1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

mijn eigen gameshop beginnen

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Horny Devil, 2 aug 2003.

  1. Sidereal

    Sidereal Guest

    interessante thread dit..hou ik in de gaten..

    horny devil, succes ermee man!
     
  2. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    sidereal je hebt pm:)
     
  3. murkland

    murkland Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm...inderdaad leuke thread. Ik ben blij dat men zich er ook van bewust is dat dit iets is wat je niet "even" doet. Zeker als je out of the blue een onderneming opstart, neem je op persoonlijk financieel vlak zeker een risico.

    Wellicht ten overvloede maar enkele kosten:
    Pand huur
    Gas en licht, etc (niet onderschatten wat een winkel per maand verbruikt)
    Voorraad
    Accountant (altijd handig voor het complexe belastingstelsel)
    Afschrijfkosten van verschillende items
    Verzekeringen voor pand
    Verzekeringen voor de business
    Verzekeringen voor de inboedel
    etc

    Tevens heb je concurrentie van grote tekens (FRS, Bart Smit, Dixons, etc) die een groter marketing budget hebben, en door grote inkoop eventueel lagere prijzen kunnen hanteren.

    Het ligt eraan waar je op mikt; voor de hardcore gamers en verzamelaars moet je absoluut unieke spullen (met een hoge marge) hebben. Anders red je het niet.

    Het grote publiek zal toch eerder geneigd zijn om bij een keten te kopen, aangezien ze niet om zullen rijden om een spelletje te kopen. (Dat wordt namelijk gedaan tijdens het winkelen op zaterdag). Ik neem niet aan dat de huur in een groot winkelcentrum betaalbaar is voor een zelfstandige onderneming.

    ps Snacks, booze en muziek zou ik niet doen. Teveel risico voor schade, en eventuele inspanningen voor schoonmaken.
    Te luide muziek schrikt af; wel leuk voor de doelgroep, maar de klanten met een besteedbaar inkomen zijn wat ouder. En daar moet je het van hebben.

    pps En laten we het grootste risico niet vergeten.. het niet WILLEN verkopen van collectable materiaal omdat je het zelf veel te leuk vindt.... (er staat een leuke column van Redeye in de Edge van deze maand hierover)
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2003
  4. O.P.G-RAMIN

    O.P.G-RAMIN Uber GeeK!!

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    horney devill ik kan je een ding zeggen games verkoopen is niet echt winst geefent en je met veel verkoopen om te verdiene helemaal als je goed koop will zijn en het is niet mekelijk om ergens ene goede plaats te vinden laat staan dat je ook nog reklames en dat shijt moet doen om naam bekend hijd te krijgen, en het duurt well ff voor dat mense weeten dta je een gameshop beter is dat intertoys ;), ik kan het zeggen heb zelf een gameshop
     
  5. mastapiece

    mastapiece Guest

    Tjeez, hoelang woon jij al in Nederland?? Leer normaal typen man..pff
     
  6. Goldfish

    Goldfish is een kutnaam

    Berichten:
    1.364
    Leuk Bevonden:
    0
    zeg dit soort dingen niet te snel, een persoon kan ook last hebben van (ik weet de naam niet meer). in ieder geval: het is een soort ziekte waardoor je niet goed kan lezen en schrijven.

    er is wel eens zo´n jongen op het forum geweest. hij kreeg ook dit soort reacties terwijl hij niks aan dit probleem kon doen.


    maarrrr... als OPG-RAMIN dit probleem niet heeft moet hij serieus eens een cursus typen overwegen:D
     
  7. Horny Devil

    Horny Devil Jackass Extrodinare

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    0
    ok bedankt voor de deze zeer raadzame informatie,

    ik ben er ook wel achter dat ik er niet rijk van zal gaan worden
    maar ik wil eens iets doen waar ik plezier in heb! geld maakt mij niet gelukkig!

    ik ga ff alle reacties knippen en plakken en zal dit bewaren en uitprinten en tussen mijn belangrijke documenten bewaren zodat ik in de toekomst wat met mijn droom kan gaan doen.

    allemaal bedankt voor de reacties

    ik laat deze thread nog ff open voor meerdere reacties.

    mvg.

    Dirk Visser Aka Horny Devil
     
  8. badboy1987

    badboy1987 Whisky Lover

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er persoonlijk ook een hele tijd aan zitten denken,heb het alleen financieel nog niet rond kunnen krijgen om er zelf 1 te openen. Ik dacht vooral aan een breed assortiment beginnend bij Commodore 64 tot Xbox en dan ook veel merchandise daar om heen,denk dat dat sowieso erg belangrijk is. + de vraag of je er echt voor de 100 % achter wilt en kunt staan aangezien je heel veel tijd erin moet steken wil je het een beetje van de grond kunnen krijgen. Misschien kunnen we eens praten om er samen 1 op te gaan starten :)
     
  9. murkland

    murkland Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0
    Tip:
    De hele retromarkt gaat mijnsziens binnenkort instorten, dus verwacht niet teveel van dit soort merchandise.
    Argumentatie volgt indien gevraagd :)
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2003
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dit heet dyslexie ... en je hoeft niet dom te zijn om hier last van te hebben ... 1 voorbeeld van iemand met dyslexie was dhr. Albert Einstein

    De kracht van dyslexie

    Als iemand met dyslexie de kansen krijgt om zich volledig te ontplooien en zijn sterke punten ten volle te benutten, dan kan hij vaak heel veel bereiken in de maatschappij. Er zijn talloze voorbeelden van beroemde dyslectische uitvinders, filmmakers, acteurs, ontwerpers, schilders, beeldhouwers, politici en zelfs schrijvers, die het heel ver hebben geschopt. Voorbeelden zijn:


    Voorbeelden zijn:

    Christi
    Einstein
    Bell
    Disney
    Da Vinci
    Lennon
     
  11. O.P.G-RAMIN

    O.P.G-RAMIN Uber GeeK!!

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    wilde bijna hier niet meer poste maar goed
    jah ik heb dyslexie "copy past van fardo 8)"
    en kan er geen ruk aan doen :{
     
  12. badboy1987

    badboy1987 Whisky Lover

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    Gevraagd :)
     
  13. murkland

    murkland Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0
    Happy to provide :)
    Naar mijn mening is de hele retro hype niets meer dan dat; een hype.
    Past in hetzelfde rijtje als de rest van de 70 en 80's sentimenten.

    Want de bottomline is; wie is er geinteresseerd in retro spul?

    Verzamelaars zijn meestal al een tijdje bezig, hebben waarschijnlijk hun collectie al compleet, en gaan niet de hoge prijzen neerleggen die tegenwoordig gevraagd worden. (Een Vectrex voor 200 Euro?)
    Mijn inschatting is dat deze de storm even uitzitten.

    Geinteresseerden:
    Kopen voor teveel geld oud spul vanwege de hype. Raken waarschijnlijk snel gedesillusioneerd.
    Waar het op neerkomt is dat de spellen vroeger echt niet beter waren dan nu, terwijl dit wel min of meer de sfeer is die er heerst.

    Wie gaat er 100 Euro voor een Colecovision (ik noem maar wat) neerleggen als hij voor hetzelfde bedrag betere kwaliteit kan krijgen?

    Er zit in Amsterdam (naast Boudique Kalverstraat) een zaakje (plaatboef of zo) die alleen maar oude consoles heeft. Goed aanbod, maar de prijzen zijn verschrikkelijk hoog. Ik denk dat hij over een jaar out of business is.

    Naar mijn mening is de hele retro hype gebaseerd op een perceptie dat alles vroeger beter was dan nu (gevoed door het feit dat er nu teveel meuk op de markt verschijnt).

    Sorry, ben een beetje duf, dus het hele betoog hangt als los zand aan elkaar (het wil vandaag niet zo), maar ik wil hier graag over discussieren.
    gr,
    m
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2003
  14. Dr Zoidberg

    Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je veel extra geld kan verdienen met de verkoop van DVD's ernaast. Dat doen bijna alle gameshops tegenwoordig.

    Hoge marges....
     
  15. murkland

    murkland Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit opent de weg voor de vervolgvraag:
    Ben je dan een gamestore aan het openen, of een multimedia & merchandise winkel?
    (Die mix zie je steeds vaker)
     
  16. badboy1987

    badboy1987 Whisky Lover

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat veel mensen langs zo'n winkel lopen,en opeens zeg maar een atari met pacman zien en denken o dat hadden wij vroeger ook,eigenlijk lijkt me dat onwijs leuk om weer te gaan spelen. Zo krijg je weer nieuwe verzamelaars erbij. Ook kan een multimedia & merchandise winkel heel interessant zijn. Ik ga binnenkort waarschijnlijk eerst een online winkel opstarten,mocht dat goed gaan lopen dan worden er plannen gemaakt om een echte winkel op te starten. Ik kom er vanavond wel over terug,het zweet plenst nu over m'n toetsenbord :)
     
  17. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik hoop dat je weet dat een online winkel pas interessant wordt als je prijzen ala GCShop gaat hanteren?
     
  18. Vaag

    Vaag Active Member

    Berichten:
    748
    Leuk Bevonden:
    2
    Waarmee je dus weer inlevert op je verdiende geld per artikel,en je dus een grote klantendatabase nodig hebt om je kosten per maand tekunnen betalen.

    Tis eerst goed investeren(vooral reklame) in dit soort dingen voordat er echt een beetje van geleefd kan worden denk ik.
     
  19. murkland

    murkland Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0
    Met de huidige prijzen? Ik weet het niet...als je voor 50 euro een Atari VCS met Space Invaders koopt, voel je je dan niet bekocht?

    Succes! Ik hoop dat het lukt; de online markt is best wel pittig...
    Maar wel goed om even proef te draaien. (Lage kosten)
     
  20. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    GCshop verkocht gewoon een aantal maal grote games voor hun kostprijs, misschien een halve euro winst makend. Dat soort actie's heeft ze groot gemaakt.
     

Deel Deze Pagina