1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Pro Evolution Soccer 2018

Discussie in 'Games' gestart door rubenpol007, 17 mei 2017.

  1. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Voor toen was het top (als je kijkt naar de standaard en technologie), nu is pes steeds meer achterhaald.
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik denk dat het ook wel eens goed voor PES zou kunnen zijn om helemaal niet met licenties te gaan werken. Ja, je wilt dat, de grote namen, maar met de CL en EL nu naar EA en het grotere budget van EA ga je dit denk ik niet meer goed maken.

    Ik speel bijvoorbeeld al bijna 15 jaar het spelletje Hattrick. Daar zit geen enkele officiële licentie, maar door de unieke manier van spelen en trainen, die lang niet zo moeilijk is als een Football Manager, blijft het spelletje wel leuk. Je leert ook echt je team kennen.

    Ik zie daar wel kansen voor Konami in, want op die manier hebben ze wel veel meer vrijheid en kunnen ze wellicht toch een vette voetbalgame neerzetten, ondanks dat je dan geen licenties zou hebben.

    Ik zou het als voetbalfan veel erger vinden een sterk beperkte hoeveelheid licenties in een game te zien, dan helemaal geen licenties. Met die ontwikkelvrijheid die je dan krijgt, met name in creativiteit, kan je wellicht de game zodanig reorganiseren dat je wellicht toch nog een topper op de markt kan brengen.

    En als Konami nog 1 of 2 nieuwe games zou uitbrengen, wellicht zelfs nieuwe IP's, wellicht dat ze dan qua inkomsten ook nog wel de klappen extra kunnen opvangen t.o.v. FIFA of andere concurrerende games. :)
     
  3. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Nu wil ik hier geen discussie over hattrick opzetten, maar je zou toch niet willen dat andere voetbal/ Managerspellen de training-methoden van Hattrick gaan overnemen... ik moet er niet aan denken! :eek:
     
  4. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Muah, ben ik het niet helemaal mee eens..
    Speel zo af en toe nog met plezier PES 2008, of PES 6, dat speelt ook nog zo heerlijk 'hoekig' en arcade, maar wat een fun! Oudere titels kan ik niet meer spelen omdat ik geen oudere consoles meer heb die functioneren...
     
  5. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    PES is toch juist wel meegegaan met de tijd. Als ik nu pes vergelijk met toendertijd dan hebben ze technologisch heel wat ingehaald. Dingen zoals realistische bewegingen, gezichten levensecht, beter presentatie. Visueel vind ik het zelfs nu beter dan FIFA.
    Ik denk dat daar het probleem ligt. Ze hebben teveel gefocust op visuals en de realiteit proberen te benaderen. Visuals waren altijd de FIFA selling point, maar nu heeft PES dat stokje overgenomen.
    Zoals Zumpelvelder al zegt waren de oude pes games meer arcade en dat is veel speelbaarder dan ultra realisme en uiteindelijk ook veel leuker.
     
    donfatos vindt dit leuk.
  6. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    Persoonlijk vind ik Pes 2018 dan weer helemaal geen fraai ogende game. Ik denk dat er in game wel wat stappen te maken zijn op dat gebied. Alleen de momenten die van de speler overgenomen worden en de zoom in shots waarbij spelers goed in beeld gebracht worden vind ik grafisch sterker dan bij de concurrent. Qua animaties vind ik het om het even en qua grasmat wanneer de game gewoon gespeeld wordt vind ik FIFA duidelijk mooier. Dit was zowel op de ps4 pro, one s & one x voor mij het geval.

    Echter, als ik dan kijk naar je vraagstelling vind ik het wel een interessante. Het meeste pure plezier met voetbalgames heb ook ik gehad met Pes 3, pes 6 en ook fifa 10. Heb zelf alleen het idee dat de grotere getallen gamers die weglopen van pes naar fifa mogelijk ook te maken heeft met het verhaal dat fifa sinds 2008 ook in staat bleek een goed spelende game neer te zetten. In alle jaren daarvoor was pes voor mij zo ver superieur aan fifa dat licensies totaal niet boeiden. Sinds Fifa 09 staat er een goede concurrent die alleen de laatste jaren arrogant begint te worden en de kantjes eraf loopt. Wellicht dat dit jaar Pes 2019 weer wat klanten kan afsnoepen door de blinde focus op fut van fifa.
     
  7. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Waar kan ik de beste en meest recente Option File voor PS4 vinden?
     
  8. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    pesuniverse.com
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Voor de liefhebbers: Deze game is op Instant Gaming spotgoedkoop te vinden voor de PC nu. :)
     
  10. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    In de PSN store ook iets van €6,99 atm
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Als die op Xbox Live ook eens zo goedkoop zou komen te staan! :'-( Wel op Steam en PSN en niet op Live, daar kost die nog 29,99. :mad: Ik speel multi console spellen altijd op Xbox, dus wat dat betreft wel een beetje balen. =(
     
  12. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    ...maar PES heeft geen Option Files op Xbox, dus die moet je sowieso skippen op die console. Gewoon lekker voor PS4 halen als je die hebt.
     
    Yellow 13 en Rossi46 vinden dit leuk.
  13. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Op 8 augustus verschijnt de PES 19 demo :)
     

Deel Deze Pagina