1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PC stuurwiel aansluiten op Xbox

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door bimmer, 26 mrt 2003.

  1. bimmer

    bimmer Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat ik in het bezit van van een setje Logitech Momo Force stuurtjes wil ik die heel graag aansluiten op de Xbox. Niet alleen zijn deze stuurtjes naar mijn smaak top; de 'xbox compatible' stuurtjes zien er werkelijk lowbudget/ suf uit. Om over de commentaren in de andere threads maar te zwijgen.

    Kent iemand een convertertje of schema wat ik kan gebruiken? Ik kan me namelijk echt niet voorstellen dat de techniek achter het stuurtje zo enorm verschilt tussen een Xbox en een (usb) PC. Het zijn uiteindelijk maar signaaltjes (1 en 0) ........

    Wie heeft iets gezien op internet of wie is echt handig?????
     
  2. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
  3. bimmer

    bimmer Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Cool; alvast bedankt kan ik verder zoeken. Overigens nogal grappig; wie zou er zijn Xbox controller op een PC willen aansluiten?? Juist omdat er geen fatsoenlijk (wiel) controllers zijn probeer ik een alternatief te vinden.
     
  4. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Ik zag hem laatst in het nieuws, het heeft ook eigenlijk weinig nut, dat alleen je een coole controller voor je pc hebt.

    Maar nu kan ie nut hebben, misschien dat er wat info opstaat wat je nodig kan hebben om je pc-stuur om te bouwen naar een Xbox stuur, imo moet het mogelijk zijn, al zou ik bijgod niet weten hoe.
     
  5. bimmer

    bimmer Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou op http://www.lik-sang.com/list.php?category=83& heb ik een kabel gevonden:

    "Hook up any USB device up to your Xbox™ Cable length approx. 1m for increased operating range Provides one USB type A female socket Compatible with games and software that supports USB devices such as Phantasy Star Online".

    Daarmee zou je dus de Logitech Momo moeten kunnen aansluiten op een Xbox; hardwarematig dan. De vraag is natuurlijk of de Xbox/ games het stuur dan ook ondersteunen. Het gaat mij dan echt om 'basis' sturen; Forcefeedback laten we maar even zitten.

    Wie heeft hier al ervaring mee? Gaat deze oplossing werken?
     
  6. Lorre

    Lorre Brrrrrrrrmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    die kabel dient ook om een xbox controller op je pc aan te sluiten
    dat is dus niet wat hij zoekt

    edit : ik neem mij woorden terug dit bedoeld hij
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2003
  7. bimmer

    bimmer Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen probleem; via tweakers kwam ik op een site die -ook- een kabeltje had om 'ieder' USB apparaat op je console aan te sluiten.

    De vraag is; gaat dit werken???? Geen zin om een kabeltje te importeren wat technisch wel klopt maar niets oplost. Dat hebben we ff te vaak meegemaakt.
     
  8. Phrenetic

    Phrenetic Gamer.nl Fanboy

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, gaat niet werken
    Lees de FAQ over dit item bij Lik-sang maar eens...
    Alleen apparaten die via de software ondersteunt worden zullen werken, zo kun je de kabel voor een USB keyboard gebruiken als je Linux draait op een (gemodde!) Xbox.
    Met standaard Xbox games gaat niks werken... helaas.
     
  9. bimmer

    bimmer Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Bijdehand; natuurlijk de faq niet gelezen ;-)

    Het is dus een kwestie van een drivertje meeleveren door Microsoft of de gamebakker. Helemaal niet ingewikkeld, althans dat kan ik mij niet voorstellen, maar domweg niet beschikbaar.

    Snap ik echt niet ... wat is dat nou met dat Xbox. Eerst GP4 schrappen (eigenlijk de enige reden waarom ik uberhaupt een Xbox gekocht heb) en ook niet zorgen voor fatsoenlijke accesoires.


    " What force feedback steering wheels or brands will the USB adaptor recognise? (2002-12-0:cool:
    This USB adaptor only makes it possible to connect USB devices to the XBox; it doesn't do any conversion of the signal to provide compatibility. Compatibility will depend upon software support. This cable is primarily designed for using USB devices with XBox Linux, which does support many PC USB devices. (2002-12-04) "
     

Deel Deze Pagina