1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS RMTC - Renault Megane V6 Trophy Cup

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Kimi NL, 28 nov 2016.

?

Opzet van RMTC V6

Peiling gesloten op 8 dec 2016.
  1. Tuning AAN - Schade AAN - Safetycar AAN

    4 stem(men)
    28,6%
  2. Tuning AAN - Schade AAN - Safetycar UIT

    4 stem(men)
    28,6%
  3. Tuning AAN - Schade UIT - Safetycar AAN

    1 stem(men)
    7,1%
  4. Tuning AAN - Schade UIT - Safetycar UIT

    5 stem(men)
    35,7%
  1. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Gisteravond met @B Tender en @Dave 130R de Megane even aan de tand gevoeld.

    Heerlijk bakkie. Fijn om overstuur weer eens te kunnen corrigeren in plaats van hopeloos de passagier uit te hangen zoals in de BMW. Jammer dat bij deze cup tuning aan staat, omdat hij eigenlijk prima in balans is. Het vergroot vooral de verschillen, niet de rijeigenschappen, denk ik. Maargoed, op banen als Silverstone en Zhuhai komt hij mooi uit de verf. Z'n remmen zijn heerlijk, dus ik hoop op banen waar je zo nu en dan goed moet ankeren.

    Brno, Zhuhai, Dubai, Watkins Glen, Spa, Nurburgring GP, Hockenheim, Silverstone en Catalunya. Those will do the trick I guess.

    We hebben ook even Willow Springs geprobeerd, maar persoonlijk vind ik die baan te kort, en die heeft maar een half rempunt, waardoor er bijna niet in te halen is. Maar Tender vond 'm wel cool. Erg zwaar voor de armpjes en de Trustmastertjes trouwens :p
     
    Kimi NL en B Tender vinden dit leuk.
  2. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Dat was eigenlijk ook mijn gedachte toen ik er mee reed :lol:

    Die valt dus ook af :D:+;)
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2016
    Kimi NL en B Tender vinden dit leuk.
  3. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Na een cup met "tuning/set up" volgen er weer 5 cups zonder tuning. Dan is alles weer in balans.
     
  4. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Ik bedoelde meer dat het jammer is dat het op DEZE auto gebeurt. Hier hoeft weinig aan te gebeuren. Die BMW daarentegen kan wel wat tweaks gebruiken...
     
    B Tender vindt dit leuk.
  5. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Tuning blijft aan (zie de poll :p)
    Willowsprings is een erg leuk baantje! heb daar met de Ford Capri Zakspeed veel op gereden, erg gave baan en auto (dat is pas een auto!, Turbolag, grote banden, lompe besturing)

    De banen die je opnoemt zijn ook zeker in overweging! (op Watkins Glen na dan!)

    Hoe is de auto onder slipstreamen? Erg merkbaar snelheidsverschil of juist niets?

    Dat is juist een pluspunt. Ik hoop voor iedereen dat de standaard snelheid erg goed is en dat de verschillen op de baan klein zijn. Maar zeker als ik meer regenraces wil toevoegen, dan lijkt mij een Tuningsetup maken (als we Tractioncontrol en Stabilitymeuk uit gaan zetten, moeten we nog overleggen) wel een goede toevoeging.

    Nu ik er over aan het nadenken kom, eigenlijk moet de Zakspeed Capri de volgende cup auto zijn (of de BMW equivalent) zijn echt monsters van auto's!
     
  6. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Die staat genoteerd :+

    Zolang we iedereen maar bij elkaar weten te houden. Stiekem hebben we een erg mooi groepje gecreëerd zo met z'n allen, vind ik :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2016
    hillss, Dex, loyallronin en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Iets met Spijker en op zijn kop slaan!
     
  8. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Dat maakt het juist uitdagender om nog die 5% extra te vinden en zullen de verschillen minder zijn.
    Met de BMW waren de verschillen veel groter geworden.
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2016
  9. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Je komt altijd weer terecht op de forumoude discussie, die draait om het volgende:
    Persoon A steekt meer tijd in PCars dan Persoon B, met tuning wordt het gat tussen persoon A en B in de race groter, omdat persoon A meer tijd in de Tune steekt dan persoon B.

    De enige manier om dit enigsinds op de lossen, is om elke zondag om 8 uur het circuit bekend te maken. Iedereen 45 minuten tijd geven om te oefenen/setup te maken en te kwalificeren, en vervolgens de race te gaan rijden.

    Maar dan haal je voor iedereen die doordeweeks tijd en zin heeft om te oefenen/tunen de lol er gauw vanaf en daarnaast kun je discussiëren over hoe betrouwbaar de organisatie is als het gaat om het selecteren van een circuit. Want als ik het circuit al weet, dan kan ik daarvoor al oefenen.

    Kortom, helemaal gelijk wordt het nooit.

    Deze cup wordt met Tuning aan gereden, met zaken als Reversed Grid, Pitstops en Safetycars kunnen we enigszins proberen het veld bij elkaar te houden en de uitkomsten variabel te maken. Maar het komt altijd neer op dat het maar weer gokken is hoe de cup zich ontvouwt. Helemaal eerlijk wordt het nooit.

    Daarom wil ik ook geen cup van 11 weken. Als 1 iemand dominant is, wil ik na 5 weken weer een kans hebben om te vechten voor een plek in het kampioenschap en niet mijn motivatie weg zien ebben omdat 1 iemand 20 uren in de voorbereiding van een Cup stopt en iedereen op een rondje achterstand zet.
     
    hillss en B Tender vinden dit leuk.
  10. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik zeg doen. Laat desnoods een RNG het werk doen als men de organisatie niet vertrouwd.

    Ik ben nog steeds wel voor een 'random' cup, dat je ter plekke ook de auto kiest. Of beter, haal de cup weg en doe meerdere kortere races op een avond.
     
    B Tender en Dex vinden dit leuk.
  11. ruud_p

    ruud_p Autogespot

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    94
    Ik doe ook gewoon mee maar heb totaal geen kaas gegeten van tunen. We gaan het meemaken! :)
     
  12. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Eerlijk gezegt beetje jammer dat er zo'n punt van gemaakt moet worden.. De afgelopen tijd hebben we meer cups zonder tuning gehad dan met.. Een keer iets met tuning voor de afwisseling is ook niet erg.. En ik ben vast niet de enige die er zo over denkt.. De rest van de cup opzet van de afgelopen cups is weer wel tof


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  13. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Ik mis wel een beetje de kwalificatie eigenlijk.

    Maar dat liever in de cup hierna (met default setups :+).
     
  14. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Staat genoteerd!

    Ik denk overigens als je het "Cup" verband weghaalt, en er een random race avond van maakt, er na langere tijd gaten in het deelnemersveld gaan vallen. Want er worden dan geen standen genoteerd, bijgehouden of mensen die moeite doen om dingen te gaan testen. Dus een Cup over een bepaalde tijd, is volgens mij de bindende factor voor het groepje mensen die elke zondag weer joinen (of met enige regelmaat). Dat moet ten alle tijde nagestreefd worden in mijn optiek. Daarnaast zorgt het Cupverband ook voor een serieuze race en hoog niveau. Mooi voorbeeld is Hillss die na 3 races toch al redelijk in de buurt zit qua rondetijden. Je leert gewoon heel snel van elkaar en als wij maar openstaan voor vernieuwing qua leden en de nieuwe leden er voldoende moeite in willen steken, groeit het Cupracen alleen maar verder.

    Wat een "random cup" wel oplevert is dat je combinaties krijgt die een weldenkend mensen nooit zou maken. Formule A op Cadwell bijvoorbeeld :p :p en dus ook verrassende en vernieuwende ontwikkelingen mee gaat maken. Lijkt mij zeker leuk!

    Niemand maakt er echt een punt van hoor, het is een constatering die gedaan wordt door Dex en mensen hebben een mening die daarbij aansluit. Dat mag(en moet) en is constructief voor de verdere opbouw van cups en dergelijke. Dat deze cup met tuning aan gereden wordt, is niet discutabel. Hij wordt sowieso verreden met Tuning aan.

    Wat voor mij persoonlijk voorop staat is niet al te grote onderlinge verschillen en een zo groot mogelijk deelnemersveld. Hoe we dat bereiken is altijd de vraag, maar volgens mij zijn we aardig goed bezig op dit moment.

    Kwalificatie mis ik ook, maar wordt mede door de grote verschillen in voorbereidingstijd alleen maar een middel om grote gaten in het veld te laten ontstaan. Bij een "Random" cup, of een korte aanleidingstijd tussen het bekendmaken van het circuit en de race, vind ik de kwalificatie een super mooi middel om de startvolgorde te bepalen. Maar als er iemand doordeweeks 10 uur in stopt op een rondetijd te perfectioneren, terwijl iemand anders maar 20 minuten voorbereiding heeft door tijdsgebrek, is het aanneembaar dat de persoon met 10 uur voorbereiding vooraan start en de rest zoek rijdt.

    Daarom zou ik heel graag een combinatie van Tuning en kwalificatie zien. Een beperkte tijd om te gaan tunen en kwalificeren. (45 minuten bijvoorbeeld). Dan blijven verschillen klein, is de voorbereiding het zelfde of bijna gelijk en komt het aan op de keuze die de coureur maakt: Ga je ronden rijden met de stock setup en zo je snelste tijd neerzetten of ga je 3 ronden rijden, wijzinging doorvoeren en weer 3 ronden rijden om zo je tijd te verbeteren.

    Daarnaast vind ik de Reversed grid, zeker van grote invloed voor een spannende kampioenschap-strijd, zie de huidige cup.
     
    hillss en B Tender vinden dit leuk.
  15. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Dan kan dat op ieder willekeurige avond? Ikzelf ben ik er geen voorstander van, ik ben , in tegenstelling tot jullie allemaal, een "werk"coureur. Ik heb echt serieus de tijd nodig om de auto en de bijbehorende baan te leren kennen. Dat doe ik niet ff in een 45 min. Ja misschien wel als ik alle hulpmiddelen/remlijnen/automatisch sturen etc aan zet......maar dan is de lol er voor mij vanaf.

    +1

    Overigesn rijdt die Megane super, ik vind alleen het naaimachine geluid "ietsje minder"
     
  16. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Zoals in het begin van pCars bedoel je? :) Dat was wel erg lollig toen :cool: Maar - zoals Asjemenou al terecht zegt - dat kan op iedere avond in principe. Moeten we het wel voor elkaar zien te krijgen om genoeg volk bij elkaar te krijgen.
     
  17. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Zet de woensdagavond cup weer op!
     
  18. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Hmm, ik blijf het een vreemde poll uitslag vinden..

    Er zijn dus:
    8 mensen die met Schade AAN willen rijden
    6 mensen die met Schade UIT willen rijden
    5 mensen die met Safetycar AAN willen rijden
    9 mensen die met Safetycar UIT willen rijden


    Nu kan ik 2 conclusies maken:
    De poll die de meeste stemmen heeft gekregen is:
    Tuning AAN - Schade UIT -Safetycar UIT

    Maar als ik naar de stemmen kijk en opties kijk, willen de meeste mensen:
    Tuning AAN - Schade AAN - Safetycar UIT

    Maar die optie is niet het meest gekozen..



    Dus ik denk dat we kunnen concluderen dat het:
    Tuning AAN - Schade UIT -Safetycar UIT
    moet worden voor deze cup, aangezien meeste stemmen op die optie in de poll zijn gekomen.
     
    Dex vindt dit leuk.
  19. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Amerikaans kiesstelsel :lol:
     
    Dex en Kimi NL vinden dit leuk.
  20. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Meeste stemmen gelden,
    vind het gewoon een grappige conclusie die ik hierboven doe.

    Schade en Safetycar gaan voor de cup dus UIT:
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina