1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Playstation 3 leest geen disc meer

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door abruzzese, 5 mrt 2008.

  1. abruzzese

    abruzzese abruzzese

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn Playstation 3 leest geen disc meer .
    Heb mijn 40 GB geformateerd en ook dat leverde niks op .
    Na een dag heb ik weer geprobeerd of mijn Playstation 3 disc zou lezen maar helaas .
    Ik heb mijn Playstation 3 moeten opsturen naar Sony Service reparatiedienst .
    Aankoop datum is 06-11-2007 .
    Stel voor dat je Playstation 3 na een jaar deze problemen krijgt , wat dan ?????
    Is de hardware dan toch niet vetrouwbaar van de Playstation 3 en krijgen wij Playstation 3 bezitters hetzelfde probleem zoals de Ring of Death van de Xbox 360 waar de garantie werd verlengd tot 3 jaar .
    De problemen komen voor bij de oudere modellen en de nieuwere modellen .
    De problemen komen meer voor als jij denkt en als jij hetzelfde lees probleem met disc hebt doe je er verstandig aan om in deze forum dat te melden zodat Radar van de Tros contact met Sony opneemt vanwege garantie verlenging .
    Hier link : http://forum.trosradar.nl:80/viewtopic.php?t=57438
     
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Jij bent de 2de ofzo op dit forum die er last van heeft (ik was de 1ste btw, na 5 dagen :+) en het probleem is inderdaad groter dan de meesten denken. Het is echter nog steeds maar een zeer klein aantal (als ik 1% zeg overdrijf ik misschien al) en zo iets gebeurd nu éénmaal.

    Maar goed, ik zou het wel leuk vinden als Sony de garantie verlengt voor dit probleem. Je hebt trouwens sowieso 2 jaar garantie (verplicht in de EU), alleen kan het zijn dat het 2de jaar de transportkosten voor jouw zijn.
     
  3. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je die link volgt zie je dat er echt wel veel mensen problemen hebben met hun PS3. De service is echt erg matig en de klanten krijgen vaak hun PS3 na een te lange tijd terug met beschadigingen en krassen.

    Hopelijk komt dit ook zo in het licht net als bij de Xbox360, wel zo eerlijk t.o.v. de klant!
     
  4. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Zolang het percentage kapotte PS3 consoles relatief laag blijft wordt dit gewoon gezien als iets normaals. Onvergelijkbaar met de 360, dit probleem is echt een probleem. Ik ken redelijk wat mensen met een 360 en ik ken niemand die nog zijn eerste 360 na een jaar had staan. Ikzelf ook niet, 2x heb ik hem mogen opsturen.

    Mijn PS3 heeft tot op heden nog nooit voor een probleem gezorgt, en de mensen die ik ken met een PS3 (eerlijk is eerlijk, ik ken er wat minder dan mensen met een 360 dus een geheel eerlijke vergelijking is het niet) hebben er ook tot op heden geen probleem mee gehad. Ook op playstation fora zie en lees ik er niet zoveel over.
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2008
  5. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Eensch. Zolang het percentage respectabel blijft heb je wel gelijk. Hoewel ik wel steeds vaker zie en hoor dat de mensen problemen krijgen. Maar dan is de helpdesk/service van Sony ineens een stuk slechter dan bij MS. MS moet wel een goede service hebben natuurlijk omdat ze zoveel retouren krijgen maar niet meer dan normaal dat SONY dat ook heeft denk ik.
     
  6. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat dit soort Hardware stuk kan gaan is niet echt iets nieuws denk ik. Het verschil met de 360 is alleen dat vrijwel iedereen er last van heeft.

    Dat er mensen zijn met problemen met een bepaald product, wil niet zeggen dat dat gelijk te stellen is aan de 360 taferelen. TV's, Mobiele telefoons, Laptops etc etc, het gaat allemaal wel eens stuk.
     
  7. Narcosis

    Narcosis PSN Tag: Narcosis8

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb voor als nog(afkloppen) geen problemen met mn PS3, wel dat DMC4 wel eens vast bleef hangen maar dat kwam door die installatie
     
  8. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is dan ook weer een beetje overdreven. Op dit moment is het failure percentage 16%. Laten we het dan op 20% houden. Dat is 1 op de 5 consoles. Toch ook niet "vrijwel iedereen"?

    Nog steeds veeeel te hoog, maar je hoort natuurlijk alleen een klacht als je xbox kapot gaat. Je hoort van al die andere mensen niks, die misschien al wel 2 jaar een xbox hebben zonder problemen.
     
  9. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik heb mijn 360 nu al meer dan een jaar zonder RROD :D
     
  10. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    ik had hem zelfs 2 jaar tot een paar weken terug, ook jouw beurt komt :lol:
     
  11. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Je mag wel een van mijn 7 kapotte 360's lenen. :+
     
  12. abruzzese

    abruzzese abruzzese

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit bericht hieronder heb ik gekregen via E-Mail toen ik mijn vraag stelde aan Sony :
    u heeft op 06-03-2008 om 23:17:56 de volgende vraag aan ons gesteld:
    Stel voor dat mijn Playstation 3 na een jaar van aankoop defect gaat ( geen disc meer kan lezen ) moet ik dat zelf gaan betalen of is hiervoor een extra service voor ?
    Vind ik wel interessant om te weten omdat mijn Playstation 3 al defect is maar heb nu gelukkig garantie .
    Aankoop datum is 06-11-2007
    Als u mij antwoord kunt geven op mijn vraag dan hoor ik dat graag .
    Alvast Bedankt .

    Als antwoord van Sony kreeg ik het volgende :
    op dit moment lijkt het 1 jaar garantie en na een jaar valt het buiten de garantie.
    natuurlijk is de garantieregel nog niet van toepassing bij normaal gebruik.
    waarschijnlijk, maar geen garantie geef ik erop, zullen ze de kosten veranderen aangezien het vrij hoog ligt. meer informatie krijgen we nog toegereikt hierover, want ze zijn er namelijk nog niet over uit.
    het ligt aan de cijfers van defecten en de beslissing die het hoofdkantoor gaat nemen.
    kosten buiten garantie zijn namelijk nu:
    40 gig: €198,44
    60 gig: €249,48

    Dat zijn wel grote reparatie kosten na een jaar garantie .
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ten eerste krijgt het antwoord een pluim voor slecht taalgebruik en beroerde grammatica. Ik snap de helft niet. Daarnaast heb je in Nederland altijd twee jaar garantie.

    De kosten slaan echt nergens op! Dat is een halve console notabene.
     
  14. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Als consument heb je inderdaad gewoon 1 jaar garantie in NL, ga maar praten met de Onbudsman, die kan je dat haarfijn uitleggen :)

    Niet zo druk maken, komt wel goed.
     
  15. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Dit is idd een groot probleem voor de Ps3, zeker 40% gaat kapot.
    Werk bij een Gameshop en wij krijgen best wel veel klachten maja dit was precies hetzelfde als met de Ps2. Iedere console heeft zijn gebreken (Bij de Wii is het zijn levertijd ;) )
     
  16. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    16%? Ik weet niet of je dat bericht hebt gelezen, maar bij dat onderzoek kan je alleen maar een hele hoop vraagtekens zetten.

    Als eerst is het een onafhankelijk onderzoek naar 360's die stuk zijn gegaan. Geen informatie wanneer deze 360's zijn gekocht en hoe lang het onderzoek heeft gelopen. Het enige wat gemeld is, is dat er 1000 360's mee hebben gedaan aan het onderzoek.

    Wat hebben die 360's gedaan? 'Stationair' gelopen, dvd's gekeken, of hebben ze juist veelvragende games (wat de oorzaak is van de oververhitting) erop gespeeld?

    Wat is kapot, RROD? Of ook bekraste discs zonder dat de 360 gekanteld is en oneindige vastlopers (maar geen RROD)?

    Op een gegeven moment had vrijwel heel mijn friendslist op Xbox Live wel eens zijn 360 moeten opsturen, en ik durf te wedden dat zeker 50% van alle 1e jaars 360's al eens opgestuurd is.


    Dan is zo'n PS3 Tros radar bericht natuurlijk kul, mijn nieuwe LCD TV was onlangs ook stuk, en enkele anderen op internet gevonden die ook een zelfde probleem hadden. Lijkt me geen reden om bij Tros radar te gaan klagen. Ik vind het gezeik op zulke fora sowieso irritant, enkel klagende mensen die de zielige consument uithangen. "Ik heb wel 10 keer gebeld" en leuke kalenderoverzichtjes om de indruk te wekken dat Sony, MS of ieder ander bedrijf echt geen flikker voor je doet.



    Garantie PS3 is overigens 2 jaar. Binnen 1 jaar is een nieuwe, en het 2e jaar een refurbished. Onder die voorwaarden heb ik mijn PS3 gekocht.
     
  17. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    En de 360 heeft slechts een failure rate van 1%. Het is niet omdat er bij jouw gameshop 40% dat probleem heeft (van de zeer weinige die je verkoopt) dat het overal zo is hé.

    Het probleem is inderdaad groter dan de meeste mensen kennen, maar ik zou er al van verschieten moest het hoger zijn dan enkele procenten van alle PS3's.
     
  18. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik zeg niet dat dat de hoeveelheid is die bij ons kapot gaat.
     
  19. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Van waar haal je die 40% dan? Als dat niet het geval bij jouw gameshop is/was, dan is dat dus helemaal uit de lucht gegrepen? =(
     
  20. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Nee dat zijn gewoon verhalen die ik om me heen hoor, 40% is mischien wat overdreven maar het gaat zolangzamerhand die kant wel op. Nog even 1 vraag, hoe kom jij bij die 1% voor de 360?
     

Deel Deze Pagina