1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PC Hardware Helpthread

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door ProXi, 25 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marciiano

    Marciiano Active Member

    Berichten:
    285
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb me PC in elkaar gezet maar blijkt dat me beeldscherm er niet op past afijn maakt niet uit het kan ook via de HDMI ingang die erop zit ik doe dat dus maar krijg dus helemaal geen beeld erop terwijl de PC wel begint te draaien enzo. Wat moet ik nu doen?
     
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Wel handig dat je alles in één zin heb weten te proppen. Ik snap nu echt wat je bedoelt. Anyway ik begrijp wel dat je geen beeld krijgt. Je moet wel je monitor op de linker ingang van je videokaart aansluiten, anders werkt het niet.
     
  3. Marciiano

    Marciiano Active Member

    Berichten:
    285
    Leuk Bevonden:
    4
    Bedankt =) ik ga morgen even kijken voor een verloopstukje die mijn DVI-I poort omzet naar een VGA poort zodat ik mijn eigen monitor kan gaan gebruiken.
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Maar je heb dus nu een VGA monitor, die je op de rechteringang van je videokaart heb zitten? Dat neem ik op uit je verhaal.. Dan moet je idd even een verloopstukje halen, want de tweede ingang op videokaart is voor de 2e monitor :)
     
  5. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Zojuist Vista geïnstalleerd. Ik heb alleen probleem met het geluid. Ik krijg alleen uit de rechter box geluid, de linker blijft stil. Drivers zijn geïnstalleerd, ik heb wat rondgekeken in de geluids instellingen maar vond niets speciaals waardoor ie het niet zou doen. Tevens heb ik de boxen op de Xbox 360 aangesloten en daar doen beide het prima.

    Iemand een idee? :)

    Edit: Ik heb de boxen nu op het frontpanel aangesloten en dan werkt alles prima. Geluidskaart kaduuk?
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2008
  6. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb eventjes een kleine vraag, ik heb zojuist de fan van mijn videokaart aangepast zodat me videokaart cooler blijft en zodat ik hem hevig kan overclocked (tja, kan ook D.O.T. gebruiken), maar gaat de levensduur van een videokaart achteruit als je fan sneller laat draaien (van 25% naar 45%)?
     
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Van je videokaart nee, van je fan misschien. Maar zolang je hem niet constant op 100% laat draaien ga je niet verschil merken en zelfs al zou je het wel doen, fans gaan normaal gezien wel een aantal (of zelfs tiental) jaren mee ;).
     
  8. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Tja, fan / videokaart, als de fan van mijn videokaart stukgaat zou ik het toch niet aandurven om een nieuwe fan erop te doen, dus voor mij is het einde van de fan van mijn videokaart, ook gelijk het einde van mijn videokaart. Vandaar de vraag. Hij staat nu gewoon constant op 45% te draaien. Echt hele nare videokaart die hd3870x2, die fan was zo vaag, in normale windows situatie werd hij al rond de 70C, en bij het draaien van DIRT of crysis viel na enkele minuten me computer uit en kreeg ik daarna geen beeld meer. De fan van de hd3870x2 gaat pas draaien als hij te warm is, en dat is altijd net te laat als je zware toepassingen gebruikt, gelukkig heeft hij goede overclock mogelijkheden en met de aanpassingen bij de fan blijft hij op 25c tot 60c.
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2008
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Nah dit kan geen kwaad :)
     
  10. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Nog een vraag dan maar. De laatste tijd valt mijn computer telkens uit. Eerst dacht ik dat dit aan de fan lag van mijn videokaart (die echt te heet werd), maar dat heb ik opgelost, ik heb het probleem nog steeds. Vooral bij games stopt mijn computer gewoon plots en freezed hij, hij blijft staan, geluid loopt vast (leuke beat). Soms freezed hij niet maar herstart hij gewoon plotseling waarna ik daarna geen beeld meer krijg en mijn beeldscherm de hele tijd bovenin aangeeft 'anolog' ..... 'digital' .... 'anolog' ......'digital'.... enz. Hij krijgt geen beeld meer terwijl mijn computer wel gewoon opstart (aan de geluiden te horen).

    Ik gebruik de nieuwste drivers en heb daar ook een programmaatjes voor en snap echt niet hoe dit steeds komt. Mijn computer bestaat uit:

    MSI MS-7514
    MSI hd3870x2 OC edition
    4 gig kingston ddr2 geheugen (ja wordt niet allemaal gebruikt maar toch)
    Samsung SyncMaster 226BW/MagicSyncMaster CX226BW (Analog) [22" LCD] (H9XQ314090)
    CPU Type DualCore Intel Core 2 Duo, 3000 MHz E8400

    Ik weet echt niet wat het is, me computer is niet oud en hij heeft het al enige tijd, echt vervelend. Het vreemdste is dat ik er soms echt dagen geen last van heb, als ik gewoon normale dingen doe als words etc. alleen als ik games speel terwijl de hitte of drivers niet het probleem zijn.

    Hopelijk kan iemand uitkomst bieden :)
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ligt het ook niet aan de temperatuur van je processor? Kijk daar 's naar ;)
     
  12. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    MSI dual core center programma geeft aan 23c, met spellen iets hoger, maar ik heb het nooit gezien hoger dan 40c.

    Ik sta echt voor een raadsel aangezien ik nog niets heb overgeclockt, zelfs niet met de DOT functie van MSI.

    Even memtesten dan maar, jammer want rivatuner wacht om gebruikt we worden :mad:
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2008
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Hmm, een bad sector in je geheugenreepje lijkt me sterk een vastloper te veroorzaken, maar wie weet :+
    Ik heb zelf weken rondgelopen met een bad sector in m'n geheugen van me laptop, maar pas toen ik een keer had geformatteerd en daarna weer windows wou installeren liep ie constant vast :+
     
  14. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Right; Hoop zooi gedownload vandaag, en ik vond mijn pc het eigenlijk neit snel genoeg doen.
    Als een echte nerd, op onderzoek dus!
    Kom een hoop rare shit tegen, waarvan ik zeker weet dat het eerst wel klopte.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    - Op de ene plek krijg ik 4gb te zien, de andere weer 3.. ik snap het niet meer >_<
    Everest geeft 3gb aan (op andere pagina), maar laat hierboven duidelijk zien dat er 4 reepjes geparkeerd staan.. wtf?
    - Geheugentimings kloppen van geen kant! (Moet even mijn bios nakijken, recente vastloper gehad dus misschien krijgt mijn geheugen maar 1.8v ipv 2.1/2.2)

    Dat was het eigenlijk..
    Dan zie ik ook ineens dat mijn CPU een graadje of 20 warmer is dan een maand geleden..namelijk 72 graden (tis stressed, HD-film + rarren).
    Via de screenshots neem ik aan dat jullie mij wel een mooie nieuwe koeler kunnen aansmeren die ik erop moet gooien, niet? ;) Zit nu nog met de stock-koeler.

    Mijn systeem is niet instabiel oid trouwens, het draait wel goed (ook Crysis warhead draait perfect bijvoorbeeld..). Alleen een tikkie traag bij multitasking oid.


    Edit: Hoeveelheid geheugen opgelost - Memory-mapping stond uit. Lang leve handleidingen ofzo..
    Timings nog steeds fucked, zelfs met de goede voltages op het geheugen..
     
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    72 graden stressed? Ehm, en je pc doet het nog? :+
    Zorg er altijd voor dat je cpu niet warmer wordt dan 60 graden!
    Daar hoef je niet een nieuwe koeler voor te kopen, een stock koeler zou ook prima moeten zijn, mits je niet aan 't overklokken bent ofzo.
     
  16. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    @Pim: 32-bit of 64-bit van Vista?
     
  17. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    64bit ofc, ben niet helemaal achterlijk :+
    (stond ook op screen #1, waar ie ook 4.00gb ram aangeeft..)
    Maar de hoeveelheid ram klopt nu, was een functie in de bios die gereset was door een error.

    @Lenny: Lees op de intertubes dat er mensen zijn met mijn CPU die zonder problemen op 90 graden rondrennen..

    Ga nu even nieuwe koelpasta erop smijten; misschien is dat wel een probleem. Laatst een keer dure troep van Coolermaster gekocht, dus dat maar eens proberen.
     
  18. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Zo probleem eindelijk opgelost, het was waarschijnlijk mijn harde schijf die te heet werd, in normale situatie al 50c, nu gekoeld en rond 29c. Totnogtoe alles 10% geclockt doormiddel van DOT functie van MSI en fan aangepast met rivatuner, werkt perfect :)

    Over Vista, als je vista koopt, waar zie je dat je een 64 of 32 bit hebt, en wat zijn precies de verschillen?
     
  19. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    je hardeschijf te warm. hoe krijg je dat voor elkaar.

    Het verschil zit hem in de hoeveelheid geheugen die je maximaal in je pc stopt. 32 bits ziet niet meer dan 4gb. met 64 kan het hoger. Wat er nog meer verschillen zijn weet ik niet zo precies.
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2008
  20. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Nou, het aantal bits dat de processor aan kan per instructie :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina