1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Post jouw Internet snelheid

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Heroic, 22 mei 2009.

  1. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,
    Misschien een idee dat mensen hun internet snelheid kunnen posten. (Idee van Melbuuln).
    Hoe kan ik mijn snelheid zien?
    Er zijn verschillende sites, bijvoorbeeld www.speedtest.net
    1. Je kiest een server (Amsterdam is hoogst waarschijnlijk de beste keus, er zijn nog wel wat plekken though) en de rest gaat vanzelf.
    2. Wacht.
    3. Uiteindelijk zie je een klein schermpje met gegevens erin, zoals hieronder. Daaronder staat ook de optie "Copy direct link", klik daar op.
    4. Vervolgens kan je hem zo plakken in dit topic hier.

    Die van mij
    [​IMG]

    Orginele bericht: (Als iemand me alsnog kan helpen, of antwoord kan geven, dan graag. Alvast bedankt aan de mensen die het deden :) )
    Wij hebben hier momenteel volgens mij best slome internet. Ik erger me hier flink aan, aangezien wanneer er wordt gedownload, dan kan ik geen normaal potje meer spelen online... Nu irriteer ik me hier heeel erg aan. Ik heb al gevraagt aan mijn ouders of het upgraden mogelijk zou zijn, en dat is het misschien (dat ze het willen, dus, want buiten downloaden en internet hebben ze het natuurlijk niet nodig)
    Nu heb ik snel even via zo'n website een speedtestje gedaan:
    [​IMG]
    Dus nu vroeg ik me af:
    Hoe goed / slecht is mijn internet snelheid nou? Ik snap er namelijk niet veel van :+
    En, nu vroeg ik me af, is er een snelheid (ongeveer) waarbij je geen last meer hebt van lag, onlangs je download, of althans véél minder? Zoja, kan iemand me informeren? :p
    Ik heb overigens Internet+Bellen van KPN, welk pakket precies weet ik dus niet. :emo:



    Hier een lijstje met de werkelijke draadloze snelheden !!
    [​IMG]

    /Mod heb even een lijstje toegevoegd aan jouw post - Melbuuln
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 aug 2009
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik heb bijna precies hetzelfde. Maar ik kan gewoon goed gamen en heb totaal geen problemen.
     
  3. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Probleem is als je met nieuwsgroepen download dat ie over het algemeen je hele bandbreedte in beslag nemen. Waardoor je lag krijgt tijdens online gamen. Torrents hebben hier veel minder last van omdat die zelden zeer hoge snelheden halen.

    Dus een upgrade zou het lag-probleem niet echt oplossen (als je nieuwsgroepen gebruikt)
    wel heb je natuurlijk voortaan wel sneller je film in huis :+
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2009
  4. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Jep, gebruiken nieuwsgroepen... Ik gebruik alleen zo nu en dan zelf een keer torrents, maar meer ook niet. Verder is dit zeer irritant, omdat er vaak gedownload wordt.
    Ik kan moeilijk zeggen "Stop eens met downloaden omdat ik online wil gamen". Super irritant :\
    Is dit toch op te lossen op 1 of andere manier?
    (En ja, ik merk dat een film met Nieuwsgroepen 1000x zo snel binnen is dan torrents)
     
  5. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet veder ook niet wat je echt kan doen.
    Eigenlijk moet je de snelheid in GrabIt moeten kunnen beperken, maar die functie zit er voor als nog niet in (of ik heb hem niet gevonden).
     
  6. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier wordt Newsleecher gebruikt... Maarja als ik het goed begrijp zou de lag minder zijn als de bandbreedte minder werd gebruikt oftewel de snelheid van Newsleecher (zelfde soort programma als GrabIt) beperken.. (Lijkt me ook vrij logisch)
    Nouja bedankt voor 't antwoord. Vind het best kut opzich :\
    Edit:
    Ik gok dat ik het hier kan veranderen, geen idee waarnaar toe ik het zou moeten veranderen though :+
    Enig idee of ik goed zit, en zoja waarnaar toe ik het zou moeten veranderen bijvoorbeeld, om minder van de breedbandte te gebruiken?
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2009
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Kijk hoe snel je nu download met newsleecher, en pak daar de helft van. Overigens kan je bij newsleecher bij het balkje links onder die de snelheid aangeeft ook een ding verplaatsen die de max. downloadsnelheid onder controle houd.

    Edit:
    Mijn snelheid: (Ziggo Alles-in-1 Plus)
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2009
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Waarschijnlijk hebben jullie InternetPlusBellen basis.
    Deze heeft Down: 3MB/sec en Up: 512KB/sec , hiervoor betaal je dan € 35 per maand.

    Het Extra Abonnement (8MB/sec) kost meteen € 50 per maand.

    Mijn broertje heeft Slimbellen van Kpn ( Down <1 MB/sec) en game online op XBL 8)

    Zelf heb ik Alles in 1 - Extra van Ziggo.
    [​IMG]
     
  9. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Patsers :+

    Heroic, voor optimale game prestaties moet je toch echt even die download snelheid van newsleecher ver naar beneden schroeven, of gewoon even kappen met downloaden. Moet toch best een keertje kunnen.
     
  10. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    [​IMG]
    :+
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2009
  11. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Kom ik aan met mijn 3.58 mb/s ....
     
  12. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Glasvezel? Of niet?
     
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Gbit glasvezel, ik kom zelfs op mn werk niet op die download snelheid.. stomme cap.. die upload ga ik wel dik overheen :D Alleen heel jammer dat t niet bij me thuis is :+

    zou een moord doen voor zo'n aanbieder bij mij in de buurt :mad:

    [​IMG]
     
  14. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Yup, ben er ook zeer tevreden mee.
    Alleen moet ik die stuff even goed instellen bij Utorrent enzo, ze willen niet op maximale snelheid Downloaden/Uploaden. O-)
    Geen idee hoe overigens. Iets met poorten geloof ik.
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ja, torrent porten (en listener) even Nat'en naar het apparaat waar Utorrent op draait

    wat betaal je voor die lijn als ik vragen mag?
     
  16. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Hier staat 0,76 MB (=760 kb/sec) maar ik download gemiddeld maar met 250 kb/sec :eek:.
     
  17. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Het kan dus erger dan mij. :eek:
    @ Daz, omg :'-(
     
  18. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Het kan nog veel erger, eerst had ik 50 kb/sec, daarna 120 kb/sec en nu dit. Dus voor mij valt het gelukkig mee (totdat ik de downloadsnelheid van Daz zie :mad:).

    Voor m'n moeder maakt het niks uit, ze wil het goedkoopste internet hebben :'-(. Maar we gaan binnenkort waarschijnlijk overstappen naar alles in 1 van Ziggo oid dus hopelijk gaat me downloadsnelheid omhoog :+.
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2009
  19. ExtraBB

    ExtraBB Bruno

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    waah ik ben jaloers. mijn moeder heeft ook het goodkoopste ziggo abbo dat ze kon vinden 8)
    [​IMG]

    EDIT: met die MB/s bedoelen ze zeker Mbit/s ?
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2009
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Even de startposter een PM gestuurd met de vraag of ik zijn thread een nieuwe naam mag geven.

    Dacht zelf aan , Post Jouw Internet Snelheid !!
     

Deel Deze Pagina