1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Programma voor Plattegrond tekenen of 3d ontwerpen van parken

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Olifunf, 15 nov 2005.

  1. Olifunf

    Olifunf Runnin on Acid

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    16
    Hey ik moet voor mijn opleiding een eigen hotelpark ontwerpen en dit zien te verkopen aan mijn leraar. Ik weet niet welk programma ik hiervoor moet gebruiken maar ik wel er een plattegrond mee kunnen uittekenen 3d of gewoon van bovenaf (het liefste 3d). Aangezien het voor school is wil ik er geen geld aan uitgeven dus misschien dat een van jullie mij een geweldige tip kan geven.
     
  2. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Bevestig: Start > Uitvoeren > typ: MSPAINT
    Beste teken programma there is!_O_
     
  3. dutch_badass

    dutch_badass New Member

    Berichten:
    246
    Leuk Bevonden:
    2
    ik denk dat als je er geen geld aan uit wilt geven je een probleem hebt :p

    Anders zou ik zeggen, AutoCAD
     
  4. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0

    Autocad is inderdaad de beste keuze voor plattegronden, 3d tekeningen, en bouwtekeningen. Er hangt wel een redelijk prijsje aan, ook al kunne meeste studente die het gebruike het ook illegaal voor je leveren. O-)

    Volgens mij kon je pas ook eens een trial versie downloade die 2 maande werkten en waarje gewoon alles kon doen... dat lijkt mij toch goedzat voor jouw? ff traile, naar 2 maande er weer afgooie :D
     
  5. Rovak

    Rovak Guest

    Microsoft Visio is ook wel een goed programma
     
  6. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Wou ik net zeggen. Kwam er alleen niet op.

    Het is een makkelijk en eenvoudig. Maar je krijgt niet de mooiste 3D GFX waarvoor je een Geforce 9800 nodig hebt om ze te bekijken, maar het is wel een aardig programma. ^^
     
  7. nfsu dragmaster

    nfsu dragmaster Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    autocad is het beste tekenprogramma wat er is.
    in het 3d tekenen is het programma al een stuk verder dan allplan (een teken programma speciaal voor 3d)
     
  8. Panzerdelta

    Panzerdelta Konnichiwa!

    Berichten:
    633
    Leuk Bevonden:
    0
    Het beste kan je AutoCad gebruiken. alleen je gebruikt het niet 1 2 3 omdat je eerst moet leren wat de functie's zijn die je kan gebruiken. en je moet en wel wat aan uitgeven of je mot de studenten versie kopen van 19 euro
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Van de school krijg je de opdracht , dus moeten zij ook het programma leveren.
     
  10. Olifunf

    Olifunf Runnin on Acid

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    16
    Bedankt voor de hulp. Ik ga even dat autocad zoeken en microsoft vision klinkt ook wel goed. Heel erg bedankt :)
     
  11. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Om 3D te kunnen tekenen heb je best wel wat ervaring nodig met AutoCad. Het is niet wat je zomaar ff doet.
     
  12. Olifunf

    Olifunf Runnin on Acid

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    16
    Ik heb de tijd om het te leren :)
     
  13. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Een paar maanden ben je al snel zoet mee. Je moet sowieso eerst 2D gaan leren tekenen met AutoCad voordat je aan 3D kunt beginnen.
     
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Gezien je vraag en de opdracht lijkt AutoCAD mij wat overdreven. Zeker als je de software dan nog moet leren gebruiken alvorens je aan de slag kan gaan.

    Je moet dus een mooi plaatje afleveren van je ontwerp. Dan zou ik eerder even op Google zoeken naar gratis 3D software. Er zijn genoeg programma's te vinden (trial versies) die gemaakt zijn om op een eenvoudige wijze plattegronden in elkaar te zetten en er eventueel een 3D prentje van te maken.
     
  15. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    ik ben hier ook op zoek naar, maar wel een programma dat heel simpel werkt en het hoeft alleen een plattegrond te zijn (geen 3d shit)
    om te kijken waar mn bed komt endergelijke in ons nieuwe huis
    heeft iemand miss wat tips?
     
  16. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0

    the sims (2) :+
     
  17. JeePee

    JeePee Guest

    Op de Ikea website kan je hier software voor downloaden. Kan je alle meubels van Ikea in je 3D woning plaatsen met vooraf ingestelde afmetingen, inclusief ramen, verwarmingen en deuren. Geheel gratis.
     
  18. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Ohw dankje, dan kan ik mijn kamer opnieuw inrichten.
     
  19. darkjohnny11

    darkjohnny11 Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    kost Microsoft Visio geld of is het gratis??
     

Deel Deze Pagina