1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mountainbiken

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Jeffer, 19 aug 2010.

  1. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik heb nog nooit last van teken gehad. In de winter is sowieso het hele lichaam bedekt met kleding en in de zomerperioden nog nooit zo'n beest gezien.

    Als je ook veel asfalt fietst zou ik ook een set dunne banden kopen. Fietst op asfalt makkelijker als je veel kilometers maakt.
     
  2. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Zit er veel verschil in een dunne asfalt band op een MTB of op de terreinbanden? Want stel er ligt een steentje op de weg, ga je dan snel onderuit met een smalle band?

    Ben een beginner vandaar de vraag of een MTB ook geschikt is om lekker een stuk over het asfalt snel te rijden?
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2013
  3. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Met dunne banden heb je minder wrijving op het asfalt waardoor je 'makkelijker' trapt. Maar je zult door een steentje niet snel onderuit gaan. Al is het met dunne banden en stenen wel opletten ivm kans op lekke band. Met MTB banden kun je ook snel over asfalt fietsen al zal het meer kracht kosten dan met dunne banden.

    In principe kun je met een MTB al dan niet in combinatie met dunne banden ook over asfalt fietsen. Al is een MTB er natuurlijk op ontworpen om offroad te rijden.

    Ik zou als ik jou was wat eenvoudigere MTB routes in de buurt gaan fietsen. Zul je ook merken dat je niet snel een teek zal tegenkomen. Zou zonde zijn als je je daardoor laat tegenhouden.

    Op dit forum kun je trouwens veel info vinden over routes, onderhoud van je fiets en elke andere zaak gericht op MTB; http://forum.mountainbike.nl
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2013
  4. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Gebruiken jullie ook een zonnebril of skibril tegen de vliegen e.d. tijdens het biken?
     
  5. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Skibril???????

    Ik heb een zonnebril met 3 gekleurde glazen, wit/transpirant, geel en donker

    Vooral de transpirante glazen zijn heerlijk als t wat donkerder is en je geen troep in je ogen wilt
     
  6. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Ik draag zo nu en dan een bril vandaar, zijn daar tips voor?

    *Bril op sterkte
     
  7. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Een MTB maat van me draagt normaal ook een bril, ook tijdens het autorijden. Bij het mountainbiken heeft hij echter een 'gewone' MTB bril met transparante glazen.

    Afhankelijk van je oogafwijking kun je een bril op sterkte laten maken maar als je slechts af en toe een bril draagt moet een gewone sportbril voldoende zijn.
     
  8. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Aaahhh spieren die verzuurd/pijn voelen na ff een sprintje trekken. Is normaal he? :) Ben juist begonnen met biken dus moet nog veel wennen denk ik. Heb vandaag 2 uur gebiked.
     
  9. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    In het begin zul je je benen vooral goed gaan voelen!

    Echt gaan MTB'en of meer voor het asfalt gekozen?


    Ik ben helaas al 2 weken niet meer kunnen gaan wegens een gescheurde enkelband..
     
  10. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Heb voornamelijk de asfalt wegen gepakt, gewone fietspaden e.d. Af en toe fftjes de berm in om te spelen.
     
  11. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Zojuist weer een ammoniak geur in mn neus na 3 kwartier biken.... Het enige wat ik heb gegeten voor de tocht zijn 2 tosti's ham/kaas en een groot glas water met voedingssuplement. Wat doe ik fout? Misschien te hoge intensiteit, ben pas begonnen.
     
  12. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Boe! Waar zijn de bikers?? Het is zo stil hier.
     
  13. PrutserNL

    PrutserNL a Cool Breez3

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    129
    Vorige week al men mountbikes en spullen verkocht.
    Ik was en fanatieke downhiller, door te weinig tijd allemaal verkocht.

    Zijn hier meer downhillers? of alleen maar XC?
     
  14. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Vind downhill erg leuk maar er is weinig aanbod voor downhill in Nederland helaas. Ben sowieso geen fan van aangelegde tracks.

    Daardoor voornamelijk XC.
     
  15. PrutserNL

    PrutserNL a Cool Breez3

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    129
    Dat is ook wel een nadeel, ik ging meestal naar belgie en duitsland en zomers naar zwitserland.

    XC is ook wat beter voor je conditie en qua mogelijkheid wel beter.
     
  16. StephanieVM

    StephanieVM Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn nieuwe liefde sinds de zomer:
    [​IMG]
     
  17. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Nice ride!!!!
     
  18. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Is dit wat? Mn eerste MTB. Heb het al wel vaker gedaan en wil het gewoon een paar keer per maand gaan doen (omgeving: Veluws bos). Gewoon voor de fun wil ik het gaan doen.
    Dus is dit wat voor rond de 300?

    Merida Matss 60 (2010)
    VERSNELLINGEN 27
    FRAME Matts 60 (T5 Butted Aluminium)
    KLEUR Black (white)
    VOORVORK SR Suntour XCM V2
    DERAILLEUR (V/A) Shimano Deore / Shimano Deore XT
    VOORDERAILLEUR Shimano Deore 34.9
    ACHTERDERAILLEUR Shimano Deore XT
    SHIFTERS Shimano Deore
    REMHENDEL Magura
    REMMEN Magura Evo2
    CRANKSTEL Shimano
    BRACKET AS Shimano Cartridge
    KETTING Shimano
    NAVEN Disc-F Alloy / Disc-R Alloy
    VELGEN Double Wall Jalco AX430 26
    CASSETTE Shimano CS-HG50-9 11-32
    SPAKEN Stainless Silver
    BANDEN Cheng Shin Tyre 26
    STUUR X-Mission EKS Speed Series 6061
    STUURPEN X-Mission Speed
    ZADELPEN X-Mission
    ZADEL X-Mission

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  19. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Iemand nog gemountainbiked de laatste tijd? Ik ga nu elke week naar de Loonse en Drunense Duinen. :) Ik zit nu in het bestuur van de Tilburgse Studentenwielervereniging, dus lekker veel fietsen! Het was eerst een beetje stil gevallen bij mij omdat ik geen zin had om in m'n eentje te gaan. Ik wil binnenkort ook weer eens wat gave routes ergens anders in Nederland gaan uitproberen.
     
  20. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Gister voor het eerst een echt rondje gedaan. Was in Rucphen, wat een vrij vlakke track is, alleen door de vele regenval stond de halve baan onderwater. Was flink doorwerken om niet te vallen en het leek vaak meer op zwemmen dan op fietsen maar het was een toffe ervaring! Ook goed voor vertrouwen kweken in het fietsje. Van top tot teen onder de modder geeft ook wel een kick. :D
     

Deel Deze Pagina