1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[iOS/Android] Pokémon Go

Discussie in 'Games' gestart door WinterBase, 9 jul 2016.

  1. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Toch leuk zo op de Autobahn, ben je wel even zoet!
     
  2. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Zojuist m'n eerste Gym bezocht maar snap er de ballen van. Was een gym van mijn team met 2 Pokémon erin en wilde de mijne er bij zetten. Maar ik moest per se tegen de Gym vechten, waarom? Toen dacht ik, ik zou wel een Pokémon moeten verslaan zodat ik zijn plaats in neem, maar dat was ook niet. Won van de eerste Pokémon, maar verloor daarna van de tweede. En toen was 't over. M'n vragen: wat is het doel van dat vechten? Met één Pokémon tegen die units is een kansloze zaak. Waarom mocht mijn Pokémon er niet bij?
     
  3. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Als een gym van jouw team is, dan kan je daar trainen. Elke keer een gympokemon verslaan van jouw eigen team geeft dan wat XP voor het totale gymlevel. Versla ze vaak genoeg (neem dus een type dat sterk is tegen de pokemon) en leer de gymbattle. Spammen werkt niet goed. Swipe naar links of rechts op jouw pokemon als het beeld geel flitst. Daarna 1-2 aanvallen doen en weer dodgen. Doe dit genoeg en de gym gaat een level omhoog en dan kan je een pokemon toevoegen.

    Gym overnemen van een ander team gaat anders. Dan mag je 6 pokemon gebruiken en moet je de vijandelijke pokemon verslaan. Elke keer als je er 1 verslaat gaat er een flinke hoeveelheid aan punten af van het level van de gym. Heal elke keer de pokemon na een gevecht en ga er nog een keer tegen :)

    Ik laat de gyms wel vooral voor wat het is. Kost erg veel tijd en moeite en met de HP bug bij gyms wacht ik wel eerst op een fix. Dat is een bug dat een enemy pokemon ondanks dat je hem hebt verslagen gewoon in de gym blijft (game registreert nooit dat hij verslagen wordt) en mag je dus vrolijk weer opnieuw tegen als je nog een keer de gym aanvalt.
     
    Siemenn vindt dit leuk.
  4. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Ik hoorde van maten dat je er coins kan verdienen, dus wilde het eens proberen. Echter, m'n hoogste Pokémon is pas 200 bij level 8. Begrijp niet echt hoe anderen al 600'jes hebben bij level 8 - 10. Ik geef inderdaad geen star dust uit, omdat dat imo weggegooid geld is als je bij een hoger level ook steeds betere Pokémon tegenkomt. Daarnaast: alle Pokémon die ik nu zie zijn Rattata's, Weedles en Pidgeys, voornamelijk onder de CP70. Dat anderen exotische Pokémon tegenkomen met CP's van >200/300 rond mijn level begrijp ik dan ook niet, haha.
     
  5. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Eieren geven die :) ik heb een paar keer poliwags, een poliwhirl, krabby's, een poliwrath, staryu"s, soms een drowzee zelfs, maar verder precies hetzelfde. Pidgey en ratata's :mad: Oh en spearow en die smerige zubat die mij 10 pokeballs laat verspillen.
     
  6. Barbabravo

    Barbabravo Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    411
    Je kan om de 21 uur 10 coins verdienen per Gym waar een Pokémon van jou in zit. Ga je naar shop en dan rechtsboven op dat schild-symbool. Het getal in dat symbool is het aantal Gyms waar jij op dat moment een Pokémon in hebt. Dus staat er een 2 en je klikt er op, dan krijg je 2x10=20 coins. 21 uur later kan er weer op klikken.
     
  7. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Zelfde hier. Ik ben inderdaad bezig met 2 eieren, maar dan kom je bij het kilometer-probleem. Hier zitten het meest: 1. Rattata, 2. Pidgey, 3. Spearow, 4. Weedle. Verder heb ik twee keer een Eevee gezien, twee keer een Rhyhorn, twee keer een Drowzee en 1x Diglett/Goldeen/Golbat/Caterpie/Jiglypuff/Nidoran (helaas allemaal <40CP) in weinig looptijd (ivm full-time stage).

    Trouwens.. dit is zo typisch. Zit ik net hier te zeiken op de slechte Pokémon die ik tegenkom. Staat er ineens een Gengar op de radar. Schoentjes aan, naar buiten. Staat al een groep van 8 kerels, komen daarna 2 auto's aangescheurd, "GENGAR GENGAR" roepend. Na 3 razz berries en 26 pokéballs verder heb ik 'm. Ik voelde 't scenario al aankomen dat ie CP 40 zou zijn ofzo. Maar nee.. CP460. DAAAMN. IK MOET VAKER HIER ZEIKEN.

    Er zit hier één gym in de wijk, die wordt dagelijks meermaals overgenomen. Krijg je dan geen coins? Ik hoorde van maten: "je moet die gym overnemen en voordat hij weer wordt overgenomen door anderen binnen paar uur, snel je coins opvragen". Kan dat?

    Bwt, iemand al de update binnen? Hoor dat er veel GPS problemen door zijn?
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  8. Barbabravo

    Barbabravo Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    411
    Ja dat doe ik ook. Gyms die makkelijk over te nemen zijn die pak ik en als ik ze heb dan haal ik de coins eruit. Volgende dag (na 21 uur) doe ik hetzelfde weer).

    Hier kun je trouwens de ge-update versie downloaden (Android): https://drive.google.com/file/d/0B0HmulrK-uaSZVhrT3dqNDhHQTg/view
     
  9. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Vandaag op mijn werk Pokemon app maar even open gehouden, om eitje te completen.
    Maar nee, na zeker 2 km gelopen te hebben, is er nog geen meter bij m'n eitjes opgetelt.
    Toppie.
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  10. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Slim, slim. Dus je hoeft niet 21 uur te wachten op de eerste 10 coins? Direct na het veroveren kan je die 10 coins ook al krijgen? Hmmm.. helaas zit er maar 1 gym hier, maar die moet ik dan maar eens goed in de gaten houden.

    @ update, klopt. Maar hoor ook wat negatieve verhalen over GPS, dus wacht het even af.

    Ik ken het gevoel, werkt kut. Gisteren kwartier gelopen, nul komma nul meters erbij. Al die moeite, kwam er uit m'n eerste ei een Rattata :lol:
     
  11. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Hoever liep je? De app registreert heel slecht en binnen de cirkel lopen heeft vrij weinig nut. Daarnaast telt het ook maar 1 of 2/3 van de gelopen afstand. Gisteravond met de hond ruim 2 uur gelopen voor 4 km erbij (terwijl ik echt tegen de 10 aanzat denk ik :+)
    Weet niet precies wat er verkeerd moet zijn met GPS, maar ik heb nog steeds dat die klote app ermee ophoudt als ik een pokemon net vang. Dan is het hopen dat ik hem bij het opstarten gevangen heb. Echt klote. Merk wel dat de app soepeler draait. Kan sneller op dingen klikken (alhoewel ook pokestops nog vaak geven "please try later" als ik items probeer te krijgen.
     
  12. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
  13. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Minimaal 2,5 km gelopen. Absoluut geen rondjes. :p
    App zou gewoon de stappenteller / interne meuk van je phone moeten aanspreken, ipv zelf 1 of ander randebiel algoritme te gebruiken.
     
    Siemenn vindt dit leuk.
  14. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ja klopt :) dat wordt al volop gesuggereerd. Hopelijk vangt Niantic het op, want wat ik lees waren ze echt heel traag met hun vorige spel (ingress) en deden ze maar wat ze zelf voor ogen hadden.

    Zo vind ik ook dat rondlopen kans moet geven op pokemon. Niet ergens in de stad bij een pokestop een lure plaatsen en de ene na de andere pokemon vangen doordat Ingress spelers daar veel hebben gelopen en daardoor spawnen daar gigantisch veel pokemon.
     
  15. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik zit hier met 6 mensen van boven de 30 op het terras.

    Iedereen speelt Pokemon. What the fuck is happening.
     
    Siemenn, Killamonkey, CrazY en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik had vandaag ook een mooie. Liep met de hond een rondje richting de dichtstbijzijnde gym en net toen ik daar kwam, werd hij neutraal. Mooi, innemen die handel. Loop vervolgens de hoek om zie ik iemand ook tussen de 25-30 in helemaal verbaasd om zich heen kijken. Vervolgens komt er iemand aanrennen naar hem. "WHOEEEE TEAM BLAUW!!" "Nee, ik ben geen blauw. Team geel". "oh nou ja, jammer voor je. IK PLAATS NU LEKKER EEN POKEMON ERBIJ!"

    Vervolgens liep die mystic gast helemaal verdrietig weg :+ stond waarschijnlijk al een tijdje te vechten. En ik :whistle::whistle:
     
    CrazY vindt dit leuk.
  17. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ook drie volwassen kerels die op een steen tegenover het terras zitten om een gym (de kroeg waar ik zat is een gym) te pakken. Echt de gekkigheid is niet normaal. Onderweg ook zoveel kinderen op straat.

    Wat een simpel spelletje al niet teweeg kan brengen. Bizar.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  18. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Gekkenhuis!!!1!
     
  19. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
  20. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Bah, heb gister al de hele dag last dat ik niet kan connecten door GPS gedoe.


    Effe een vraagje tussendoor; weet iemand hoeveel data deze game opvreet?
    Geen zin in straks een hoge foonrekening....
     

Deel Deze Pagina