1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Probleem netwerk

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Surreallistic, 7 nov 2015.

  1. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    aangezien mn powerline nogal eens de verbinding verliest ben ik op zoek naar een alternatief. Ik zit te denken om een router als repeater in te zetten, en dat ik mn xbox en pc dan aansluit op die repeater.

    Ik ben niet zo heel erg thuis in die materie, maar ben niet vies om eea te testen. Kan deze setup zoals hierboven omschreven, of moet ik andere apparatuur gebruiken?
     
  2. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Kan. Alleen in de gaten houden dat de repeater goed kan ontvangen.
    Bron wifi 100%->75%->50%->25%->0% signaalsterkte/afstand, de repeater in 50 tot 25% bereik zetten. Verder je channels vast zetten. Je latency gaat wat omhoog en kijk niet raar op als je af en toe een disconnect hebt.

    Net ook gepost over powerline, het blijven allemaal extra stappen die afwijken van een optimale bekabelde aansluiting.
    Voor wat internetten kan het prima uitpakken maar gamen doe ik bekabeld :D
     
  3. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Liefst zou ik ook bekabeld gamen, maar dan moet ik door betonnen verdiepingsvloer gaan boren..... De powerlink geeft ook af en toe disconnects.

    Ennieweejs, kan ik met de router die dan als repeater dient dan mn xdoos en pc bekabeld aan de repeater/router hangen? Of werkt op de repeater/router dan alleen het draadloos signaal?
     
  4. dannygielen

    dannygielen Active Member

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    137
    en zon homelink apparaat dan zodat je netwerk via je stopcontacten gaat?!? Heb je hem bekabeld..en die dingen heb je tegenwoordig ook met 500mb/s verbinding...
     
  5. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Volgens mij is dat een powerline adapter. Werkte bij mij ook matig tot later zelfs helemaal niet. Nu een router in bridgemode gezet en kan nu goed 5G wifi bereiken met de Xbox. Geen disconnects meer so far
     
  6. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Powerline van tp link heb ik. Is idd via stopcontact
     
  7. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Kabel is vandaag toch maar geboord en getrokken. Tis een cat5 ftp geworden. Ik moet dus nog aan 1 kant een connector vastzetten. Als ik de kabel strip zie ik dus de blauwe folie. Die moet neem ik aan gewoon verwijderd worden. Ik heb de 8 aders goed zichtbaar, maar er zit ook nog een kleine kern in van zilverkleurige draadjes. Moet die eraf, of moet die net als een coaxkabel naar achterworden gevouwen en in de connector gestopt worden??
     
    Ironstar vindt dit leuk.
  8. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Opgelost.

     
  9. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    :thumbs: top man. Dan kom je erachter dat je uiteindelijk veel goedkoper uit bent dan alle geklooi met repeaters, powerlines en alle ergernissen daarmee.
     

Deel Deze Pagina