit bedoel ik dus NIET in Zune zelf maar de mappen waar je albums in staan.

    Want zoals je misschien wel kan zien staan er onder het nummer ook aangegeven welk album het is ik noem bijvoorbeeld : The Viper, 2011 en Nexus, 2011. Als je deze hetzelfde album titel geeft dan is het 1 MAP.
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2012
  16. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    jah dat had ik al gedaan, maar het blijkt dat dat kut program Album Artist neemt ipv gewoon normaal Album zoals je zou denken :emo:
     
  17. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Je moet bij Album Artist ook de artiest(en) van het gehele album zetten. Dat is in dit geval dus Various Artsist. Vervolgens zet je in het bestand bij Artist de artiest van het nummer zelf. Daarnaast moet je de CD-tags goed zetten in Zune. Je kan aangeven wat CD1 en wat CD2 is, etc. Zie dit voorbeeld:

    [​IMG]

    Verder moet je niet zeggen dat Zune een kut programma is om deze reden. Alle bibliotheken die geavanceerde tags lezen (ook iTunes bijvoorbeeld) doen precies hetzelfde. ;)
     
  18. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Ah ok ik gebruik al sinds het begin de tijden Winamp eigenlijk en heb hier dan ook nooit mee te maken gehad 8) Op al m'n vorige telefoons kon je gewoon per map indelen dus sleepte ik gewoon mapjes naar de tel en kloar! Lekker ouderwetsch simpel

    Maar heb alle Albums aangepast, per nummer worden me een beetje teveel :p Nu komt dus de grap dat ik nog zo'n paar duizen nummers aan Zune moet toevoegen...
     
  19. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Wat oudere systemen werken met mappen inderdaad. Dat is erg makkelijk, maar als je zorgt dat je de juiste tags hebt, krijg je alles voor elkaar. Dan kan je bijvoorbeeld heel makkelijk genres, jaren, artiesten (en dus ook specifieke artiesten die bijvoorbeeld één nummer op een cd hebben) filteren.

    Het is veel werk als je nog nooit je muziek geordend hebt. Maar doe het één keer en je zal er voor eeuwig plezier van hebben. ;) Als ik een nieuwe cd heb rip ik hem meteen en als de tags niet goed zijn, pas ik het meteen aan.
     
  20. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Mja je hebt helemaal gelijkt natuurlijk maar om alles te sorteren ben ik echt veelste lang bezig, dat is het me echt niet waard 8)

    Kun je trouwens Last.FM gebruiken met zune ?
     

Deel Deze Pagina