1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

printers

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door sickness, 2 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    Een printer is een apparaat dat de uitvoer van een computer, scanner of digitale camera afdrukt op (foto)papier.

    [​IMG]


    Matrixprinters
    Matrixprinters bouwen de tekst op door met kleine pinnetjes, door een inktlint, op papier te drukken. Op die manier worden teksten, maar ook grafische afbeeldingen op papier gezet. Matrixprinters zijn tegenwoordig nog in gebruik op postkantoren en in bedrijven waar met doordrukpapier wordt gewerkt, bijvoorbeeld aanvoerbrieven bij de Nederlandse bloemenveilingen.

    Thermische printers
    Thermische printers zetten de tekst op papier door gebruik te maken van hittegevoelig papier. Dit papier bevat chemicaliën die bij verhitting een verbinding aangaan; dit is te zien als een verkleuring op het papier. De verhitting vindt plaats door middel van een printkop. Op deze printkop bevindt zich een aantal punten, vergelijkbaar met een matrixprinter; deze worden verhit. Het papier wordt onder lichte druk langs deze punten geleid. Thermische printers worden voornamelijk gebruikt voor het printen van bonnen. Dit kan op een standaardrol met wit papier of voorbedrukt papier. Tegenwoordig zijn de afdrukken met de thermische printer ook erg snel (tot circa 200 mm/s).

    Thermische printers zijn in gebruik in (oudere) faxapparaten, kassasystemen, medische systemen, betaalsystemen in restaurants (draagbare en vaste systemen) en lotto-systemen.

    Thermische overdrachtsprinters
    Thermische overdrachtsprinters brengen kleurstoffen, in de vorm van een gekleurde was, met behulp van warmte van een reservoir of folie over op papier.

    Inkjetprinter
    De werking van een inkjetprinter is grotendeels hetzelfde als die van matrixprinters, maar in plaats van met naaldjes de tekst op papier te zetten, worden er minuscule inktdruppels op het papier gespoten.

    Intrinsiek is de inkt niet duur (misschien enkele tientallen euro per liter), maar de fabrikanten van dit type printers voor de consumentenmarkt geven hoge kortingen op de aanschaf van hun printer, en pressen de gebruikers daarna om hun eigen zeer dure inkt aan te schaffen. Men betaalt in de inkt dus eigenlijk de aanschaf van de printer.

    Laser- en ledprinters
    Een laserprinter maakt gebruik van een fysisch proces waarbij het papier over verschillende rollen geleid wordt, waarbij eerst gedeeltes van een lichtgevoelige drum elektrisch geladen worden met behulp van een pulserende laser die via een snel roterende spiegel (laserprinter) of een ledbalk (ledprinter) de drum bestrijkt. Een fijn zwart (of anders gekleurd, in geval van een kleurenprinter) poeder (toner) wordt aangebracht op de geladen gedeeltes doordat het aangetrokken wordt door het magnetische veld dat op de geladen delen van de drum aanwezig is. Er bestaan twee varianten op dit procedé: zogenaamde zwartschrijvers (zwarte pixels worden geschreven op de drum) en witschrijvers (witte pixels worden geschreven op de drum). Het beeld op de drum wordt overgebracht op het papier, waarna door verhitting van het papier de toner gefixeerd wordt. Dit type printer geeft op dit ogenblik het mooiste resultaat.

    Een laserprinter slaat een hele pagina tegelijk op in zijn geheugen. Hiertoe had hij vroeger een kleine computer ingebouwd die de binnenkomende gegevens (de paginabeschrijving, bijv. Postscript of PCL) vertaalde in een uit puntjes opgebouwd paginabeeld. Nu zowel de personal computer als de verbinding tussen computer en printer veel sneller is geworden, laten de meeste laserprinters het aan de aansturende computer over om het paginabeeld te berekenen.

    kan het intro wel groter maken maar neem aan dat de meeste mensen wel weten wat een printer is :9

    dus als je vragen hebt over een printer stel hem hier !
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2008
  2. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    nou heb ik gelijk een vraag

    ik heb een oude hp deskjet 710c en deze wil ik mijn nieuwe laptop met vista home gebruiken. ik heb al een kabel met usb aansluiting. maar als ik hem aansluit ziet vista hem nog niet en kan dus ook niet printen. na installeren van de driver doet hij het nog niet, weet iemand een oplossing?
     
  3. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Waarom open je altijd een nieuw topic over een zogenaamd algemeen onderwerp, waarnaar je gelijk je vraag post. 8)
    Oftewel je maakt een nieuw algemeen topic aan om je eigen vraag te kunnen stellen...

    Zo ook dat Premiere topic, dat kan toch gewoon in het algemene software topic? En een printer is toch hardware? Dan kan het toch in het hardware topic of in dit geval het Vista topic?

    Of ben ik nou gek?:+

    http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...8543&lc=en&cc=uk&product=59307&dlc=en&lang=en
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Het is opzich wel handig een paar algemene topics te hebben, waar je dan je vragen kan stellen en meteen kunt discussieren over bepaalde producten (in dit geval printers). Niet dat ik dan veel erin zal gaan posten, maar dat terzijde.

    Mijn printer doet het trouwens ook niet onder Vista (Lexmark X1150), maar ik heb geen Vista meer dus ook geen problemen meer ermee..
     
  5. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Dat is het probleem juist, er worden vaak maar 5 posts in gemaakt ofzo en dan zakt het topic weer weg..
     
  6. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    nou ik vond het wel makkelijk, want in de grote opsomtreaths wordt er vaak overheen gepraat of komt er een andere vraag en krijgt de jouwe geen aandacht meer. als er sub threats zijn dan is dat veel handiger en kun je specifieke vragen stellen
     
  7. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind t maar klote. Zo kunnen we voor elke hardware een algemeen topic maken.

    [Algemeen] Muizen
    [Algemeen] Boxen
    [Algemeen] Floppy drive's
    [Algemeen] CD Spelers
    [Algemeen] DVD spelers
    [Algemeen] USB Dongle's
    [Algemeen] Harde schijven
    [Algemeen] Externe harde schijven
    [Algemeen] Geheugen
    [Algemeen] Proccesors
    [Algemeen] USB Koffie kop warm houders

    ETC ETC.

    Het is veel handiger om in dit geval je vraag te stellen in het hardware of nieuwe onderdelen topic. DAT zijn de centrale topics. Hoogstens zou je er nog een algemeen vragen topic over Randapparatuur bij kunnen maken. Maar voor elk specifiek hardware/software of randapparatuur product een topic maken lijkt me onzin.

    Deze post snijd echt geen hout. Je spreekt jezelf al tegen. Want een centraal topic word juist een groot "opsomtopic". Weet men je vraag niet, negeert men eerst, post de volgende zijn vraag, die weet men wel, deze word beantwoord en dan komt de volgende vraag weer, jou post word vergeten. In dit geval zou je juist moeten zeggen dat men een apart topic per vraag moet maken. Zo kan men niet om je vraag heen.
     
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2008
  8. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Nou, in al de jaren dat ik al op XBW zit is dit de 5de vraag ofzo over printers. Een algemeen topic over printers (over over eender welk stuk hardware) zou al gauw in de geschiedenis verdwijnen en moest het ooit nog eens naar boven komen waarschijnlijk gesloten geworden omdat het te oud is (en om onnodig gespam in dat topic te vermijden).

    Daarom dat er is sinds het begin van dit forum is besloten om slechts een paar algemene threads te maken. Past je vraag niet in één van de weinige algemene threads, dan mag je er een nieuw topic over maken. Deze vraag is Vista gerelateerd en omdat je blijkbaar houdt van algemene threads kan je verdere vragen stellen in het Vista topic ;).

    Slotje.

    Maar om je toch op weg te helpen:

    Een apparaat via USB aansluiten alvorens er de drivers van te installeren is natuurlijk vragen om problemen. Verwijder de drivers/software van de printer en installeer dan de drivers/software terug en steeks de printer pas in de USB poort als het installie proces er om vraagt. Probeer het ook met de laatste versie voor Vista, want met wat pech staat er nog een oude versie op die cd en is die niet helemaal compatibel met Vista.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina