PlayStation VR

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Kevf, 19 mrt 2014.

1. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    136
    Hmm voetbal games houd ik niet van.
    Resident evil 7 durfde ik al niet gewoon in 2d te spelen dus laat ik VR al helemaal niet doen haha.

Dirt heb ik ook. Gaaf! Wist niet dat die VR ondersteuning had.
    Ik zal nog eens wat games en video's checken.

Hopelijk kan ik vandaag de keuze maken.

2. maxqubit

maxqubit Zzzzzz ... VR? ... Yes plz:)

Leuk Bevonden:
    272
    Heeft die nog niet. Maar krijgt binnenkort (17 februari?) een VR DLC patch, betaald, ik dacht €10 (kan ook 20 euries zijn)

Mss vind jij juist Battlezone of Robinson of Eagle flight gaaf. Of spacer Eve Valkyrie. Die laatste heb ik, ziet er goed uit, maar ik speel hem weinig. Tis MP (maar met bots aangevuld). In het begin is alles gaaf, want VR, maar na een tijdje ga je toch ook letten op de gameplay, dus dat is heel persoonlijk.

Btw, er zijn mensen die zweren bij RIGS. Heb ik ook. Mech 3 vs 3. Ziet er super uit. Speelt ook gaaf echter ik ben niet zo van de mech. Maar als je dat wel bent dan zou ik zeker RIGS checken (helaas geeft de demo een wat verkeerd beeld, de full game is indrukwekkend!)

Edit: Toch speel ik het meest Driveclub. Op Hardcore. Met controller met 'tilt' besturing. Da's lekker hoor. Dan pak ik de race circuits (rondjes) met bv de Ferrari Italia. Lekkere wagen. 5 laps tegen 7 Legend tegenstanders. Precies de goede dosis arcade/sim. Ik heb Driveclub VR al meer uur gespeld dan alle andere racegames vand e afgelopen paar jaar bij elkaar. Waarom? Omdat VR racen gewoon veel en veel en veel toffer is:)

Laatst bewerkt: 2 feb 2017
  3. Olijke Poffer

Olijke Poffer patissier in ruste.

Leuk Bevonden:
    1.900
  4. Olijke Poffer

Leuk Bevonden:
    1.900
    Nou heb de update getest en het werkt prima. Net even een 3D Blu-Ray van Avatar bekeken en het werkt gewoon net zoals met een 3D brilletje. Erg goed dus. Iets minder scherp dan op mijn tv maar dat is logisch natuurlijk.
    Van de week maar eens verder testen..

maxqubit vindt dit leuk.
  5. maxqubit

Leuk Bevonden:
    272
    Heb RE7 binnen (zoals al gepost in RE7 thread). Eerste uur erop zitten. Top titel. Ik heb nu alle comfort options UIT. Geen centje pijn meer. Dit geeft me goede hoop dat 'normale' FPS ook mogelijk zijn. Het zal per persoon verschillen, maar ik heb nu mijn VR benen en wordt niet meer misselijk. Goeie zaak:)

Nog iets leuks. Mijn ouwe game clan. Stuk of 10 gasten. Die hebben geen van allen VR, nog zelfs nooit geprobeerd. Lopen altijd tegen mij te 'zeiken' van 'Jij ook altijd met je nieuwe ideeen' en die doen dus nooit wat ik zeg. Hoeft ook niet. Lekker CoD deeltje 23674 blijven spelen ... maar, ik heb ze uitgenodigd. Over 2 weken. Bij mij VR'en en daana chinees. Hahaha, dat wordt tof. De eerste geef ik Brookhaven zombie shooten, de 2e mag 'Kitchen' doen en de 3e gaat Xwing VR, etc, etc. Alleen ff zorgen dat ze niet over hun nek gaan met motion sickness, dat zou namelijk jammer zijn met oog op chinees:):)

6. maxqubit

Leuk Bevonden:
    272
    Hmm, ik denk mijn laatste video van Driveclub. Heb er nu genoeg gemaakt. Op naar Dirt Rally. Op 17 feb schijnt de VR DLC te komen. Anyway, enjoy.

7. Olijke Poffer

Leuk Bevonden:
    1.900
    Blijft gaaf inderdaad..

8. maxqubit

Leuk Bevonden:
    272
    Ik bedenk plotseling een verschrikkelijke hardcore gamemode voor Dirt Rally. Co-op. 2 gamers, beide met (PS)VR. Eentje is bestuurder, de andere de bijrijder, die leest de pacenotes. Die bijrijder heeft dan de 'view' een beetje zoals in bovenstaande Driveclub VR video. Pacenotes heeft hij in zijn handen (controller)

9. Olijke Poffer

Leuk Bevonden:
    1.900
    Haha.. ja indd. Maar ik stuur liever. :D

10. Olijke Poffer

Leuk Bevonden:
    1.900
    Vanmiddag ook op de bijrijders stoel gezeten met replay. In het begin toen ik net VR had kon ik er niet naast zitten. Werd snel misselijk. Maar dat is echt compleet verdwenen. Dat was een van de weinige momenten dat ik last had van motion sickness maar dat is nu ook weg. :thumbs:
    En driveclub in vr blijft gewoon erg vet. Super jammer van de lage gfx maar de beleving is zoveel gaver dan tegen een plat scherm aankijken..

11. NuclearGoat

NuclearGoat PSN: Acrillic

Leuk Bevonden:
    213
    Ziet het er ook zo lelijk uit als je zelf de VR op hebt?
    Lijkt wel PS2.5 dit.

12. Olijke Poffer

Leuk Bevonden:
    1.900
    Nee het ziet er wel wat beter uit maar DC is wel een ultiem slechte VR game wat GFX betreft. Dus daar moet je echt even doorheen kijken. Bv de Star Wars VR missie is echt wel heel erg vet en goede GFX..

13. maxqubit

Leuk Bevonden:
    272
    Zinloze discussie. VR zal er altijd minder uitzien. Als iemand dat een probleem vindt dan moet ie niet aan VR beginnen. VR doet iets wat flat niet kan en nooit zal kunnen. Je bent 'IN de gamewereld' ... dan begin je niet over gfx, dan zeg je 'Wow':)

Olijke Poffer en Killamonkey vinden dit leuk.
  14. Olijke Poffer

Leuk Bevonden:
    1.900
    Mee eens. Het gevoel van grootte van bv gebouwen.. dat is niet te vergelijken met flat gaming.

15. maxqubit

Leuk Bevonden:
    272
    Dirt Rally VR is uit (DLC)

Ik begon met rally cross. Gfx vielen een beetje tegen. Maar ik hoorde/las anderen over dat het veel beter was dan Driveclub. Toen startte ik de campaign (waar ik al een heel klein stukkie van had gedaan in 2D, een paar weken terug), en die ziet er beter uit. Prima zelfs. Geen andere autos om te renderen helpt natuurlijk. De weg ziet er iig goed uit (idd beter dan in DC). Het interieur is basic gehouden. Maar ... uiteindelijk geen klagen. Dirt Rally VR is op de PSVR een heel toffe titel en voor mij absoluut beyond 2D/Flat. Ook hier lijkt voor mij te gaan gelden dat eenmaal met VR er geen weg terug meer is.

Advies (als je van hardcore racen houdt) ... KOPEN:)

Olijke Poffer vindt dit leuk.
  16. Olijke Poffer

Leuk Bevonden:
    1.900
    Grappig, ik lees inderdaad dat men the GFX juist veeeeel beter vindt dan in DC. Kijk er ook wel naar uit om deze te gaan kopen maar aan de andere kant, ik heb geen wheel meer en aangezien tilt motion steering er (nog?) niet in zit denk ik dat ik het even laat voor wat het is. Nog even over nadenken.. zo jammer dat er geen demo's zijn..

17. maxqubit

Leuk Bevonden:
    272
    Ik had DR in de sale gekocht voor €20 ... nog voor de VR DLC was aangekondigd. Net als PCars trouwens. Beide ff gespeeld in 2D/flat, maar was toen weer snel terug bij DC VR. DR voor €20 bleek wel een goede investering nu de VR DLC voor €13 er is. De €20 voor PCars is helaas weggegooid geld, die zal ik niet meer spelen:)

Heel jaar (en raar) dat er geen tilt steering in zit. Ik snap eigenlijk niet waarom de devs die niet ff hebben gemaakt???? Maar goed, met stick is het nog goed te doen. Ik zelf heb niet zoveel zin in een wheel+seat vanwege toch het 'gedoe' als je ff wilt racen. Al begrijp ik dat met een wheel het racen wel beter is. Blijft een afweging. Bij mij staat de PSVR in de huiskamer en zo'n seat+wheel is dan niet helemaal haalbaar:)

18. Olijke Poffer

Leuk Bevonden:
    1.900
    Hier hetzelfde hoor. Maar ik had een wheelstand pro. Even inklappen en achter een bank in de kamer en klaar.
    Ik kan nu voor weinig een T150 kopen dus ik denk dat ik dat maar doe. Pcars vind ik een echt een geweldige game. Ik race daar heerlijk mee.

19. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Active Member

Leuk Bevonden:
    685
    Kan je de move controllers alleen via de PS opladen en niet via een stopcontact lader?

20. Olijke Poffer

Leuk Bevonden:
    1.900
    Ja kan wel via een gewone oplader alleen duurt het wat langer..

Deel Deze Pagina