PlayStation VR

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Kevf, 19 mrt 2014.

1. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    627
    Vind VR ook erg tof, maar merk wel dat ik tussendoor graag languit op de bank met een controller een 2d game speel. VR kost gewoon veel meer energie, ben na zo'n sessie echt wel een soort van moe. 1 a 2 uur VR heb ik het dan over en ben soms te lui om een goede positie in te nemen en de zooi aan te sluiten, ookal is 80% al aangesloten.

Twijfel nog over farpoint. €65 bij gamemania is prima, maar wacht black friday en de nadagen even af denk ik.

inoway vindt dit leuk.
  2. inoway

inoway Hello ...

Leuk Bevonden:
    346
    Ik heb ook wel een beetje last van de 'hassle'. Maar dat is toch minimaal. In de 2D tijd, nog niet zo lang geleden had ik soms maanden (vooral zomer) dat ik helemaal niet gamede. Ik was eigenlijk op alles wel zo'n beetje uitgekeken. Ik speelde alleen nog maar Battlefield of Hardline en soms een stukkie FarCry of zo en dan een balletje trappen PES en dat was het dan wel.

PSVR heeft de lol van gamen, ook kleine games, wel weer helemaal teruggebracht. Niet dat alles super geweldig is (gameplay), maar wel dat VR het vuurtje enorm heeft opgestookt. Een 2D racer ... ik heb er zat liggen, maar ik speelde ze nooit lang, uurtje hier of daar en dan was ik er op uit gekeken. Maar met VR kon ik echt uren spelen. Dirt Rally VR was zo intens, damn

Ik verwacht dat GT Sport VR, hoewel limited in VR, ook gaaf is.

Hetzelfde gold trouwens voor Farpoint. Damn die challenges heb ik heel wat gespeeld ... terwijl een soortgelijke challenge game in 2D namelijk Bulletstorm, die was ik snel zat. Het verslavende zit hem echt in VR en dan bij Farpoint natuurlijk in AIM ... die is werkelijk geniaal.

Gezegd moet worden, Arizona Sunshine viel me tegen. Maar ja, die speelde ik na Farpoint. De volgorde had andersom moeten zijn, maar nu viel AS door de mand.

WorkingTitle vindt dit leuk.
  3. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    627
    Ik herken me wel in het gegeven dat ook kleine games (lees: indie) mij in 2d echt totaal niet boeien, in VR wel. Misschien te maken met de nog nieuw voelende beleving, anderzijds is het aanbod aan games er allicht inherent aan.

Dat farpoint er komt is trouwens geen twijfel. Wanneer is de vraag, heeft niks met de huidige prijs te maken, meer met backlog. Het lijkt wel hoe groter mijn backlog hoe minder ik de individuele game apprecieer. Vroegahh kon ik na 3 maanden met mijn guldens een game kopen en speelde die dan grijs.

Nu ligt er voor mij bij the Witcher en Phantom Pain een drempel vanwege de speelduur, wil ze overigens wel spelen. Ik vind 10 tot 20 uur speelduur meer dan zat. Ben er over het algemeen dan op uitgekeken. Laatste uitzondering op die regel was Horizon, al was die voor mijn doen ook net iets te lang. Net Old Blood uit na 8uur, echt prima speelduur, en door

4. SPELVERZIEKER

SPELVERZIEKER Member

Leuk Bevonden:
    43
    Vandaag bij een vriend weer Paranormal Activity VR gespeeld. Maar soms werkt vr toch niet lekker.

Als er bijvoorbeeld iets op de grond ligt dan krijgen we het niet opgeraapt omdat we wel met de move controllers helemaal op het laminaat grijpen maar ingame zweven de handen een paar cm boven de grond. Hebben anderen daar ook last van ?

We spelen zittend op de bank zo'n 3 Meter van de tv af. De camera staat op zo'n 60cm hoogte onder de tv. We moeten vaak de game uit om de game opnieuw op te starten , de vr opnieuw calibreren , de camera naar boven/beneden richten. We hebben vanalles al geprobeerd. Het werkt dan even en daarna weer niet. Erg vervelend.

Bij Farpoint draaide het geweer regelmatig naar links/rechts. Zover totdat het geweer zo gedraaid was dat je jezelf kon doodschieten.

Vind het best buggy alemaal.

5. inoway

inoway Hello ...

Leuk Bevonden:
    346
    De tracking van PSVR is een minder punt. Rift/Vive hebben een betere tracking.

PSVR tracking is gebaseerd op licht en gyro's (headset, DS4, AIM). De move heeft dacht ik geen gyro's dus die moet het alleen met licht doen.

Voor licht tracking moet device (headset, move, ds4, AIM) gezien worden door de camera. Simpel. En liefst in een kamer waarbij andere lichtbronnen weg zijn zodat ze het tracken niet verstoren

Moves die niet meer worden getracked lijkt te duiden op dat ze gewoon 'uit beeld' zijn. (Heb ik ook wel eens)

Dat de AIM wegdraait komt door de gyro's. De lichtbulb van de AIM wordt getracked door de camera, die staat bv stil, maar de gyro's zeggen dat de AIM beweegt ... gevolg is dat vreemde draaieffect.

Als je de AIM opstart, laat dan de AIM plat liggen voor 30 seconden, zodat de gyro's kunnen stabiliseren. Als je de AIM opstart maar tegelijkertijd als een Rambo ermee staat te zwaaien raken de gyro's in de war en is de boel niet goed gecalibreerd

Zelfde voor de headset. Laat die 30 seconden plat liggen als je hem opstart. Dan kunnen de gyro's stabiliseren.

Tot slot schijnt de initiele PSVR calibratie die je ooit de eerste keer hebt gedaan ook erg belangrijk te zijn. Als die niet lekker was dan blijf je effecten hgouden

Kortom, ja, de PSVR tracking is niet ideaal, maar normaal gesproken kan je de boel wel goed krijgen. Ik heb er iig weinig last van (binnen de beperkingen die de PSVR tracking heeft)

6. Olijke Poffer

Olijke Poffer patissier in ruste.

Leuk Bevonden:
    2.200
    Klopt.. goede calibratie van de tracking en je probleem is over

7. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    627
    2 oktober besteld. Allen 1 a 2 werkdagen. Nog niks binnen, MM een beetje in de war na die VR 1+1 acties ofso

8. inoway

inoway Hello ...

Leuk Bevonden:
    346

WorkingTitle en Olijke Poffer vinden dit leuk.
  9. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    627
    Star trek bridge crew nu €20 bij amazon.it
    Is deze game leuk om offline te spelen? Ben niet zo van online

Deel Deze Pagina