1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mountainbiken

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Jeffer, 19 aug 2010.

  1. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik zou gewoon een fiets bij je in de buurt kopen. Als er iets mee is kun je dan tenminste ook terug gaan. Ik had ook bij 12GO trading gekeken voor een fiets, daar was ie wat goedkoper dan bij mij in de buurt, maar dan moet ik wel 1,5u rijden. Dus voor service kun je daar dan al niet terecht, dat is niet praktisch. Gewoon een dealtje sluiten met een bikeshop bij je in de buurt. In Zuid Limburg heb je ook een testcentrum/winkel van Cannondale of Specialized, waarna je de fiets op internet kan bestellen. Dat is misschien ook iets om naar te kijken.
     
  2. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Gister wezen mountainbiken in Bergen op Zoom waar ik me eerste harde klap heb meegemaakt :emo:

    We hadden eerst de groene route gefietst wat ik zelf wel een leuk baantje vind om te beginnen. Het was lekker baggeren door de plassen en modder maar het had wel wat vond ik.

    Daarna na een koffie gingen we de zwarte route doen (Die scheen minder heavy te zijn dan blauw) waar ik net voor het eind naar beneden rijd en door een plas ga waarbij ik met me achterwiel in een spoor schiet en uit reflex corrigeer ik alleen dat ging fout want me wiel kwam horizontaal tegenover me fiets te staan waardoor je er natuurlijk inhakt. Klap dus over me stuur heen waarbij me stuur in me maag terecht komt en land op me rug.

    Nu alleen nog maar wat schrammen en pijntjes maar niets ernstigs gelukkig. Ook me fiets niet kapot.

    Weet ik ook weer hoe dat is. 8)
     
  3. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Crashen is een part of the game. Het hoort er een beetje bij en uiteindelijk ga je er beter door rijden. Grenzen opzoeken! :+

    Ben vandaag in Sint-Oedenrode wezen rijden, mijn pa houdt niet zo van klimmen en had dit vandaag besloten. Wie ben ik om niet mee te gaan naar een nieuwe route? De route is echt supergaaf, ik miste wel de hoogtemeters maar die eindeloze kombochten en singletracks waren zo ontzettend gaaf. Hele grote stukken pumptrack, jumps, ennnnnn velden vol grote hollandse aardbeien! *) Heb in ieder geval aarbeien staan snaaien totdat ik geen aarbei meer kon zien :lol: Moet je maar geen route naast die velden aanleggen hoor. Ook een leuke afstand van 33 km, voor herhaling vatbaar! Al zeg ik dat bij vrijwel iedere route :emo:
     
  4. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Hey, je hebt m'n tip eens uitgeprobeerd dus? De volgende keer dat je in de buurt bent moet je echt de route Best rijden, die is echt leuk. En dan parkeren bij dat paviljoen, niet bij Aquabest.
     
  5. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Vrijdag m'n fiets gekregen. Gelukkig hoefde ik zelf alleen nog de pedalen er op te zetten.

    Voor een fiets van 600 euro best een goede afmontage. Net eerste stuk gaan fietsen en was heerlijk. Deze week met een vriend de brunssumerheide route eens uitproberen.

    Vraagje: Na elke rit, waar letten jullie dan op? Natuurlijk op troep, blaadjes/takjes verwijderen. Maar maken jullie de fiets elke keer schoon of smeren jullie elke keer de ketting?
     
  6. McKnight_76

    McKnight_76 cool

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    Zelf maak ik mijn fiets na iedere rit (mocht het nodig zijn) gewoon ff zuiver met water en een scheutje afwasmiddel....smeren van de ketting om de 2 weken ofzo.

    Brunssumerheide....leuke plek om te biken.

    Vorig jaar tijden een MTB clinic op de heide
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2012
  7. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Oppervlakkig vuil wil ik nog wel eens een ritje of twee laten zitten. Pas als het echt een baggerbende is maak ik hem meteen na de rit schoon. Alle bewegende delen maak ik altijd wel even schoon. Derailleurs, zand uit de cassette halen, veerpoten van je voorvork even afnemen en onderaan een beetje smeren. Ketting insprayen doe ik niet iedere keer, als je goed spul hebt gaat dit wel wat ritjes mee. Hier niet op bezuinigen.. scheelt veel slijtage en viezigheid.

    [​IMG]

    [​IMG]
    Deze twee sprays bevallen mij tot nu toe nog het beste.
     
  8. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Die Brunssumerheide ziet er maar saai uit. Lijkt wel veldrijden. Of je hebt echt op het allersaaiste stuk een foto gemaakt. En een fully heb je er zeker niet nodig. 8)
     
  9. McKnight_76

    McKnight_76 cool

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    Genoeg leuke stukken hoor....fully niet nodig, agreed with that....maar ik heb het wel, problem with that ?:):
     
  10. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Nee, maar ik vond het op het stuk op de foto, wat gewoon zo plat is als ik weet niet wat, een beetje overdreven. :+
     
  11. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Tip voor schoonmaken: Babydoekjes.
    Laten een heel klein beetje vet achter op je fiets zodat de volgende keer schoonmaken weer een stuk makkelijker gaat. Daarbij poetst het babybilletjes perfect (en dus ook modderfietsen :+)
     
  12. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    holy shit wat een mooi weer voor een vrije dag _O_ I'm off to Noordwijk. Minimaal 4 rondjes knallen daar :cool: Heb sinds pas ook overschoenen, erg handig voor mud conditions en bizarre kou :+
     
  13. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    [yt]pCdrUq9s87A[/yt]

    Damn, die course wordt echt belachelijk dik.
     
  14. StephanieVM

    StephanieVM Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben sinds vorige maand begonnen met mountainbiken.
    Deze bike gekocht voor 50 euro, werkt prima alleen de voorvork/vering zit vast.

    [​IMG]
     
  15. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Nieuwe mountainbike besteld, een 29er :)

    [​IMG]

    Heerlijke voorvering trouwens!
     
  16. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Mooi ding! Cube is een zeer degelijk merk.

    Wat is de exacte afmontage?
     
  17. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
  18. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Netjes netjes!

    De Smart Sam banden van Schwalbe rijden trouwens erg goed op eigenlijk elke ondergrond. Enorm veel grip met die dingen.
     
  19. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Mooi ding :)

    Rijd nu zo'n jaartje ongeveer met 29ers rijden echt geweldig :D. Ga je een hoop plezier aan beleven!
     
  20. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Okéé tnx mannen! :) Aangezien je zegt dat deze banden op elk terrein goed rijden is het prima. Ik ga ook veel op gewoon asfalt rijden. Ben niet zo fel op die teken in het bos! Of heb je geen last van teken als je gewoon op zand rijdt?

    Zat overigens te denken om een keer een extra setje banden met velg te kopen voor enkel asfalt gebruik.
     

Deel Deze Pagina