1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[NGC] Japanse verkoopcijfers

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WouteR, 18 sep 2001.

  1. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    GameSpot
     
  2. Bill Gates

    Bill Gates Now known as Vegeta

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    Een half miljoen in 2 uur! Die gekke Jappanners haden tentjes op de straat, dat is echt maf ja!
     
  3. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Is iedereen hier nou analfabeet of ben ik nou zo slim :confused:
     
  4. Micro$oft

    Micro$oft Gamecube Die-hard!!

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor veel winkels ging het met 2 uur erdoor, sommige winkels moesten één dag, of drie dagen wachten voordat ze de Gamecube's hadden, daarom duurde het wat langer..
    Verder wordt hierbij de pre-orders en internet sales vergeten, dat bedraagte 150.000 stuks, hoeveel daarvan daadwerklijk zijn thuisbezorgt weet ik niet, maar het is moeilijk voor te stellen dat ze niet zijn thuisbezorgt.

    Over die PS2 verkopen, er was een schreeuwend tekort. Die 900.000 stuks in een week is echt waar bullshit, ze hadden namelijk nog geen 300.000 klaar voor launch in Japan.... Als je alle PS2 bij elkaar opteld tijdens de release in Japan, Amerika en Europa kom je pas op 900.000 stuks uit in een week.Hoezo kunstig met cijfers??, Sony is daar heel goed in. Sony brengt dat nogal onduidelijk naar buiten, de schrijver heeft dat verkeert begrepen (zoals velen).
    Verder was men DAARNA zo teleurgesteld in de tegenvallende graphics, games, enz., dat de verkoop in een dal raakte, dus al ZOU het waar zijn van die 900.000 stuks, dat is zo ingehaald (de verkoop loopt nu wat beter, sinds GT3 ).

    Daarbij werd erbij de PS2 meer DVD's verkocht dan games.... Dat geeft ook aan dat hij meer als een goedkope DVD apparaat werd gezien dan een console, en vandaar nog redelijk over de toonbank ging.
    De spellen verkoop geeft aan of een console populair is (als je de console hebt, maar vind je hem niet meer leuk, dan koop je ook geen spellen meer voor, snap je?) en de verkoop van spellen bij de PS2 is ver onder de maat....

    Dat de GBA er boven uitstijgt is logisch, de voorlaatste versie, de Gameboy Color, verkocht meer dan alle consoles samen (100 miljoen in totaal in 3,5 jaar, Pokémon......), het is dan ook een handheld... Dat de de GBA een succes werd was dan ook geen twijfel over mogelijk. Echt met een console vergelijken kan niet, dan hadden alle (aankomende) consoles bijvoorbaat kunnen kappen, gelukkig dat het een andere doelgroep is....

    Verder is er ook niet zo'n hype rond de Gamecube omdat Nintendo gewoon genoeg voor handen had, bij de PS2 werd er een week van te voren bekend gemaakt dat er vééél te weinig waren... (Hoezo stemming maken???, daar maak je mensen wel zenuwachtig mee, het was een uniekum als je er een had!) Ook heeft de ramp met de WTC en Pentagon in Amerika een wat donkere schaduw gelegt over de release in Japan, dat was maar 3 dagen later.... Mensen hebben dan wel even wat anders aan hun hoofd, en daarom werd het in een achteraf minutje op de Japanese nieuws behandeld. Daarnaast waren de mensen wat voorzichter na de grote teleurstellingen die bij de PS2 release onstond, het viel tegen, de console had verschillende bugs en één op de acht consoles deed het gewoon niet, laat staan de blunder om de DVD drivers gewoon op een memorycard te zetten, inplaats van in de hardware, veel mensen hadden eroverheen gesaved, (wat betreft gaotische releases staat de PS2 bovenaan...). Later werd al die dingen opgelost, maar dat is wel een beetje laat. Dit zorgt er wel voor dat de mensen wat afwachtender zijn, soms even de kat uit de boom kijken, dat gaat ook gebeuren in Amerika en Europa, voor zowel de Gamecube als X-box.

    Nintendo heeft gedaan wat het publiek verwachte, gewoon genoeg in voorraad en verspreid en gefasseerd uitgegeven. Als ze het aantal bereikte wat de N64 haalde, zullen ze op de markt blijven, dat weten ze. En ze hebben meer kunnen verkopen dan de N64 tijdens de release, en dat was al niet een van de kleinste releases, dus dat de Gamecube het gaat redden en op de goede weg is, is wel duidelijk.

    Ik zelf ben benieuwd hoe de X-box gaat doen in Japan...... ik denk dat ze niet boven de Gamecube uitkomen, al doen ze nog zo hun best......Maar das logisch, voor de Nintendo is dit een thuiswedstrijd, voor M$ niet, een de Japaners mogen de meeste dingen van Amerikaanse bodem niet.......
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2001
  5. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    had je haast ofzow dat je zoveel fouten hebt gemaakt, en nee het zijn geen typo's maar fouten als WERD bij meervoud.. opteld = optelT verkeert (geen werkwoord) schrijffie toch met een D :confused: en nog een stuk of 10 ;)

    enne de PS2 is niet echt een goedkope DVD speler, een je koopt al voor 250,- een veel betere DVD speler.

    de xbox zal btw niet echt een succes worden in japan..
     
  6. Micro$oft

    Micro$oft Gamecube Die-hard!!

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dislexie, iets waar je niet mee moet spotten.......
    Ik vond het nog aardig gedaan voor een dislect.
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2001
  7. Micro$oft

    Micro$oft Gamecube Die-hard!!

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Verder was toen, bijna al weer twee jaar geleden, de PS2 wel degelijk een goedkope DVD speler.
     
  8. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    ok sorry dat wist ik niet.. maar toen ik die text las viel het me gewoon op.. sorry
     
  9. Tijman

    Tijman Player

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    0
    Kopier je tekstje in word of een ander programma met spellingscontrole en hopla fouten eruit.
     
  10. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    het forum heeft ook spellcheck :)
     
  11. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    heel veel mensen hebben dislectie.
    maar logischerwijs kan je ook gewoon typefouten maken omdat je snel typt (zoals ikzelve 8)
    dus neemt niet persoonlijk.
    zo was het denk ik niet bedoelt. 8)

    anyways niet dat ik een geweldige speller ben!
    on the contrary!

    ik las dat er maar 175000 waren verkocht? ofzo
    op gamers.nl staat dit:

    Slechts 175.000 GameCube's verkocht ?
    Gepost door Erik Karssen - Vrijdag 21 September 2001 - 19:34 - bron: CVG
    Volgens Bloomberg klopt er niets van Nintendo's claims dat het 300.000 gamecubes heeft verkocht. Tenminste, dat is te lezen op computerandvideogames.

    De gerapporteerde 300.000 stuks vielen al tegen omdat Nintendo een target had van 500.000. Volgens onderzoek zijn er slechts 175.000 stuks daadwerkelijk over de toonbank gegaan. In dat geval kan je spreken van regelrecht verkoopdrama.


    o sales of around 80,000, only managed to move 22,645 copies. That, ladies and germs, is really, really bad for a piece on Nintendo launch software. Add to that the fact that only 22,645 people in a country containing a game-mad population of nearly 130 million saw fit to buy Wave Race Blue Storm, an "updated" version of the N64 classic water sports title, and you are looking at what could easily be termed as an initial failure.

    Luigi's Mansion was the star of the show, bagging 137,677 copies at retail. That does not, however, make up for the fact that Japanese stores are reporting a sell-through of hardware of a practically pathetic 50 percent.



    Nog dramatischer is de verkoop van de games, die momenteel op een 1:1 ratio ligt. Nintendo heeft dus nog wat huiswerk te doen voor de US launch...




    anyways maakt me niet zo uit is geen xbox
     
  12. Nintendofan

    Nintendofan De schrik van de Xboxfans

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Nfan to the rescue! :D

    300.000 waren de officiele cijfers. En waarom denkt iedereen dat de Cube's ineens niet meer vekopen na 3 dagen. De PS2 was dan wel op een dag uitverkocht, toen stond de verkoop wel een paar maand stil. De cube verkoopt stabiel en zit dus al verder dan 300.000
     
  13. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    cool
    maar de algemene indruk was een beetje teleurstellend geloof ik?
    das wel jammer!!
    ik geloof dat de preorders van de xbox er ook allemaal uit uit zijn...
    ik hoope dat ze goed gaan verkopen hier in europe die GC en XB
     
  14. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    jah.. kan de economie misschien nog een beetje opvijzelen.. je weet maar nooit
     
  15. Nintendofan

    Nintendofan De schrik van de Xboxfans

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    de dollar zal iig laag staan als er oorlog van komt. Die 300.000 is trouwens met de preorders erbij en de 175 is zonder. 125.000 preorders dus...niet slecht
     
  16. Darkangel

    Darkangel Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind dat microsoft genoeg geld heeft hoor:mad: =( :mad:
     
  17. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    de economie gaat o.a. ook dat de consumenten veel troep kopen zodat er weer lekker veel geld naar de overheid gaat..
     
  18. !!LUKE!!

    !!LUKE!! Guest

    De PS2 was inderdaad een goedkope DVD speler.. Want onze DVD speler kostte 900 gulden.. We wilden zowiezo zo'n ding.. En als je dan 1200-900 doet dan zou je dus voor 300 piek meer een console erbij hebben.. Ik kon toen alleen die 300 niet bijleggen.. Maar ik mot het eigelijk niet.. Maar het zou wel een leuk bezighoudertje kunnen zijn tot de Gamecube.. Maar ik denk niet dat ik het had gedaan
     
  19. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    maar er zit wel verschil tussen de speler van de PS2 en die van een DVD speler van 900,-..
     
  20. !!LUKE!!

    !!LUKE!! Guest

    Edit WouteR : Dit is de laatste keer Luke, je wordt nu gebanned
     

Deel Deze Pagina