1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Pillars of Eternity

Discussie in 'Games' gestart door Zifnap, 12 jul 2017.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Magran's Fork was een stuk eenvoudiger. Net alles gecleared (2:30 u in de nacht ungh); wolven en zwijnen kan mijn party nog wel aan. Natuurlijk ook Durance in de party uitgenodigd. Verslavend is dit. :)
     
  2. Makkabeer

    Makkabeer PSN: Kerkho7en

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    234
    Die zelfde avond de hele dungeon gecleared. Niet meer dood gegaan verder. Maar speel wel op easy. Gebied onder Vale en Black Meadow ook gedaan. Wou vandaag eigenlijk verder maar alle tijd is in Destiny 2 gegaan. Mijn party is nu Ik, Aloth, Eder en Durance. In die dungeon was Durance er nog niet bij.
     
  3. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Nice! Besef wel dat dit soort games vooral de eerste tien/vijftien uur moeilijk zijn. Weinig HP, Gear en skills. Nieuwe mechanics en gameplay. Als je eenmaal je spreekwoordelijke plekje gevonden hebt, gaat het balletje pas echt rollen. Je kan dus altijd omhoog schalen als je game een beetje onder de knie hebt. De uitdaging van de tactische gevechten is namelijk part of the charm imo.

    Sent from my MI 5s using Tapatalk
     
    Makkabeer vindt dit leuk.
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Wat voor karakter speel je zelf Makkabeer? Vale, bedoel je Valewood? Waar die berengrot is? Dan schiet je al lekker op moet ik zeggen, wanneer je ook al Black Meadow hebt gecleared. Leuk dat je zowel een game als Destiny als dit kunt spelen. Ik vertik het om de moeilijkheidsgraad te verlagen. Accepteert mijn trots niet. En dus loop ik maar tegen muren links en rechts. Moet alleen meer potions leren gebruiken. :p

    Overigens heb ik soms last van de AI. Ik selecteer "val aan" en toch gaan die gasten spells casten. Had ik niet echter zojuist een handmatige aanvalsorder gegeven?

    Original Sin 2 heeft trouwens een "Essential" badge gekregen van Eurogamer en werd op het gebied van kwaliteit met The Witcher 3 vergeleken. Dat wordt nog lekker RPGen volgend jaar! :)
     
  5. Makkabeer

    Makkabeer PSN: Kerkho7en

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    234
    Bedoelde Gilded Vale. Het dorpje dus. En dat gebied eronder is dus Magran's Fork.

    Heb gekozen voor een fighter. Kies defensive skills. Beetje op safe spelen en er een tank van maken.

    Vooral weer wennen aan de old school d&d regels. Je magic casters die bv moeten rusten na het gebruik van een paar spells.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Mensen, de nostalgie is sterk in deze titel. Net bijna de Black Meadow gecleared. De loofbossen compleet met vallende bladeren, fluitende vogels en serene achtergrondmuziek doen mij zo sterk denken aan de bosgebieden in Baldur's Gate 1. Very nice!

    Tip van de dag: open elke combat met een ranged volley! Zo heb ik Eder een fine arbalest gegeven (bij een kust gebied gevonden). Ding is ontzettend traag om te herladen, maar zo ver komt Eder meestal niet. Na dat eerste schot schakel ik met hem altijd over naar bijl en schild. Samen met mijn cipher (ook ranged) doorzeeft hij bij de opening één tegenstander behoorlijk met pijlen. Bij een crit leidt dat zelfs al tot een eerste kill (bij zwakkere tegenstanders althans).
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Gestormd door Anslog's Compass, Black Meadow, Esternwood en Caed Nua bevrijd. Endless Paths of Od Nua eerste verdieping gedaan, maar Eder en Durance braakten bloed bij bijna elke voetstap. Vooral Eder was er slecht aan toe (2 hp's over). Endless Paths maar even gelaten voor wat het is, de eerste verbeteringen aan mijn burcht aangebracht en nu weer terug in Gilded Vale om die dungeon te clearen.

    Party: Vex (cipher), Eder (warrior), Aloth (mage), Durance (priest) en Kana (chanter). Nog één plekje over. Denk dat ik een paladin meeneem.
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2017
    Killamonkey vindt dit leuk.
  8. Makkabeer

    Makkabeer PSN: Kerkho7en

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    234
    Ga ongeveer even snel. Ook gedaan wat jij hebt gedaan behalve Esternwood. Ben wel ietsjes verder in de endless path. Op de helft in level 2. En woodend plains gecleared. Nu een party van 6 met Sagani erbij. En de difficulty van easy naar normal gezet.

    Heb de wardens lodge gerestored. 1 bounty geaccepteerd en zometeen ff kijken of dat lukt. Erg vet dat je een eigen keep krijgt en deze kan upgraden. Nog niet de main hall gerestored. Ben begonnen met de inn en daarna de wardens lodge en woonland trails voor rest bonus.

    Wat een gigantisch fokking vet spel. Tijdens het spelen van dit spel besef je maar weer hoe shallow veel console rpgs zijn geworden.

    Hoop dat tyranny ook naar de consoles komt. Of toch eens naar een pc gaan kijken voor dit soort spellen. Al heb ik nog wel Divinity Original Sin, Sword Coast Legends en Torment Tides of Numenera hier ongespeeld liggen. Genoeg te spelen.

    EDIT haha die bounty laat ik nog maar ff voor wat het is. Wipe
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2017
    Zifnap, Smok3y en Killamonkey vinden dit leuk.
  9. Makkabeer

    Makkabeer PSN: Kerkho7en

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    234
    Framerate is al niet het beste in dit spel maar nu ik zojuist in de stad ben aangekomen is het toch wel drama. Is nog wel te spelen maar schokt erg. Heb helaas geen pro. Iemand hier die op de pro speelt? Loopt de game gewoon smooth?
     
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Dit is inderdaad een fokking vet spel. :D

    Heb wel een pro, maar speel dit op de PC. Geen last van framerate problemen though. Endless Path ook ongeveer de helft van de tweede verdieping gecleared. Werd wel weer erg moeilijk. Teveel ranged gasten. Mijn keep wordt nu aangevallen. Ik denk dat ik die paladin snel in de stad ga halen, want ik haal dat gevecht maar niet. Party wordt totaal geswarmed met shadows en twee van die ontzettend sterke treant achtige monsters.

    EDIT: aanval net afgeslagen! Heb de party in de SW hoek van de kaart gepropt naast een berg puin, zodat ik een choke point met Eder kon creeeren en dat werkte goed samen met de summons van Kana. Sluipend nu in de nacht over Madhmr Bridge...
     
    Laatst bewerkt: 27 sep 2017
    Makkabeer vindt dit leuk.
  11. Makkabeer

    Makkabeer PSN: Kerkho7en

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    234
    Ja wil in de toekomst ook een pc hebben voor dit soort spellen. Ook al hebben ze het goed gedaan voor een controller dit speelt gewoon veel beter op de pc.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Sluipend over Madhmr Bridge? Dat ging lastig omdat de brug door een vloedgolf was weggeslagen. Goed, dan maar noordoost over de rivier via Caed Nua. Sagani nu (tijdelijk?) in de party en Woodend Plains gecleared. Met z'n zessen kon ik ook het lastigste gevecht tegen een grote groep trolls en een soort dryads aan. Naar Defiance Bay in of zuidelijk verkennen richting Searing Falls? De level 5 party zet zijn eerste stappen in Searing Falls en komt een drake tegen... NOPE. Defiance Bay it is then. :D
     

Deel Deze Pagina