1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Vinyl Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door HanTheMan, 18 dec 2009.

  1. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik kom onderhand bijna wekelijks bij de plaatboef in Rotterdam. Gister mijn eerste nieuwe/"plastic" LP gekocht, van Eminem. Ben geen fan van nieuwe vinyls en hiphop op een LP is misschien ook niet alles, maar wilde hem toch wel hebben. Vorige keer o.a. Meatloaf, Pink Floyd, Kate Bush en Neil Diamond gehaald. Gister weer meer de kant op van de Rock, met wat oude platen van ACDC etc. Het wordt alleen wel snel een dure hobby, ook al zijn die platen maar 1-10 Euro, maar dat is niet anders :p
     
    Divimus vindt dit leuk.
  2. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
  3. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Je had gister ook hele bakken van 50 cent, uiteraard zijn de hoezen niet meer gloedje nieuw maar de vinyl doet het nog perfect. Sowieso een heerlijke winkel, kan me daar echt uren in verliezen :)
     
  4. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Plaatboef is inderdaad echt een hele toffe winkel! Als je er eenmaal geweest bent wil je elke week terug en er is ook elke week weer een ander aanbod :)

    En leuke prijzen inderdaad.
     
  5. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Klantenkaart scheelt ook nog wel iets, bij elke 100 euro 5 euro korting, toch leuk meegenomen.

    Wil alleen nog een LP/CD speler in 1. Nu zag ik deze bijvoorbeeld:
    http://www.amazon.com/Numark-Profes...p/B000RGXX7O/ref=cm_cr_pr_product_top?ie=UTF8

    Alleen is dit een DJ ding en dat mot ik niet. Weet iemand hier nog een mooie speler, zowel voor LP's als CD's en het liefst waar je ook direct mee kunt opnemen en overschrijven?
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2015
  6. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Oei dat zou ik niet weten. Ik zat laatst op een forum http://forum.vinl.net/ daar zou je het eventueel kunnen vragen. Maar ben daar weg gegaan omdat de mensen mij daar totaal niet lagen.

    Anyways:
    Twee limited editions van Kool Keith gekocht.
    [​IMG]
     
  7. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    [​IMG]

    YAAAAAAAAS
     
  8. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Twee nieuwe platen gekocht deze week :) Converge via Discogs gekocht ^_^

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Divimus vindt dit leuk.
  9. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Discogs is echt te nice. Bestel daar ook alles en als ik een vet album hoor zet ik die meteen in mijn wishlist. Als ik dan besluit om uiteindelijk een album wil hebben, koop ik hem altijd bij een persoon die meerdere dingen van mijn wishlist heeft.

    geef ik wel meer geld uit maarja :+
     
  10. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Heb ook weer een paar nieuwe :)

    [​IMG]
     
  11. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Leuk Rolling Stones :oops:

    Ook wat nieuwe aankopen gedaan.
    [​IMG]
    Joy Division
    [​IMG]
    Joy Division

    En deze twee kon ik niet laten liggen voor totaal 50 cent:
    [​IMG]
    PSB
    [​IMG]
    Spandau Ballet
     
  12. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Kan iemand mij een beetje helpen met de aankoop van een goede LP-speler?
     
  13. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Wat is je budget?
     
  14. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Record van duurste album op Discogs verbroken door zeldzame David Bowie LP
    In maart werd een uitzonderlijke eerste druk van David Bowie's tweede album voor 5993 euro verkocht via muziekwebsite Discogs. Volgens de muziekdatabase en -marktplaats is dat een nieuw record.

    Bijna 6000 euro betaalde een gebruiker van Discogs voor een eerste druk van David Bowie's tweede album dat later als Space Oddity bekend kwam te staan. Daarmee stootte Bowie de New Yorkse punkband Judge van de troon. Judge staat nu op de tweede plaats met hun vrij onbekende plaat Chung King Can Suck It, dat voor 4658 euro over de digitale toonbank ging.

    Is dat veel geld voor een album dat gratis op Spotify te beluisteren valt? Ron Rich, de marketing director van Discogs, vindt van niet. Aan Pitchfork vertelt hij dat het onmogelijk is om de waarde van zo'n zeldzaam album in geld uit te drukken: 'verzamelaars zoeken naar een fysiek stuk geschiedenis, zodat ze zelf een deel van het verhaal in handen hebben.'

    Het recordbedrag lijkt hoog, maar verbleekt in vergelijking met de bedragen die al eerder voor zeldzame albums werden neergelegd. Zo won Martin Shkrelli, beter bekend als 'de meest gehate persoon van Amerika', de veiling voor het enige exemplaar van een Wu-Tang Clan album door 1,7 miljoen euro te bieden. De prijs voor gehandtekende exemplaren kan ook snel oplopen: een Sgt. Pepper's met de paragrafen van alle Beatles werd in 2013 verkocht voor 255.000 euro.
     
  15. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik moest deze gewoon in de collectie hebben :)

    [​IMG]
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  16. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    [​IMG]

    OST echt voor vier pond in Londen kunnen vinden, Andre was een Record Store Day deal, nog kunnen bestellen.
    Ohja, ik wil eindelijk eens geluid uit mijn LP speler. Destijds een Lenco L3867 gekocht, heeft al ingebouwde voorversterker omdat ik wel wat LP's heb en steeds meer krijg. Alleen die tulp kabels kunnen nergens bij mij in. Heb alleen een soundbar met optische ingang en HDMI en mijn TV heeft alleen HDMI. Wat kan ik doen, is er een verlengstuk waardoor het kan werken op mijn soundbar of tv. Of anders cheap ass simpele boxjes? Next maand krijg ik Kendrick's DAMN dus wil die graag afspelen en de rest ook hahaha.
     
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.436
    Leuk Bevonden:
    17.528
    Fiasco vindt dit leuk.
  18. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Ohja ohja ohja? Vijf laar later en koop alleen maar vinyl voor aesthetics.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina