1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Powerline achter router

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Surreallistic, 30 sep 2015.

  1. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    ik weet dat stabiliteit van een powerline achter een router mede afhankelijk is van vele factoren zoals het lichtnetwerk, inteferentie, apparaten, etc. Wat mij wel opvalt is dat wanneer ik mn powerline rechtstreeks op het modem zet de verbinding op de powerline stabieler is. Zeker speedtests zijn dan stabieler. Als ik de powerline achter mn router zet, wat ik het liefst wil, is het minder stabiel dus.

    Is daar nog iets aan te doen met behulp van instellingen in mn router? Het betreft een netgear wndr 3800 router.
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wat ook nog kan uitmaken: powerline aansluiten op een stekkerdoos ipv rechtstreeks op een wandcontactdoos maakte mijn verbinding ook minder goed. Wellicht heb je er wat aan.
     
  3. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Dat is bekend en niet het geval.
     
  4. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Ervan uitgaand zelfde stopcontact,

    Modem - Router - Powerline = trager
    Modem - Powerline = sneller

    dan zou je je Powerline in DMZ in de router kunnen proberen te zetten.
    Wat is je provider Modem, setup? Bridged? Heb je een Cat6 LAN kabel tussen je modem
    en router?
     
  5. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Bridged is niet mogelijk bij zeelandnet bij het type modem dat ik heb.
    Geen cat6, gewoon de meegeleverde cat5.

    "Powerline in DMZ in de router". Nu weet ik daar zonder meer weinig vanaf, maar het klinkt vreemd nederlands zoals je het schrijft. Moet ik de powerline in de router ergens iets mee doen, of rechtstreeks in de settings van de powerline?
     
  6. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Was een beetje hardop aan het denken terwijl ik de handleiding van jouw router bekeek :)
    Ik zal het niet gekker voor je maken maar toch kort proberen uit te leggen, via je modem heb je een 1 op 1 situatie
    waarbij je powerline de volledige bandbreedte krijgt, ideaal. Met de router ertussen zal de bandbreedte gedeeld
    worden met andere aangesloten apparaten (Wifi/LAN).
    Ik ga er wel van uit dat je hetzelfde stopcontact (wandcontactdoos) gebruikt.

    Omdat ik het toch niet kan laten, heb je bij je LAN aansluiting op je router, waar de Powerline aan zit een groen of oranje ledje branden?
    En wat voor merk/type is je Powerline?
    Dit omdat ik vermoed dat je Modem - Router - Powerline geen max. verbinding hebben doordat je geen Cat6 LAN kabels gebruikt.
    Zou kunnen schelen en kost het minst. Dan sowieso zijn bij mij alle powerlines tot nu toe ook geen denderend succes, voor een beetje
    surfen gaat het wel maar idd niet superstabiel zoals met een LAN kabel. =(
     
  7. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Idd oranje. Maar het probleem is al groter gebleken. Wifi signaal van de router is zeer slecht. Denk dat de router zn beste tijd gehad heeft. Gelukkig heeft mn modem ook wifi en heb ik als test een eigen wifi signaal opgezet. Draait als een tierelier. Ik ga dus sowieso de powerline (tp link) op het modem aansluiten. Ik had bij een eerdere test al gemerkt dat het dan sneller is. Zal er nog wel een cat6 kabeltje voor kopen, scheelt wellicht ook weer idd. Tp link word overigens met cat5 geleverd.
     
  8. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Hoooo, nu zijn we er :D

    Je hebt een modem/router met daarachter de Netgear router.

    Volgens mij moet die Netgear als Access Point ingesteld staan, klik zorg wel voor de laatste firmware anders krijg je die optie niet.

    :)
     
  9. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Is feitelijk niet meer nodig. De modem/router heeft zelf ook 4 utp aansluitmogelijkheden.

    1. Tp link, daarop pc en xbox one
    2. Smart tv
    3. Stb
    4. Reserve

    Acces point heb ik ook gebprobeerd en werkt op zich prima. Maar dan kan ik de netgear via zn ip niet meer benaderen om 1 of andere reden. Niet erg, maar wel jammer. Ik kon via de netgear genie (appje) heel snel en makkelijk zien wie/ wat er met de netgear verbonden was. Het modem (cisco epc 3925) heeft wel een app van cisco in de appstore, maar die krijg ik (nog) niet aan de praat.

    Router gaat dus vermoedelijk de deur uit. Alleen accespoint is niet meer nodig. Mocht er tzt op de tp link nog wat extra aansluitjgen noodig zijn, koop ik wel een switch ofzo. Zorg voor later. Heb daar nog 1 vrije poort op.

    Maar bedankt voor het meedenken!
     
  10. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Volgend probleem: de download snelheid op de xbox blijft fors achter op de download snelheid van bijvoorbeeld mn pc of een snelheidstest op mn ipad.

    Ik haal op de one ca. 29 mb/sec, terwijl ik op de pc 40+mb/sec haal. Draadloos op mn ipad idem. Pc en xbox zitten beiden op de powerline. Nat is open op de Xbox. Latency zit op ca. 170ms op de xbox. Test heb ik uitgevoerd vanavond om ca. 23.30u, dus niet echt piek ofzo.

    Ik zie tijdens FM6 "weak connection" in beeld...... En dan staat de pc gewoon uit. Kwestie van static ip voor de xbox aanmaken en poorten open zetten, of hebben jullie andere tips?
     

Deel Deze Pagina