1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Microsoft Zune

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Excess-Denied, 30 aug 2008.

  1. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Voor de kenners. Wat is een vriendschappelijke prijs voor een Zune 80 gig net een half jaar oud? Een vriend van me wil hem overnemen. Ik vertel hem een " marktplaats" prijs en dan iets eronder... Maar er staat geen Zune 80 op marktplaats... :+
    Ik zit zelf te denken aan ongeveer 150 euro...
     
  2. diablo85

    diablo85 Active Member

    Berichten:
    179
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is nou precies het voordeel van een zune t.o.v. een iPod?
    ik heb namelijk een nieuwe mp3 nodig, ik wil geen ipod want ik haat die hype, alhoewel het volgens mij wel een kwalitatief goed apparaat is. Cowon wil ik ook niet meer, gaat elke keer stuk bij mij...
    Dus als de Zune echt goed is, ga ik daar maar achteraan.

    wat ik belangrijk vind:
    kan ik vanaf elke pc muziek erop zetten? of moet het vanaf mijn eigen pc waar de software op staat?
    kan ie harder dan een ipod?
    kan ik mappen indelen zoals ik wil? dus niet alle liedjes bij elkaar of alleen onder albums ofzo?

    alvast bedankt.
     
  3. Marciiano

    Marciiano Active Member

    Berichten:
    285
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben ook van plan een Zune aan te schaffen bij de site die Winterbase gaf is hij nu 75 euro de 30 GB Zune
     
  4. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Vind het een beetje triest als mensen expres geen iPod kopen omdat ze niet met de hype mee willen doen. Je koopt 'm toch voor jezelf en niet voor anderen? Als je de iPod toch een goed apparaat vind dan laat je je toch niet weerhouden door de zogenoemde "hype"? :{
     
  5. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    1. Het werkt met software dus de Zune is net als de Ipod geen HD waar je dingen even snel in kan slepen. Het is wel mogelijk om dat te doen, maar dat gaat dan via hacken. Persoonlijk vind ik dat geen slim idee, maargoed om je dus antwoord te geven op je eerste vraag; Het hoeft dus niet alleen op je eigen pc te staan, maar het werkt wel via een soort gelijke Itunes.

    2. Ja hij kan harder als de Ipod, en een stuk harder ook.
    3. Voor video/foto's/plaatjes kan je zelf mappen maken, voor muziek kan je ook zelf mappen maken maar dit komt dan wel in album lijst te staan.

    @Rivanov
    Heb je natuurlijk helemaal gelijk in, ik vind zelf alleen wel iets aparts leuker dan iets waar iedereen meeloopt. Zo zit ik in elkaar, dus misschien ben ik dan geen hypemeloper. Maar ik hou van dingen die een beetje apart zijn, zo ook de Zune omdat haast niemand hem hier in Nederland heeft. Het is altijd leuk als je bijvoorbeeld in de trein zit, en iemand heeft een Ipod en zit dan te kijken naar mijn Zune of wil er van alles van weten zulke dingen maken de Zune nu nog uniek! :) Maar aankomende lente is dat unieks er ook wel van af, want dan ligt de Zune gewoon in de winkels hier in de EU. Tot die tijd vind ik het gewoon leuk om iets te hebben wat nog haast niemand heeft, dat zullen de mensen met een Iphone aan het begin net zo gehad hebben. ;) Daarnaast vind ik persoonlijk het gewoon een veel fijnere mp3 speler dan de Ipod, maar smaken verschillen uiteraard en das maar goed ook! :)

    @Marciiano
    Dat is niet duur, alleen je krijgt dan wel de aller eerste van de Zune en volgens mij ook de bruine en die vinden veel mensen niks door de kleur vandaar dat ie zo goedkoop is. :) Je kan misschien beter nog even wachten met kopen, of via eBay/Marktplaats een iets nieuwere versie kopen de 30gb zwart bijvoorbeeld. Ik heb die toen d'r tijd voor 150 euro gekocht, en de prijzen zijn nu zo rond de 80 tot 95 euro.
     
  6. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik denk er ook over om een Zune te kopen, als er ergens een winkel is waar ik de 80/120GB versie kan kopen :) En dan niet die bruine, want die is echt freakin' lelijk.
     
  7. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Inderdaad. Wil er ook 1 kopen maar wil hem het liefst in het zwart, 30 GB. Die bruine vind ik niet lelijk maar aangezien het de eerste versie is twijfel ik, ook vind ik dat groene randje vaag.

    Zal je net zien, koop ik die bruine en dan liggen die zwarte binnenkort hier in Nederland in de winkel :lol:

    Iemand een Nederlandse shop waar je die zwarte 30GB kunt kopen? Marktplaats lijkt me echt niets. Ebay.. gebruik ik nooit :emo:
     
  8. Clappermander

    Clappermander R6V2

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    0
    Ebay nooit?

    Man als er iets handig is, is dat het wel.

    Met paypal account helemaal ;)
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Heeft iemand ooit problemen gehad met de software? Ik krijg de software helemaal niet geinstalleerd. Ik heb ook al de 3.0 software van de site geprobeerd, maar die geeft No Installation Media fout met verderop in het verhaaltje iets over Image Mastering Api V2.

    Edit: Laat maar, waarschijnlijk het antwoord al gevonden.
     
  10. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Hoe krijg ik games op mijn Zune? :)

    Edit: Kan de Zune niet helemaal uit? Als ik nu een knop indruk staat ie in 1sec gelijk weer op het scherm, kan ie niet helemaal uit of zo?
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2008
  11. Splintertje

    Splintertje Active Member

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand een site waar ik een nieuwe Zune black (ong. 30 GB) kan kopen?
     
  12. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Zune heeft 2 verschillende geheimen uit knoppen ;) 1 is voor slaapstand en de ander is geheel uit.

    Slaapstand:
    play/pauze knop indrukken en met de touch pad naar beneden drukken. (ingedrukt houden)

    Geheel uitschakelen
    back button indrukken en met de touch pad naar beneden drukken. (ingedrukt houden)

    De games kan je via Zuneboards.com downloaden, je moet dan wel even XNA 3.0 en C#2008 installeren om de games op je Zune te zetten.
     
  13. Atmaxar

    Atmaxar Banned

    Berichten:
    363
    Leuk Bevonden:
    2
    Yes, ik heb hem ook binnen.

    De 120GB versie is vandaag aan komen vliegen vanuit amerika.

    Mijn eerste indruk is iig heel erg goed nu snel de hdd hack uit voeren en wat games er op gooien en natuurlijk vol stampen met muziek.
     
  14. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Bedankt, het is gelukt.

    Excess-Denied, weet jij toevallig al een Nederlandse shop die Zune accessoires verkoopt? Ik kreeg bij mijn Zune een bruin zakje maar, ik heb liever een clear case.

    Iemand een idee hoe ik de Zune software kan gebruiken en ook gebruik kan maken van Last.FM? Vind de Zune software vele malen mooier en beter werken dan WMP en Itunes. Nog een vraag, een account in die Zune software kunnen wij Nederlanders niet maken?
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2008
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    waar heb je hem besteld :) en hoeveel koste deze?
     
  16. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ben er bijna 100% zeker van dat hij hem via Ebay heeft gekocht.
     
  17. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Geen dank! :)

    Hieronder de antwoorden op je andere vragen.

    1. Voor zover ik weet kan je hier in Nederland bij geen enkele online shop accessoires kopen, de enige oplossing is dan Ebay (de Nederlandse versie). Over een paar maandjes is dit wel anders dan kunnen we gewoon net als de Ipod van alles kopen hier in de EU op het gebied van Zune.

    2. Last.fm en de Zune software gaan jammer genoeg niet samen, er zal best een hack voor zijn maargoed die moet je even opzoeken op google denk ik. Je kan wel gewoon de nummers die je afspeelt op msn laten zien, waar ook de WMP gebruik van maakt.

    3. Ja je kan een account aanmaken om gebruik te maken van de online functies van de software, je kan dan ook een soort van Last.fm achtig playlist ding aanmaken. HIER kan je lezen hoe. Normaal gesproken is het online gedeelte alleen voor de US, dit omdat daar natuurlijk alleen de Zune te krijgen is. Maar het schijnt dat het met bovenstaande link ook mogelijk is voor de EU, heb het zelf nog niet uitgeprobeerd.

    De mensen van MSZUNE hebben al die befaamde Zune Cards (ala Last.fm playlist)

    Edit:
    Hier kan je nog een uitgebreide handleiding vinden hoe je ook in het bezit kan komen van de online functies.
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2008
  18. Atmaxar

    Atmaxar Banned

    Berichten:
    363
    Leuk Bevonden:
    2
    Een vriend van mun ging toevallig afgelopen week naar amerika en is vrijdag thuis aan gekomen met een Zune voor mij.
     
  19. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Nieuwe Zune Originals! :) Hier kan je de rest vinden...
     
  20. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Zien er bruut uit! Als ze hier in Nederland de nieuwste Zune gaan verkopen dan haal ik die. De Zune die ik nu heb is prachtig maar erg.. dik.
     

Deel Deze Pagina