1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Pillars of Eternity

Discussie in 'Games' gestart door Zifnap, 12 jul 2017.

  1. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Alles staat klaar, heb een nieuwe goede muis en tot 16 augustus alle tijd vanwege een tijdelijke hiatus in werk. Ga er dus nog een keer echt goed voor zitten om te kijken of ik er nu wel in kom. Wish me luck!
     
    Gakkie en Zifnap vinden dit leuk.
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Leuk. Toch een beetje enthousiasme hier.

    Tip: geniet ervan als goede wijn. Langzaam en bewust. Zo ga ik het ook benaderen.
     
  3. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik moet me nog ff verdiepen in de mechanics van de game. FF wat filmpjes kijken. Maar ik speel graag een ranger type character ...
     
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    https://pillarsofeternity.gamepedia.com/Ranger

    Wat discussie over de ranger:

    https://forums.obsidian.net/topic/85230-so-how-do-i-ranger/

    Rogue heeft potentieel meer ranged DPS, maar ranger heeft de (uiteindelijk) best sterke companion.

    Een ranger guide, maar die zijn er meer en er zijn verschillende builds mogelijk:

    http://guides.gamepressure.com/pillarsofeternity/guide.asp?ID=29824
     
  5. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Hahaha, ik heb vandaag toevallig ook een ranger aangemaakt. Was volgens mij vroeger crap maar nu meer dan prima. Loop nu rond met een big ass beer als pet which is pretty awesome! Vanavond lekker verder spelen :)

    Sent from my MI 5s using Tapatalk
     
    Gakkie en Zifnap vinden dit leuk.
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Die beer kan blijkbaar goed tanken, vooral op hogere levels.
     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  7. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ranger en Pet; brings back good memories from the early days of WoW! :) (Hunter)
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Laat je pet niet sterven. Krijgt jouw karakter tijdelijk een debuff.
     
  9. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Ik zit er aardig in hoor :eek: Ben nu level 6 en heb alle story companions inmiddels in mijn team dacht ik. Ranger afgestemd op bear als pet is echt super nice. Je hebt er effectief een tank character bij die met de juiste combinaties flink damage doet. Ik ben alleen erg overpowered nu door een stom foutje...
    Na het vrijspelen van mijn stronghold (super vet btw) had die stoelmevrouw het erover om die demon eronder te gaan verslaan. Ik dus The Endless Paths of Nua in en tot en met level 5 gekomen voor ik door kreeg dat dit toch wel erg moeilijk werd voor mijn level :+ Zodoende ben ik nu ten opzichte van mijn andere quests veel te sterk qua level en gear...
    Wat ik wel storend vind, is het XP systeem. Tof dat je niet kan grinden doordat XP na een X aantal gevechten tegen een enemy ophoudt, maar ik ben er zo eentje die alle hoeken en gaten verkend en dan vecht je dus voor wat coppers tig keer voor niks eigenlijk steeds tegen dezelfde enemy. Verder geniet ik echt met volle teugen van de game. Je moet hem alleen wat tijd geven merk ik nu ;)
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Goed man. Flink stuk gespeeld lees ik al. Hoe ziet je party er nu uit?

    Volgende week Metro Last Light afronden. Daarna Pillars.
     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  11. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Hmmmm, ik laat hem voor nu toch gaan denk ik. Geen zin in iets zwaars en zoveel text. Ik ga van mijn 'still to play list' afwerken: Hitman (1st season), Rime, The Surge, Hob (maybe) ...
     
  12. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Haha, I'm fucked :+ Ben inmiddels bijna level 8 en zwaar hooked. Zal morgen even mijn huidige party posten. Super vette game _O_ Wel jammer dat je echt super overpowered wordt als je alles explored en alle tasks/quests doet... Ga de difficulty maar een stapje hoger zetten want alle encounters zijn nu sorta triviaal :'-( Blijf de turnbased combat, stijl, verhaal, muziek en verhaal van Divinity beter vinden, maar Pillars is a close second!

    Sent from my MI 5s using Tapatalk
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Ik ga Pillars sowieso op hard spelen. Hoogste moeilijkheidsgraad, voordat de stats van de tegenstanders worden geboost.

    EDIT: Ben erg benieuwd hoe bij mij de Pillars ervaring gaat verhouden tot Divinity. Ik hou sowieso erg van deze klassieke stijl. Het is erg "Baldur's Gate" achtig en dat past wel in mijn straatje. Episch, veel actie en avonturen, politieke spanningen, larger-than-life karakters en tegenstanders. Kom maar op! :)
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2017
    Killamonkey vindt dit leuk.
  14. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Divinity is qua verhaal, sfeer en vooral gameplay wel de duidelijke betere van de twee vind ik. Niet dat Pillars niet briljant is hoor! Anyway hieronder even een leuke update ;)

    Ben inmiddels rond de 50 uur bezig en level 10+. Ik zit volgens mij aan het einde van de main campaign maar heb nog genoeg sidequests openstaan. Daarnaast nog niet begonnen aan The White March, dus ik ben nog wel even zoet. Heb na 20 uur de game van normal naar hard gegooid en dat speelt een stuk uitdagender. Heb momenteel een party met een stealthy ranger inclusief bear als companion, dual wielding fighter, twohander barbarian dwarf, een priest, een wizard en een palladin met dik zwaard en gun achter de hand (Zealous Focus: 5% hits naar crits, 15% grazes naar hits en +6 accuracy voor iedereen is echt super chill). Heb ook aangeklooid met een cipher en chanter, maar deze combinatie werkt prima en is erg leuk. Wie weet dat ik de andere classes voor een nieuwe PT bewaar. Hieronder een SS van hoe mijn party er op dit moment uitziet :) (Oh en ik heb een mini pig als pet :+ )

    [​IMG] [​IMG]
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Nice. Bijna klaar met Metro. DLC voor die titel is nog redelijk uitgebreid. Wordt denk ik eind augustus/begin sept.
     
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Ook de DLC van Metro Last Light uitgespeeld. Sfeervolle FPS trouwens.

    Volgende week starten aan Pillars! Het (slechte) weer helpt ook mee. ;)
     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  17. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Haha, ook echt een week voordat Divinity Original Sin 2 released :+ Ik ben nu vlak voor eindbaas gevecht maar moet nog een paar bounties en White Match DLC. Heb er nu na 60+ uur wel even genoeg van dus dat komt nog wel een keer. Laat maar weten hoe Pillars bevalt! Leuk om te lezen en als je tips nodig hebt, hou ik me aanbevolen ;)

    Sent from my MI 5s using Tapatalk
     
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Zou persoonlijk White March ook clearen; je bent al zo ver. Nog tijd zat.

    Koop nog maar weinig games op release, gezien alle patches enzo. Sin 2 pak ik zeker nog op. En Pillars lijkt me veel te vet om af te raffelen. Karakter (Cipher) heb ik al in mijn hoofd, dus ik kan snel aan de gang.
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Positieve reviews! Volgende week starten. :)



    "Ultimately, Pillars of Eternity is a stellar entry into its genre, but one that won’t win over people who are not already fans. It is huge and richly detailed, with more history than some actual periods of real life, and a rare amount of care and attention. It’s probably a better experience on a PC, but it’s still definitely worth playing on console if it’s your only option." 8/10

    http://www.thesixthaxis.com/2017/08/29/pillars-of-eternity-complete-edition-review/


    "Pillars of Eternity is worth looking into for any RPG fan. The game has a great plot and world to explore, and Obsidian has given players enough options to ensure that anyone can see the end of the story, regardless of skill level. It can be a bit overwhelming at times, and if you’re on a higher difficulty it’s not afraid to tear your party to pieces, but if you didn’t pick this up on Steam due to being a console gamer, you don’t have an excuse now." 9/10

    http://www.rpgsite.net/review/5982-pillars-of-eternity-complete-edition-review


    "Pillars of Eternity: Complete Edition is a proper send off before Pillars of Eternity II: Deadfire is released next year. Simply the PC game and its expansions released for console in their original form — with the only changes being ones that make it playable on console — those already familiar with Eora don’t need to revisit on console, but any RPG fan who prefers console to PC gaming owes it to themselves to check this one out. This is a perfect example of an old school RPG done in a way to feel contemporary that still maintains an element of tabletop feel to it. Narrative and dialog are major components of the experience and the story told here is developed enough to justify there being such a heavy emphasis on it." 4,5/5

    http://www.hardcoregamer.com/2017/08/29/review-pillars-of-eternity-complete-edition/269528/


     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2017
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Vandaag begonnen met Pillars en tutorial omgeving net afgerond. Het is niet voor niets zo laat geworden... wat een vette RPG en wat goed geschreven. Kijk uit naar mijn volgende speelsessie en ben benieuwd wat mijn karakter allemaal gaat beleven. :)
     

Deel Deze Pagina