PlayStation VR

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Kevf, 19 mrt 2014.

1. Jimmy J.

Jimmy J. Active Member

Leuk Bevonden:
    566
    Ik denk niet dat Microsoft daar een fout mee maakt. Return of investement is er gewoon nog niet.

VR is allemaal heel cool enzo, en tof om te doen, maar een overgroot deel heeft gewoon zijn console in de woonkamer staan, en het is niet tof om met je vriendin/familie om je heen halve avonden met zo'n bril afgezonderd te zijn van de buitenwereld, plus in je woonkamer van die lelijke sensoren te plaatsen.

Je haalt meer geld binnen door je te focussen op splitscreen gaming. Lekker met vrienden op de bank, bakkie chips erbij en gaan.

In dit topic post ook voor 75% één en dezelfde user en 25% een andere. Dat geeft (naast het overlijden van XBW) ook wel aan dat, hoe tof VR gaming ook is, men er gewoon nog niet aan wil beginnen.

2. Killamonkey

Killamonkey Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    2.191
    Haha, als er iets dood is is het wel splitscreen gaming op de bank :+ Geef je gelijk dat MS er goed aan doet om niet in de VR markt te stappen, maar niet om de redenen die jij noemt. De markt is inderdaad (nog) niet zo groot als gewenst, maar bijna alle in VR geïnteresseerden zijn inmiddels wel voorzien van ofwel een Rift, Vive of PS VR. Daarnaast zou MS de concurrentie aan kunnen gaan met PS VR doordat de One X een stuk krachtiger is, maar zijn er daar te weinig van verkocht om een degelijke userbase te realiseren.

Ik ben wel bang dat MS hierop kapot gaat in de toekomst en de VR boot gemist heeft. Je kan nu wel zeggen dat de technologie er nog niet is (BS) en je pas bij een volgende console aan de VR gaat, maar Sony zit ook niet stil en heeft zodoende enorm veel meer ervaring met de VR technologie, het ontwikkelen voor VR en belangrijker een degelijke library aan games en ontwikkelaars die VR games willen en kunnen maken. Natuurlijk kan MS in de toekomst van de Rift gebruik gaan maken, maar die zullen wss blijven inzetten op de beste technologie die erg prijzig blijft. Het plug and play gehalte en de betaalbaarheid van de PS VR past ook gewoon goed bij het console publiek en de Rift/Vive bij de de PC master race types ;)

3. Olijke Poffer

Olijke Poffer VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.446
    Ben het er ook niet mee eens. Omdat er genoeg mensen een rift of vive of psvr hebben? Al die mensen hebben ook al een ps4 of een pc staan, dus waarom dan nog moeite doen om een xbox in de markt te zetten?
    Nee die vlieger gaat voor mij niet op. Gamen is geen familie gebeuren of met vrienden samen op de bank.
    Ja dat wil MS graag in onze schoenen schuiven maar zo werkt het nu eenmaal niet. Men gamed alleen of MP online.

VR is echt wel de toekomst. Als ik hier met mijn Oculus op mijn kop zit, zit mijn vrouw te knutselen en mijn dochter te netflixen. Zitten we gezellig samen maar ieder is met zijn eigen hobby bezig.
    En een kamer is om in te leven niet om te dienen als een showroom voor mensen die op bezoek komen.
    Ik vind een sensor in de kamer niks geen probleem. Waarom zouden twee sensoren naast de TV niet kunnen maar twee speakers wel.
    Ieder zijn ding natuurlijk maar dat kleffe samen met de familie gedoe wat MS zo graag wil vind ik echt heel eng..

4. Jimmy J.

Jimmy J. Active Member

Leuk Bevonden:
    566
    Ik heb het er ook niet over dat iedereen samen moet gamen in huis, maar met zo'n VR bril op je harses ben je echt alleen maar fysiek aanwezig. Je vrouw aankijken of even iets aangeven/vertellen/bekijken zit er niet in. Ik vind dat mega hinderlijk.

@Killamonkey; omdat weinig games het nog ondersteunen tegenwoordig. Als ik Rocket League online speel kom ik heel veel splitscreeners tegen.

5. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    540
    True, maar met flat krijg je geen immersion. Je bent geen Max Verstappen, je schrikt je nooit de pleuris, je vergaapt je niet aan de Enterprise, en je zal je nooit echt op een Battlefield wanen

En het is waar, Rocket League heeft ook niet die pretentie. Maar andere games misschien wel.

De grootste onzin over VR komt van mensen die het zelf nog niet hebben ervaren. Ik zeg verder geen onzin. Ik ben gewoon enthousiast en een early adopter.

Dat MS geen Xbox VR gaat doen ... Moeten ze zelf weten. Ik ben naar Sony gegaan. Wie heeft er nu gelijk, MS of ik?

6. Jimmy J.

Jimmy J. Active Member

Leuk Bevonden:
    566
    Ik heb het ervaren. Het is mega vet. Maar er zitten ook erg veel nadelen aan waarom het niet zo snel een gangbaar iets in de gemiddelde woonkamer wordt. Net zoals dat racegames veel toffer zijn met een stuurwiel, maar de Forza's en de Gran Turismo's worden na al die jaren nog steeds voornamelijk met een controller gespeeld.

Omzet[​IMG] $ 86,83 miljard[2]
    Winst[​IMG] $ 22,07 miljard[2]

Ik denk Microsoft.

7. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    540
    Het maakt verder niet uit. MS tenslotte mag/moet zelf bepalen wat ze doen. En als iemand dan toch, ondanks de nadelen, VR wil doen ... dan moet hij/zij niet bij Xbox zijn. Zo simpel is het:)

8. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    540
  9. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    540
    :)

Dat zie je goed. Daarom is de psvr subreddit met nu 66k members mijn eerste plek om lekker te kletsen over psvr. Dat ik hier post is nog iets historisch. Zolang er nog iemand dat leuk vind heb ik daar geen moeite mee;)

Olijke Poffer vindt dit leuk.
  10. Olijke Poffer

Olijke Poffer VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.446
    Dat ben ik iig. VR boeit mij namelijk. PSVR of PCVR..

inoway vindt dit leuk.
  11. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    540
    Genoeg sentiment :)

https://www.reddit.com/r/PSVR/comments/8t9ijh/i_was_an_xbox_only_gamer_for_14_years_but_i_made/

Olijke Poffer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina