1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuw Xbazar marktplaats systeem! Probeer het!

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Mirik, 13 feb 2011.

  1. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    De marktplaats is een uitbreiding he? We gaan hem nog compleet integreren in XBW en het forum zelf, maar we zijn geen goden die dat effe in een dagje doen...

    Verder blijven de ruil/verkoopthreads het zelfde vooralsnog, maar worden je mogelijkheden uitgebreid en heb je betere organisatie met je eigen shop.

    Verder kun je ook schoenen gaan verkopen, of andere dingen in je eigen shop. Je moet het zo zien, ELKE gebruiker van dat systeem heeft een eigen shop en er zijn verschillende marktplaatsen waar je je dingen kunt aanbieden, onze marktplaats voor games, etc. Maar ook schoenen, kleding, cd's, eigen gemaakte rommeltjes, tips, services, etc. kun je er op zetten en proberen te verkopen.

    In die zin is het Xbazar+ in dat je het oude hebt, de threads, met mooie embeds, plus de eindeloze nieuwe mogelijkheden van je eigen shop op een internationale marktplaats die je via sociale media en fora kunt verspreiden.
     
  2. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10

    nee, die zie je niet meer.

    Wel een goed initiatief om een frisse versie van xbazar te maken.
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2011
  3. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, maar dan heb je wel je spel voor de volle mik verkocht... :+

    PLus, als mensen in je XBW thread kijken, kunnen ze gewoon PM-en etc. voor andere betaalmethoden. De prioriteit ligt niet bij het verkopen via PayPal, maar bij het hebben van je eigen georganiseerde, breed te verspreiden shop en nette embeds in XBW threads.

    Maar ik neem het op in de feedback.
     
  4. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    +1 voor Mirik, zo heb ik het ook genoteerd staan in mijn draad. Ze kunnen via daar kopen maar ook gewoon nog bieden dus het is niet 'verplicht'.

    Ik vind het een goede toevoeging! Uiteraard moeten er nog de nodige tweaks etc. gedaan worden maar so far so good.
     
  5. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Plus als iemand die vanuit andere community of gewoon van de mainsite zoekt op een game, kan hij ook jouw spel vinden en lopen, of als hij dichtbij woont ophalen aan deur betalen, etc.

    Dan weet die niet dat jij een thread hebt op XBW, maar wilt hij 'm wel eventueel kopen, dus is meer klanten en eventueel snellere verkoop, etc.
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Stel dat ik de voorkeur geef aan een andere betalingsmanier of bijvorbeeld een console of guitar hero setje verkoop wat alleen afgehaald kan worden, kan ik dat dan ook aangeven?

    Of zit de 'koop nu' knop er altijd als ik iets op Tinypay zet?
     
  7. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Goede vragen, ik zet ze op de feedback lijst (ik weet antwoord niet direct...)

    Over ruilen, je kunt in de 'Omschrijving' duidelijk aangeven dat je het spel 'OOK TER RUIL' aanbied, etc.
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2011
  8. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog iets voor op de feedback lijst; Dat automatisch alle tags worden toegevoegd is zeer irritant.
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Oeh, je kunt je eigen url aanmaken. Waardoor men je toch kan herkennen.
    www.tinypay.me/dullenl

    Maar nu moet ik toch echt gaan leren om redelijke prijzen te gaan verzinnen. :p

    'Adresgegevens Koper vereist'. Uhm...ja, lijkt me wel! :+

    edit: Voelt wel nog iets ongemakkelijk om het met je echte naam te doen, maar goed, why not. Op ebay/marktplaats ed doe je dat ook. Probleem is nu natuurlijk wel dat een deel van je anonimiteit wat je hier had verloren gaat.
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2011
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Aan de ene kant is dat jammer maar aan de andere kant kan dat wel oplichting helpen voorkomen.

    En voor jou maakt dat toch niet zo heel veel uit, iedereen hier kent jouw naam en woonplaats al want die heb je in je profiel staan :+
     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Mijn naam toch niet?

    Oh...wacht...Mijn XBL profiel... :+ Ach, ik heb er vertrouwen in dat mensen er niks geks mee gaan doen.
     
  12. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Zat ik net nog aan te denken. Eigenlijk vind ik forum namen duidelijker. Nu is het meer persoon X, terwijl het Dulle kan zijn :eek:.
     
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Moet ook maar 's een eigen shop maken!
    @ Dulle voor je prijzen kan je gewoon op Marktplaats kijken. Doe je daar nog een aantal % vanaf en dan heb je een realistisch niveau :+

    Edit: doe toch maar niet, Crackdown 2 kost daar 15-20 euro terwijl het 14 euro nieuw kost :+
     
  14. Camo81

    Camo81 Dood en Verderf

    Berichten:
    2.189
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm interessant zal er eens naar kijken.
     
  15. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    We gaan het maar is proberen dan, eerste spel staat erop. :+

    Ziet er voor de rest netjes uit. Zou alleen toch fijn zijn als er een mogelijkheid komt om je XBW naam in te voeren die ook doorlinkt naar het account.
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2011
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hm, ik zie mijn games niet op de frontpage verschijnen. :confused: Worden die er automatisch uitgefilterd zodat ik niet per ongeluk ga bieden op mijn eigen games (oftewel; ziet iemand anders ze wel?), of ben ik vergeten ergens een knop aan te klikken? :+
     
  17. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Je moet sorteren op 'Laatste eerst'. Ik wilde daar toevallig net iets over zeggen. Ik zou als standaard de meest recente games laten zien. Nu staan die games van gisteren nog steeds op de mainpage!
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dan zie ik ze ook niet...
     
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik zie ook niks van jou staan
     
  20. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Misschien duurt het even voordat je aanbiedingen verschijnen? Ik weet verder ook niet hoe de site functioneert, maar dit is wat ik me bedenk als ik de site zo eens bekijk.
     

Deel Deze Pagina