1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] No Man's Sky

Discussie in 'Games' gestart door Conscience, 1 jul 2014.

  1. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Je hebt in no time een 48 slots space ship, een 48 slots freigther en je rugzakje zit ook zo aan de max maar indd ik vermaak mij ook wel in die mode. Het enige wat langer duurt zijn blue prints voor je ship te upgraden en je mining tool en je persoonlijke upgrade.. al die blue prints moet je weer zien te vinden..
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ja, maar de duur van de tijd om het te upgraden word in creation mode wel enorm verkort op deze manier. Ik ben er erg blij mee dat ik de game nog niet weg gedaan heb en ga zeker verder de komende tijd. Heerlijke game geworden voor tijdens de feestdagen. :9
     
  3. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Zeer zeker. En leuk dat deze mode er in zit.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  4. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.820
    Leuk Bevonden:
    843
    Ik ga hem ook zeker weer oppakken. Snap de extreme negativiteit rondom de game ook echt niet.
     
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Creation Mode: Alles onbeperkt kunnen doen. Normal Mode: Atlas pad verkennen, saaie zooi met survival elementen erin. Survival Mode: Je krijgt het moeilijk. Zo duidelijk? :+
     
    inoway vindt dit leuk.
  6. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    No Man's Sky was voor mij puur exploreren, andere planeten en diersoorten ontdekken, je kunt tegenwoordig ook een basis bouwen waardoor je wat langer op een planeet blijft.
    Ook kun je de Atlas pas volgen waardoor je een soort verhaal krijgt.
    Zelf uitzoeken wat je wilt :)
     
    inoway vindt dit leuk.
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ja, maar vergeet niet dat basis bouwen alleen in creation mode kan, waar je geen trophy's kan halen. Atlas pad volgen kan zo te zien alleen in Normal Mode, waar je weer wel trophy's kan halen. Zelf vind ik het erg jammer dat je geen Atlas pad kan volgen in creation mode, want dat zou de reis naar het centrum makkelijker kunnen maken.

    Daarentegen heb je in creation mode wel gelijk een Atlas V3 pas, wat de normal mode eigenlijks overbodig maakt. Het blijven echter keuzes, maar nadat ik de creation mode voor het eerst gedaan had, had ik de normal mode wel bekeken.
     
  8. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Basebuilding kan ook in normal mode en Survival mode...
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Dat wist ik niet, vreemd dan dat je dan wel die creation mode hebt. De normal mode maakt de creation mode dan een beetje overbodig als ik dit zo lees. Aan de andere kant ook weer niet, want in normal mode moet je nog weer alle resources bij elkaar sprokkelen.

    In creation mode ben ik trouwens al aardig wat lichtjaren richting het centrum, maar ik moet er nog ongeveer 160.000 en aangezien je zo te zien geen zwarte gaten en atlas pad hebt gaat het nog wel even duren voor ik in het centrum ben. :+
     
  10. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570

    Niet overbodig, Minecraft is bijvoorbeeld creative mode ook erg populair, je kunt alles zonder er moeite voor te doen.
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Toch zou ik ook graag zien dat ze de normal mode ook meer uitbreiden en verbeteren. Op moment vind ik het gewoon niets, maar ik wil wel graag verder naar het centrum in Normal Mode en die Atlas V3 pas zien te krijgen.

    Gezien de schaal die de normal mode is, denk ik dat er nog aardig wat ruimte voor verbetering is. Desalniettemin hou ik de game wel, want ik weet dat Hello Games nu eindelijk een beetje los en er dus altijd kans bestaat dat er vette patches uitkomen voor de game.
     
  12. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Maar als ze basebuilding en alles hebben toegevoegd aan normal mode, word het toch uitgebreid? Wat is het probleem dan?
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Dat je vooral nog met de resources zit. Natuurlijk snap ik dat je die moet verzamelen, maar veel planeten of ruimtestations hebben niet de resources die je zoekt. Ook is het een stuk lastiger om zaken te upgraden doordat je soms hele specifieke resources nodig hebt.

    Het hoeft natuurlijk niet zo makkelijk en uitgebreid als in de creation mode, maar het mag van mij wel anders wat betreft het verzamelen van resources. Ook de Atlas V3 pas heb ik niemand nog over gehoord in de normal mode, ook al is er wel een methode om die te pakken te krijgen. De grind die je voor bepaalde zaken moet afleggen is gewoon frustrerend en dat maakt het voor mij minder aantrekkelijk om die normal mode nog weer eens te spelen.
     
  14. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    In creation mode vlieg je toch zo naar het centrum? Je heb unlimtited recources. Je kunt je hyperdrive helemaal vol gooien en gaan. En je kunt in alle modie bouwen.
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Klopt, maar ik ben nog totaal geen zwarte gaten tegengekomen en volgens mij zitten die er ook niet in bij de creation mode. Vergeet niet dat het een andere mode is dan normal mode. Je kunt bijvoorbeeld ook het Atlas pad niet volgen.

    En het belangrijkste is dat je zo ongeveer 160.000 lichtjaren te springen hebt, terwijl je met een goed setje warpdrives misschien 10 stelsels per keer kan springen, wat volgens de teller neerkomt op maximaal 800 lichtjaren, afhankelijk van de afstanden tussen de stelsels.

    Het zou dus nog een eeuwigheid duren voor je in het centrum bent. Nu weet ik wel dat je bij sommige sprongen een stukje naar rechts doet, naar achteren of juist naar beneden, maar zelfs met een dikke set warpdrives die ik in creation mode heb lijkt er niet echt vaart in het centrum in te zitten.

    Ik vind dat best wel jammer en had ook in creation mode graag zwarte gaten en het atlas pad gezien. Ik geef niet om trophy's, dus mij maakt zou het niets uitmaken als dit kon.
     
  16. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Dat klopt niet wat jij zegt hoor. Met een volle tank en de drie hyperdrive updates kun je echt veeeel verder springen dan 8000 lj, ik meen het dubbele.
    Atlas path is er niet inderdaad. Maar heb je ook niet echt nodig natuurlijk. Atlas path voltooien op een bepaalde manier betekend dat je black holes kunt zien op de map. Een black hole verplaatst je heel erg ver maar echt niet heel veel sneller naar het centrum omdat je niet weet waar je uitkomt. Ik ben al vele malen door een black hole gegaan en bracht mij echt niet veel dichter bij het centrum. Je reist een grote afstand maar niet perse richting het centrum.

    Of ze in creation mode zitten weet ik niet, vast wel maar omdat alles zo groot is, is de kans dat je twee keer door de bliksem wordt getroffen groter dan dat je op een black hole stuit.

    Maar zoals ik al aangaf, je kunt achter elkaar jumpen. Dus als je even wat tijd neemt dan ben je in no time bij het centrum. De max jump, alles weer even vullen en weer max distance jumpen. Je hoeft geen hyperdrive cells te maken in creation mode. Je hebt dat oneindig in voorraad in creation mode.
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Klopt ook, maar dan nog zal ik een schip moeten treffen die meerdere Theta warpdrives heeft. Op moment heb ik een schip die alleen een sigma en een theta, plus de standaard warpdrive heeft. Daarmee spring je ongeveer 10 stelsels per keer, maar ik heb helaas de blueprints voor een theta warpdrive ook nog niet. Ik weet ook niet hoe ik daar in creation mode aan ga komen, dus ik zal nog even geduld moeten hebben voor ik echt ruim meer dan 10 stelsels per keer kan springen.

    Het idee om 8.000 lichtjaren per keer te springen lijkt me fantastisch, maar ik heb echt meerdere theta warpdrives nodig zoals gezegd. Beter is dus op zoek te gaan naar die blueprint voor de theta warpdrive, dan te wachten op een schip die er meerdere van heeft denk ik.
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  18. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Meer mensen die No Man's Sky weer spelen ?

    Heb hem op de release in de PS Store gekocht. Na 1,5 dag was ik er al klaar mee. 3 dagen terug maar weer opgepakt, omdat ik de platinum trophy toch een keer wil halen. En het is een hele andere game geworden na die pathfinder update. Hello games had de game destijds beter nog een jaartje kunnen uitstellen ofzo.

    Ben weer helemaal hooked man. Kan die game niet neerleggen. Probeer nu in de Galactic Hub te komen (fuck de atlas path). Nog 32 jumps volgens mij berekeningen. Daarna ga ik maar een base opzetten en wat nipnip farmen ofzo.

    Vind wel dat de game een stuk moeilijker is geworden. Heb nog geen warp upgrades kunnen vinden (jumps gaan nu erg langzaam). En het is ook een stuk moeilijker om snel $$$ farmen. Heb nu wel een cash farming methode gevonden. Maar dat gaat erg moeizaam; 500k in 15-30 min.

    Daarnaast kan ik moeilijk aan een nieuwe schip komen. Vind wel gecrashte ships. Maar nu moet je die inventory slots eerst repareren voordat je ze kan gebruiken. En 1 slot repareren kost soms al een paar ton.

    Ach ja, we farmen door.... :cool:
     
    Mallakai en fredfenster vinden dit leuk.
  19. Makkabeer

    Makkabeer PSN: Kerkho7en

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    234
    Wordt af en toe nog steeds badend in het zweet wakker van deze nachtmerrie
     
    Alexknl en Reckuuza vinden dit leuk.
  20. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ik speel hem ook niet meer. Ben nu druk met Elite Dangerous en die bevalt mij toch beter.
    Al vond ik NMS na de updates ook best te pruimen maar heeft te lang geduurd. Het kwaad was al geschied. Je hoort ook van de makers helemaal niks meer.
     

Deel Deze Pagina