1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Optische kabel blijft niet zitten

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tyler_durden, 9 apr 2006.

  1. tyler_durden

    tyler_durden Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan hier niet een goed antwoord op vinden met de search, maar ik heb hetvolgende probleem:
    Ik heb mijn 360 aangesloten dmv de officiele MS vga kabel. Daar zit ook een optische aansluiting aan voor dolby 5.1 geluid. Uiteraard wil ik dat ook, en heb ik dmv een optische kabel hem aangesloten aan mijn surround zet. Maar nou het probleem: de vga kabel lijkt niets te hebben waarmee de optische kabel zich vastklikt (dit heb ik bv wel als ik een optische kabel vastklik in mijn oude xbox). Op een optische kabel heb je nl twee van die knobbeltjes waardoor hij normaal gesproken goed vast blijft zitten in het apparaat waar je hem stopt. Maar bij de vga kabel van de 360 klikt hij dus niet vast..hij zit er los in, en glijdt iedere keer er een beetje uit. Waardoor ik dus telkens ff een seconde geen geluid heb omdat hij geen goed contact maakt.

    Hebben meer mensen hier last van, of ligt dit aan mijn vga kabel? (ik heb meerdere optische kabels geprobeerd, maar het probleem blijft). Als dit 'normaal' is, wat hebben jullie dan gedaan zodat hij niet meer los schiet? alvast bedankt :)
     
  2. patrickm

    patrickm you only live once

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    misschien gewoon een nieuwe kabel vragen aan m$$, de oude is kapot dat wel duidelijk.
    Bij mij klikt hij er gewoon in net als bij de oude zwarte box
     
  3. REDNAX

    REDNAX Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat had ik ook.

    Dat was bij mij ook een probleem. Ik had een nieuwe kabel gekocht. Die bleef wel zitten.
     
  4. YoungMaster

    YoungMaster Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe kabel kopen of vragen of vastplakken met tape.
     
  5. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    Druk je hem echt goed door totdat je klik hoort?

    Ik durfde hem eerst niet helemaal door te drukken en gleed ie er ook uit.
     
  6. Spinner

    Spinner So it begins....

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    0
    probleem heb ik ook. Microsoft gebeld...moet ik hem op eigen kosten (ca. 13,- euro ) opsturen naar duitsland. Discussie is hoog opgelopen en uiteindelijk die beste man maar verteld dat ik gewoon een joytech kabel aanschaf en dat dat ook geld voor de rest van mijn randpparatuur.
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Dat heb ik ook. Ik heb gewoon die kabel die bij het premium pakket zit. Vaak heb ik tijdens het laden dat ik een seconde of meer geen geluid heb. Dit is alleen met de optische kabel, want via mijn TV heb ik daar geen last van. Denk niet echt dat de kabel eruit glijdt, want dan zal het geluid wel voorgoed stoppen.
     
  8. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik ook. Mijn optische kabel klikt muurvast in mijn versterker, maar het andere uiteinde zit maar een beetje soft in de xbox360 stekker. Zowel bij mijn Component als VGA kabel, beetje jammer. Hij bleef vroeger wel goed in de advanced scart hangen. Vaag dus :confused:
     
  9. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb precies hetzelfde.
     
  10. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet je eens kijken naar de aansluiting van de optische kabel.
    Het scheelt namelijk per optische kabel je moet er 1 hebben waar het pieletje zo noem ik het maar helemaal vrij is.
    Je hebt ze ook waar een beetje plastic omheen zit en dan kan je hem niet goed in de kabel van de 360 stoppen omdat daar een kleinere opening inzit
     
  11. tyler_durden

    tyler_durden Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Blijkbaar ben ik dus niet de enigste met dit probleem. Belachelijk eigenlijk dat ze daar niet goed naar hebben gekeken bij MS 8)

    Maar ik heb hem nu met een stuk tape vastgeplakt, en het lijkt nu weer goed te gaan.. (fingers crossed :{ )
     

Deel Deze Pagina